BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
View attachment 391304

PS. Gäller2010 års modell, osäker på hur förändrat detta är till senare modeller. DS.

Edit: att hojen wheelar i race-läget är inte så konstigt alltså.

Edit 2: Att hojen spinner och sladdar i race-läge kan bero på att läget kräver varma och sportiga däck. Är det för kalla däck hänger inte systemet med och du kan få en okontrollerad sladd.

På min hoj så lyfter framhjulet några cm under hård acceleration i race-läget, men dtc slänger ner hjulet kvickt och dtc-lampan blinkar konstant.

Så vill jag busa så är det slick-läget som gäller eller stänga av DTC:n .

Med vänlig hälsning, Try

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Bokade mantorp med axxon igår. Ska bli spännande att pröva hojen med 16 kugg fram och lite värre belägg!

Sen är det höst...:gråta

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Långsamt nu i tråden. Har alla gått i ide redan? Dags att tagga passa på när det är så grymt väder för snart är det bara utför :crash

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Det verkar som alla har bättre saker för sig än att hänga här :rolleyes:
Tänkte passa på och rekommendera inköp av K.tech stötdämpare samt schimsade original fjädringar med K-tech fjädrar. Detta kitt köpte jag av Bactor under BMW dagarna på åsen. Jag hade under säsongen känt ett par gånger att framgafflarna bottnade ur och det var obehagligt så i jakten på de sista sekunderna var jag beredd att lätta på plånboken ( saknar man talang så köper man det :fakta) Som alla andra så sneglade jag på Öhlins kitt men insåg att min fru skulle skära av mig båda testiklarna om jag spenderade närmare 30.000 på hojen.
Under BMW dagarna så testade jag K-tech lösningen som Mats och Pelle på Bactor monterade på hojen under ett tält när det ösregnade medan jag satt och lyssnade på massa intressanta föreläsningar och käkade korv.
Dagen därpå körde jag med de nya dämparen och fjädringarna på Åsen och fick ett enormt förtroende för hojen vilket resulterade ett kap på mer än två sekunder på personbästa tiden. Detta ledde till ett spontan köp av kittet som satt på hojen till halva priset av vad Öhlins skulle kosta. Nu senast så lyckades jag även kapa varv tiderna på Mantorp med närmare 3 sekunder.
Så är man sugen på byta fjädringen på sin hoj så tycker jag att K-techen funkar utmärkt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
På min hoj så lyfter framhjulet några cm under hård acceleration i race-läget, men dtc slänger ner hjulet kvickt och dtc-lampan blinkar konstant.

Så vill jag busa så är det slick-läget som gäller eller stänga av DTC:n .

Med vänlig hälsning, Try

Det är "full" anti-wheelie i race-läget, dvs det går inte att wheela. Som du säger, det är slick eller av som gäller om man vill ha lite roligt :)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag skulle inte vilja skiljas från hojen...alls, men med varsel på jobbet vet man ju inte säkert hur det blir.

Jaja det visar sig!

Nu står den redo i garaget, för en säsongsavslutning på Mantorp. :)

IMG_20130909_124735.jpg

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Får inte ledigt från jobbet då:huvet
- Du måste lära dig att säga "jag SKALL vara ledig på måndag-tisdag!".
Det går inte att komma in till en chef å FRÅGA om "jag får vara ledig på måndag-tisdag".
Det uppfattas som en ledande fråga varvid han reflexmässigt svarar "Nej".

Om du väljer den förstnämnda varianten så har du åtminstone chans till en förhandling. Han kommer att svara "varför då?" och då gäller det att välja strategi!
Antingen viker du ut dig å får honom att förstå, att det du skall göra har samma dignitet som en begravning, eller så svara du bara att du måste ha ledigt. Punkt!

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Tjena! Bytte in Street triple r mot en S1000rr idag:)
Känns jävligt kul just nu men satan vad den går!
Kanske tog mig vatten över huvudet här då jag tänkt pendla med den till jobbet som jag gjort med triplen.
Någon som har erfarenheter av pendla med den?

Marko L

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
BMW S1000RR -10
Hej ny BMW ägare o ny här på tråden har kollat lite men inte riktigt kommit in i detta men passar på att ställa en fråga ändå om ni med dom första modellerna har problem med styrfladder vid fullt pådrag? Ska kolla efter ny styrdämpare någon kanske kan tipsa var:)

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Hej ny BMW ägare o ny här på tråden har kollat lite men inte riktigt kommit in i detta men passar på att ställa en fråga ändå om ni med dom första modellerna har problem med styrfladder vid fullt pådrag? Ska kolla efter ny styrdämpare någon kanske kan tipsa var:)
Om det inte sitter en guldfärgad dämpare på hojn så rekommenderar jag att du byter original dämparen mot en K-tech eller öhlinare.
Kolla här:
http://http://butik.bactor.se/index.php?cPath=926_936&osCsid=t769ov7odg8gposi0ed1dn1u55

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...