Då är du snart redo för att gå 15 / 44 då?
Hehe det får nog duga med 16/44. Däremot står en bättre styrdämpare (eftersom ni lurat mig att dreva hojen stegringsbenägen! ) och rejsigare däck högt på listan till 2014.
Då är du snart redo för att gå 15 / 44 då?
Händigt!
Har en kompis som har lite problem med sin hoj.
Den vart helt plötsligt svårstartad och vi fick ta till startkablar.
Vi är lite osäkra, men vi gissar på laddningsrelä/regulator, kanske startrelät, vi vet inte säkert.
Tips någon?
Ett underligt fenomen uppstod dock någon gång vid uppväxlingar, det kändes som om qs:en bröt tändningen alldeles för länge vid uppväxling 5-6 på rakan. Detta hände 2 gånger under dagen, irriterande, men det går ju att leva med så länge det inte händer oftare.
Jag har haft det där också ett tag, mest mellan 5-6:an. Jag läste på något forum, så då måste det vara sant, att quickshiftern är känslig för om kedjan är rätt spänd eller inte. Jag har ingen aning om hur det ska funka men den källan gjorde gällande att om man hade för mycket spel i kedjan så funkar QS:en sämre. Jag tycker att det har funkat bättre när jag spänt kedjan lite. Jag har fobi mot att ha för spänd kedja så jag tenderar att köra med den för slak istället. Jag har också haft tillfällen när den brutit tändningen men inte bytt växel till 6:an trots upprepade försök men det funkar om jag använder kopplingen istället så jag har utgått från att det varit problem med QS:n och inte växellådan.
Har en kompis som har lite problem med sin hoj.
Den vart helt plötsligt svårstartad och vi fick ta till startkablar.
Vi är lite osäkra, men vi gissar på laddningsrelä/regulator, kanske startrelät, vi vet inte säkert.
Tips någon?
Har hojen legat ner? Ser ut som det kan va fullt med olja i luftburken
+1 för den, har den legat ner (och dessutom inte stannat direkt m h a tippsensorn) kan dessutom olja ha pressats in i den cylinder som legat närmast backen. Öppna luftburken och kolla, är den torr kan Ni demontera den, skruva loss stiften, dra runt på startmotorn och kolla om det kommer olja ur något av tändstiftshålen. Kör den i så fall tom, rengör stiften, återmontera och låt hojen gå på lite högre varv än tomgång en stund. Röken ska minska kraftigt efter någon minut om allt är som det ska...
Lycka till!
På förekommen anledning vill jag påminna och uppmana er som har köpt Öhlins styrdämpare att kolla serienumret på dem.
Som ni säkert känner till så har ett antal fästen gått sönder med risk för krasch och ni bör kolla detta med er återförsäljare.
Jag köpte inledningsvis en dämpare med batchnummer 1307XX och fick den utbytt med en ny med batchnummer 1322XX. Denna kör jag med idag och det har visat sig att den också ingår i den felaktiga serien.
OM fästet går sönder under körning är det stor risk för krasch, så missa inte detta!
- Törs man fråga var serienumret finns noterat?
- Det var ju lätt; stod ju på kartongen.
OBS! Vem boendes nära Uppsala var det som ingick i vårt gruppköp av styrdämpare för typ länge sedan?
Det var jag, MickeR, Sandman, Hilding och en man till som fick våra i ett o samma köp som jag roddade.
Då jag råkar känna till vad som hänt med hojen så får du alla rätt på provet!
Den har alltså legat?t
Det var inte jag men tack för att du tänkte på mig . Jag har bytt mitt fäste då den gick av. Fick hämta ett nytt från Öhlins fabriken och fick lära mig att det är extremt viktigt med moment när man ska dra åt de olika skruvarna till fästet ( speciellt de två som klämmer ihop fästet runt dämparen). Kolla kolla och dubbel kolla era bach nummer kan inte vara roligt om dämparen fastnar under nedlägg på bana. Och om ni har trasiga fästen be de kolla dämparen med så den inte har fått sig en smäll och låser sig.Det låter som det kan vara capoeira-R1. Har inte sett honom på tråden på ett tag...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |