Om det inte sitter en guldfärgad dämpare på hojn så rekommenderar jag att du byter original dämparen mot en K-tech eller öhlinare.
Kolla här:
http://http://butik.bactor.se/index.php?cPath=926_936&osCsid=t769ov7odg8gposi0ed1dn1u55
- Vet ej, men Öhlinaren jag monterade gjorde mycket stor skillnad jämfört med originalet.......till det bättre, ska sägas.Vilken fungerar bäst?
Vilken fungerar bäst?
Den blev lite stingslig med 16 kugg fram...
Gillade du det bättre eller sämre mot 17?
Ett underligt fenomen uppstod dock någon gång vid uppväxlingar, det kändes som om qs:en bröt tändningen alldeles för länge vid uppväxling 5-6 på rakan. Detta hände 2 gånger under dagen, irriterande, men det går ju att leva med så länge det inte händer oftare.
Bättre driv ut ur kurvorna på samma växel jag kört tidigare, brutal som helvete på låga växlar. Fan vet om det gjorde så stor skillnad för mig som glad bandagsåkare, men det blev ju på inget vis sämre!
K-Tech har jag köpt av Bactor och funkar prima. Den är något kortare än orginal så extra styrstopp måste monteras. På min 12:a så funkade 12mm tjocka styrstopp monterade på gaffelbenen perfekt! Då funkar det att låsa hojen med styrlåset oxå
Styrstoppen gjorde jag själv med hjälp av lite styvt gummi från Kuntze i Västberga.
Hittade en bit som är 10mm tjock, snedsågade en lagom bit och lade på en bit räfflad gummimatta som är 2mm tjock. Sedan satte jag dit det hela med stripes som passade i räfflorna.
Sitter som berg och är lätt att ta bort.
Önskar att jag hade bilder men de bygger på samma princip som Grevens universal styrstopp.
Knyckte en bild från Grevens
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |