Om det inte sitter en guldfärgad dämpare på hojn så rekommenderar jag att du byter original dämparen mot en K-tech eller öhlinare.
Kolla här:
http://http://butik.bactor.se/index.php?cPath=926_936&osCsid=t769ov7odg8gposi0ed1dn1u55
- Vet ej, men Öhlinaren jag monterade gjorde mycket stor skillnad jämfört med originalet.......till det bättre, ska sägas.Vilken fungerar bäst?
Vilken fungerar bäst?
Den blev lite stingslig med 16 kugg fram...
Gillade du det bättre eller sämre mot 17?
Ett underligt fenomen uppstod dock någon gång vid uppväxlingar, det kändes som om qs:en bröt tändningen alldeles för länge vid uppväxling 5-6 på rakan. Detta hände 2 gånger under dagen, irriterande, men det går ju att leva med så länge det inte händer oftare.
Bättre driv ut ur kurvorna på samma växel jag kört tidigare, brutal som helvete på låga växlar. Fan vet om det gjorde så stor skillnad för mig som glad bandagsåkare, men det blev ju på inget vis sämre!
K-Tech har jag köpt av Bactor och funkar prima. Den är något kortare än orginal så extra styrstopp måste monteras. På min 12:a så funkade 12mm tjocka styrstopp monterade på gaffelbenen perfekt! Då funkar det att låsa hojen med styrlåset oxå
Styrstoppen gjorde jag själv med hjälp av lite styvt gummi från Kuntze i Västberga.
Hittade en bit som är 10mm tjock, snedsågade en lagom bit och lade på en bit räfflad gummimatta som är 2mm tjock. Sedan satte jag dit det hela med stripes som passade i räfflorna.
Sitter som berg och är lätt att ta bort.
Önskar att jag hade bilder men de bygger på samma princip som Grevens universal styrstopp.
Knyckte en bild från Grevens
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |