Konstigt. Northbike är väl f.d Two Wheels och jag har alltid uppfattat de som seriösa?
Trodde jag också, men icke!
Köpte min hoj av dom också, hade precis innan varit nere på Bike Trollhättan och skulle hämta en tolva som säljaren försäkrade var i nyskick.
När jag väl efter ca 45 mil var framme visade det sig att hojen varit rejält lagd på sidan och många märken var kvar. Man hade inte ens bemödat sig att byta dom mest vitala delarna såsom fotpinnar t.ex. Så det blev ingen affär och det var bara sätta sig i bilen och sura hela vägen hem, kunde inte i min vildaste fantasi tro att Bike skulle ha en sådan hoj i hallen, men men..
Hittade en hos Northbike istället, efter att ha berättat historien för säljaren Janne och förklarade att jag inte vill ha en kraschad hoj och bad om hans ärlighet, lovade han att det inte fanns ett märke! Hojen var inbyteshoj från en av deras kunder som plockat ut en ny och den var fullservad hos dem, Jag kunde inte få en finare hoj.
Hade också bara hört väl om Northbike och litade på honom.
När jag fick hojen tyckte jag att den var i fint skick och det mesta såg bra ut. Upptäckte att bromsvätskan låg en bra bit under minimum och klossarna var slut. Påpekade detta och fick nya belägg skickade, men blev väldigt misstänksam då en ny och fullservad hoj borde ha nya belägg och full vätska.
Senare upptäcktes att kutsen varit plastsvetsad och det börjar lossna färg på magkåpan, och en massa andra konstigheter på höger sida, den har självklart varit lagd och fusklagad. Skickade bilder och beskrivning till Janne och undrade hur han kunde vara så fräck och ljuga så när jag hade berättat för honom om upplevelsen på Bike, tror ni att han svarade? Icke, Northbike består av samma skit som många andra av våra kära mc-handlare.. jag skiter i det nu, men det blir nog inte fler hojar av dom.