Finns det nån här som har en Öhlinare på sin S1000RR? Dvs FGRT 811 eller 202? Funderar på att införskaffa en 811 samt en TTX bak, dvs BM 931.
Tips? Tankar?
Japp hela gaffeln, samt TTX bakdämparen. Det är vad jag har köpt i USA, lite över 20 laxar. Allt inställt för min vikt etc. Tror det blir bra och räcker för mig många säsonger, kör bara bana för skojs skull, inget race.
Låter som man gjort ett bra köp med andra ord!
Vart kan man köpa en tunnare topplocks packning?
Bactor fixar rätt grejor
Asså, om man är ute i god tid, tror jag tammefan Bactor skulle kunna fixa ett par riktiga 10:e tuttar) poängare till hemmafesten, utan problem. Så bra är servicen.
Hur vanligt är det med slitna kammar? Är det någon speciell årsmodell som har problemet?
Då kan även jag snart ansluta mig till skaran! Beställde idag en 2014 s1000rr. Blir spännande och se skillnaden ifrån min zx-10r
Nu Håller jag på med en liten marknads undersökning igen
Hur känns dessa fotpinnar rent spontant? (OBS! Exentern går att få i olika färger, svart, guld, röd, blå)
Utseende osv osv
http://www.drivenracing.com/content.cfm/go/d-axis-bmw
Quickshiftern original är inte den vassaste kniven i lådan tyvärr... det ihop med en fjäder i växlingslänkaget som är för mjuk gör att man ofta kan missa växlar speciellt mellan 4-5 och 5-6 och även nedväxlingar (pga fjädern då.. inte QS)
Det är i övrigt ganska mjuk i sig quickshiftern, det går att ställa bryttiderna på den med ett calibration kit, men ska man ha den 100% så är det modifierings kit eller byta som gäller tyvärr
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |