BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Ok, vet ej hur lambda såg ut eftersom vi inte hade tillgång till en sådan, tyvärr...

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag har inför nästa säsong valt att klassa upp mig till elitförare och kommer köra i Superbike med (mot!? :)) Backman och Co. Så nu blir det än mer BMW tätt i den klassen. Jag ska göra mitt bästa för att inte skämma ut oss i form av S1000RR ägare.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har du någon bra sida med sammanställningar/sidor som erbjuder bandagar nere i Europa i höst/vinter/vår?

Här är en av de sidor som visar flera olika arrangörer över vintern. Det kommer nog upp mer dagar allt eftersom så det är bara att hålla utkik! :)

http://www.racing4fun.de/renntrainings.html

Vi kör som sagt Jerez 11-13 nov
Portimao 15-17 nov
Valencia 3-5 jan
Aragon och Catalunya över Påsken.
Sen blir det nog någonting mer under senvintern/ våren men vad vet vi inte än....

Edit: har lagt upp länken till europakörningarna på första sidan!

Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Kanon! Tackar! Vore jäkligt kul att få köra lite hoj även i vinter.

mmmm Jerez 27-31/12...ska man boka...

Last edited:

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Mina hengjorda styrstopp var inte så himla bra...

Mina 12mm tjocka styrstopp som jag skröt över tidigare i tråden har jag provvurpat nu...
De var inte tillräckligt tjocka iaf :brinnerup

Jag hoppas att min K-Tech styrdämpare har klarat sig ändå. Verkar som den har flyttat sig lite. Den har inte lika långt slag som original (därav styrstoppen). Nu var det bara en dryg vecka sedan mitt nyckelben skruvades ihop så det blev inte så mycket skruvande i garaget idag. Måste erkänna att jag inte återhämtar mig lika snabbt som Lorenzo. Men så är jag väl sisådär 30år äldre också :rolleyes:

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Mina 12mm tjocka styrstopp som jag skröt över tidigare i tråden har jag provvurpat nu...
De var inte tillräckligt tjocka iaf :brinnerup

Jag hoppas att min K-Tech styrdämpare har klarat sig ändå. Verkar som den har flyttat sig lite. Den har inte lika långt slag som original (därav styrstoppen). Nu var det bara en dryg vecka sedan mitt nyckelben skruvades ihop så det blev inte så mycket skruvande i garaget idag. Måste erkänna att jag inte återhämtar mig lika snabbt som Lorenzo. Men så är jag väl sisådär 30år äldre också :rolleyes:

Neeej! Vad hände?? Och vart? Var du i Portugal?
Jaja, nu kan du ansluta dig till mig och Jon i allafall.. Han säger ju att man inte är en riktig RR förare fören man brutit nyckelbenet :D

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Jaja, nu kan du ansluta dig till mig och Jon i allafall.. Han säger ju att man inte är en riktig RR förare fören man brutit nyckelbenet :D

Haha
Nej, det var på Gelleråsen den 6:e med Sandfållan. Jag var inte uppmärksam på temperaturen i framdäcket :död
Det var i första högern efter Ejes. Och det är ju ända borta i depåsvängen :näsblod
Så var det ju lite fuktigt där utanför asfalten så både jag och hoj började snurra...
Körde på mina Pirelli... Har lite svårt att känna gränsen på dom liksom. Framhjulet bara försvann när jag njöt som mest :crash

Nu har jag inventerat lite! Så jag kommer med en beställning snart :)

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Haha
Nej, det var på Gelleråsen den 6:e med Sandfållan. Jag var inte uppmärksam på temperaturen i framdäcket :död
Det var i första högern efter Ejes. Och det är ju ända borta i depåsvängen :näsblod
Så var det ju lite fuktigt där utanför asfalten så både jag och hoj började snurra...
Körde på mina Pirelli... Har lite svårt att känna gränsen på dom liksom. Framhjulet bara försvann när jag njöt som mest :crash

Nu har jag inventerat lite! Så jag kommer med en beställning snart :)

Däck temp?? Nu är jag inte med, du kör väl med värmare? Gick värmarna sönder eller?

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Däck temp?? Nu är jag inte med, du kör väl med värmare? Gick värmarna sönder eller?
Nä, det blev lite hattigt med alla avåkningar, kallt i backen och så... Andra har kommenterat att jag tar den där högern ganska snabbt, och nu vet jag att jag tog den För snabbt. Men det är ju så jävla Gött att kasta över hojen från vänster till höger där ;)
Alltså, inte för jag är snabb någon annanstans.... Det vore kul att lära känna gränsen bättre och inte vara långt under och plötsligt över :(

Last edited:

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
RD

Tjena Mats Kul att du nämner Jon och Portugal i samma inlägg, han var ju med nu senast och lyckades gå omkull.
Lyckligvis utan att bryta sig denna gång.. Nästa sväng dit får du hänga med Mats,vi måste ju ha någon som
samlar leca sten :tummenupp

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Nä, det blev lite hattigt med alla avåkningar, kallt i backen och så... Andra har kommenterat att jag tar den där högern ganska snabbt, och nu vet jag att jag tog den För snabbt. Men det är ju så jävla Gött att kasta över hojen från vänster till höger där ;)
Alltså, inte för jag är snabb någon annanstans.... Det vore kul att lära känna gränsen bättre och inte vara långt under och plötsligt över :(

I set här fallet tror jag mer att det var för kallt i backen + däcken snarare än att du puschade för hårt
Det är också något man lär sig så småningom att det ibland är bättre att stå över när förhållandena är för kassa...
På't igen bara! :)

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Tjena Mats Kul att du nämner Jon och Portugal i samma inlägg, han var ju med nu senast och lyckades gå omkull.
Lyckligvis utan att bryta sig denna gång.. Nästa sväng dit får du hänga med Mats,vi måste ju ha någon som
samlar leca sten :tummenupp

Haha ja nästa år kanske :)
Jag är riktigt sugen på Portugal! Men vi hade inte råd att köra både aragon och Portugal tyvärr...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA