BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Vad tysta ni är!!

För dom som var intresserade så har vi alla delar hemma nu för att göra ett test kåpset av krashkåpor med gat kit! :) Kommer bild så fort det är klart

Vad har ni för öppet tider? Känns overkill att beställa grejer på nätet när jag bor 5 km från er :)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Synd att vi inte tog tillfället och snackades vid på BMW-dagarna på Gelleråsen i augusti, för då kunde du fått testa min. Tysken som var där, glömt bort hans namn, var superduktig och hjälpte att ställa in min hoj så den blev optimal för mig på Åsen i allafall. Och försökte lära ut till mig vad jag skall trimma på när jag kommer på andra banor och cykeln inte sliter däck lika jämnt och fint som det gjorde då.

Tror inte jag skulle vågat pröva någon annans hoj på gelleråsen, särskilt inte en hp4, men nästa års bmw dagar kanske man blivit lite modigare haha!

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Vinterångest :)

Hur går det där projektet med att bygga en racehoj med värstingmotor. Kan ni inte lägga upp lite bilder och info här i tråden om projekt ni byggt redan som inspiration för oss andra i höstmörkret?

Det är lagt på is! Vi jobbar på lite annat för tillfället :)
Men vi har kastat ut lite krokar på ett deluxe bygge, men vi kommer inte börja på det fören vi har en köpare. Det blir för mycket pengar att ligga ute med annars

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Vad har ni för öppet tider? Känns overkill att beställa grejer på nätet när jag bor 5 km från er :)

Oftast 7-16, men det är alltid bäst att kolla innan för vi flänger och far ganska mycket :)
Man kan välja "upphämtning" i butik om du vill beställa grejer på det sättet!

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Börjar bli smått irriterad då jag beställde en låscylinder till min cuts för typ 3 månader sedan. Ska det ta sån jävla tid?! :mad: Men å andra sidan behövs den ju inte än på ett par månader...:gråta

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Auktoriserad verkstad här i Örebro, Carlbarks. Jag går och väntar på att dom inser att dom kanske behöver ett ramnr eller regnr så dom kan skicka en klar låscylinder, men ikke.

De kommer nog beställa en bygg lås sats. Ganska lätt o smidigt att koda den själv med bläcken o fjädrarna.
Kostar runt 270 har jag för mig. Ska du ha kodad så behöver de den svarta koden du fått med nycklarna dock kostar
Den närmare 500kr.
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge...ler.
//Tomas

Har ev art nr på låssatsen om du vill ha o ev beställa på annat sätt.

Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
De kommer nog beställa en bygg lås sats. Ganska lätt o smidigt att koda den själv med bläcken o fjädrarna.
Kostar runt 270 har jag för mig. Ska du ha kodad så behöver de den svarta koden du fått med nycklarna dock kostar
Den närmare 500kr.
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge...ler.
//Tomas

Har ev art nr på låssatsen om du vill ha o ev beställa på annat sätt.

Jag har redan betalt för låscylindern då jag beställde lite andra prylar i samma veva som jag passade på att betala för direkt. Jag misstänker också dom ska "koda" nyckeln med bläck på plats, men då ska det ju bannemig inte ta sån förbannad tid! Ska höra mig för kommande vecka igen.

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Jag skulle gärna ta emot lite råd angående däckvärmare. Har kollat lite i tråden och IRC nämns och flera är nöjda. Jag tänkte utnyttja rabatterbjudandet vi fick på BMW-dagarna i augusti och köpa till lite godis. Om man bortser från kostnader och bara ser till funktion, hur står sig BMW:s värmare mot andra värmare? Är den ngn som har erfarenheter av BMW:s?

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag skulle gärna ta emot lite råd angående däckvärmare. Har kollat lite i tråden och IRC nämns och flera är nöjda. Jag tänkte utnyttja rabatterbjudandet fick på BMW-dagarna i augusti och köpa till lite godis. Om man bortser från kostnader och bara ser till funktion, hur står sig BMW:s värmare mot andra värmare? Är den ngn som erfarenheter av BMW:s?

Det är stor skillnad på kvalitet på värmarna. Naturligtvis styr ekonomin lite för de flesta men har du möjlighet så köp ett par med bra kvalitet så att du får en jämn och hög värme i slicksen. Även materielet i övrigt är viktigt så att de håller helt enkelt, både ytan och elektroniken.

Jag kör numera med Chicken Hawk, deras modell som har 3 olika temperaturer. Håller däcksytan från 87-98 grader beroende på omkringliggande temp. De har dessutom en neoprenkant som täcker stor del av hjulet så att däcken inte kyls av vinden utomhus. Rekommenderas starkt.
http://www.chickenhawkracingeurope.com

Om du vill köpa billiga värmare så rekommenderar jag den modell som MickeR har. Kolla med honom, mycket prisvärda.

Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag skulle gärna ta emot lite råd angående däckvärmare. Har kollat lite i tråden och IRC nämns och flera är nöjda. Jag tänkte utnyttja rabatterbjudandet vi fick på BMW-dagarna i augusti och köpa till lite godis. Om man bortser från kostnader och bara ser till funktion, hur står sig BMW:s värmare mot andra värmare? Är den ngn som har erfarenheter av BMW:s?

Kan varmt rekommendera IRC värmare!
Funkar riktigt bra, jag har deras instegsmodell, dem funkar för nybörjare och för den erfarne.
Värmer däck och fälg riktigt bra. Köp dem och lägg resten av pengarna på däck och körningar. :)
:banana

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Hur ska man tänka om värmarna när de specar 190/17? Jag har ju 200/17 på min. Kommer det funka vettigt ändå eller måste jag kanske "gå ner" till 190 när jag köper slicks?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Vilka specar 190? BMW's "egna" är mig veterligen KLS värmare som BMW köper in
Det var i alla fall KLS som dom hade och visade upp på Karlskoga
KLS är svinigt bra, vi har kört med dom i år och dessa värmer ett kallt morgondäck till 80 grader på ca 30 minuter. Dom kostar också därefter!
Vill man ha schysta värmare till en billigare peng så är nog IRC att föredra
Köp inget kina skräp, du blir bara besviken när dom plötsligt värmer 50-60 grader eller går sönder efter ett år

IRC kör en XL modell som tar 180-195 däck (jag tolkar det som att den funkar för 200 däck också, för deras XXL modell är för moto gp profil 205-215 däck)
Och KLS kör en modell som tar 180-190 däck och en modell som tar 195-200 däck

Får man fråga vad BMW ska ha för ett set värmare med deras rabatt erbjudande?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Kollade på BMW värmarna, det är KLS som gör dom för dom har tagit deras produkt beskrivning :)
Men dom specar 190, så om du vill ha deras värmare och kör tex pirelli eller dunlop 195/200 däck bör du beställa deras modell för större däck

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Vilka specar 190? BMW's "egna" är mig veterligen KLS värmare som BMW köper in
Det var i alla fall KLS som dom hade och visade upp på Karlskoga
KLS är svinigt bra, vi har kört med dom i år och dessa värmer ett kallt morgondäck till 80 grader på ca 30 minuter. Dom kostar också därefter!
Vill man ha schysta värmare till en billigare peng så är nog IRC att föredra
Köp inget kina skräp, du blir bara besviken när dom plötsligt värmer 50-60 grader eller går sönder efter ett år

IRC kör en XL modell som tar 180-195 däck (jag tolkar det som att den funkar för 200 däck också, för deras XXL modell är för moto gp profil 205-215 däck)
Och KLS kör en modell som tar 180-190 däck och en modell som tar 195-200 däck

Får man fråga vad BMW ska ha för ett set värmare med deras rabatt erbjudande?

10875:- -30%

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...