BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

S100rr

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
BMW s1000rr 2011
Jag har samma uppsättning på min hoj, så de mapparna kan du få av mig för PC5. Men det finns alltid en viss individspridning mellan motorer och installationer som gör att om man vill få ut maximalt. Då är det att föredra att mappa motorn i bänk där man samtidigt mäter lambda så man har koll på hur motorn går.

okej då är jag med! Men vore snällt om du kunde skicka mappen?:)

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Om man flyttar runt ett par justerbara fotpinnar påverkar detta quickshiftern?
ber om ursäkt om det är en dum fråga men har dålig koll på hur det hänger ihop. :)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Om man flyttar runt ett par justerbara fotpinnar påverkar detta quickshiftern?
ber om ursäkt om det är en dum fråga men har dålig koll på hur det hänger ihop. :)
- Inte själva Kvickskifterkontaktenheten.
Fot och ben, deras vinklar och lägen däremot, påverkar växlingarna.
Tror nog att du kan laborera ganska yvigt med inställningen av pinnarna men det är viktigt att du
matchar med pedalens läge.

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Monterade presis justerbara pinnar, till en rearset som också byter till raceväxlad. Men den här modellen hänger Quickshifter-enheten + taget som det var i ursprungsplats inom ramen, och räknar med att man behöver inte förändra/justera nåt där. Och QS kommer att fungera som förut, även om man nu sparkar nedåt då man växlar upp. -Men att hitta det bästa läget för pinnarna måste man nu göra och "prova fram" först; samt som att varje gång justera pedalerna på (broms + växel) så att deras höjd och funktion blir rätt för mig.

I övrigt kan jag faktiskt tro att QS-mekanismen är bra för raceväxlad, iom det finns inbyggd fjäder som spänns då (om) man "råsparkar" pedalen nedåt vid full acc. -Fungerar som säkring mot extrema krafter, jämfört med en hoj utan QS och ingen flex i växelmekanismen.

Zorban

Gick med
9 May 2011
Hoj
Ok tack för svaren.
Skönt att veta att man kan prova sig fram till det läget som passar en bäst utan att behöva kalibrera om och greja.
När vi ändå pratar fotpinnar, satt ett par HP på min när jag köpte den beg.
Har inte haft fasta pinnar tidigare och undrar lite hur ramfästen mår efter en eventuell markstyrning?
Är de gjorda för att gå av innan ramen tar skada som en del ramcrashpuckar?
Känns som att det är många av er som kör bana och nog har klotat ett par gånger och som sitter inne med erfarenhet kring det här.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
S1000RR förare "klotar" inte. Vi gör aggressiva avstigningar. Hojen har för mycket elektronik för att göra en krasch möjlig. :crash

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
-Vid 60 grader liiin fortsätter man i tangentens riktning och är räddningslöst förlorad.

Stämmer också! Men fotpinnarna höll :krama
Ramen verkar vara väldigt förlåtande! Mitt intryck är att fasta fotpinnar räddar hojen mer än fällbara. Och fällbara "pedaländar" räddar växel- och broms-pedalerna (typ Attack Performance).

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
När vi nu ändå är inne på fotpinnar, vilka kan man skaffa utan att behöva jävlas med kåpor och ha stödet kvar? Lite inne på att byta till något rejsväxlat. Dom där Driven pinnarna som Bactor sålde ett tag verkat utgått? Mbracing...? HP pinnar är enbart standard växelmönster?

Zorban

Gick med
9 May 2011
Hoj
HP pinnarna måste man nog skaffa ett sån här till
HP Race gearshift-pattern reverser

Replacement of the shift lever for reversing the shift pattern (up for 1st gear, then down for upshifts).
Purpose: Fast upshifts on the race track, also when motorcycle is heeled over in left-hand bends.
Use in combination with the optional HP shift assistant is possible.
Combination with both HP footrest system and standard footrest system possible.

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Låter betryggande :)

Jo, men nu ska vi (läs jag) inte vurpa mer :-S
För övrigt vill jag jag säga att allt på den här tråden inspirerar och är kul att följa. Tack till alla!

Man blir så köpsugen bara...
Är det ingen som har erfarenhet av Cordona QS med våra fina S1000RR?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
När vi nu ändå är inne på fotpinnar, vilka kan man skaffa utan att behöva jävlas med kåpor och ha stödet kvar? Lite inne på att byta till något rejsväxlat. Dom där Driven pinnarna som Bactor sålde ett tag verkat utgått? Mbracing...? HP pinnar är enbart standard växelmönster?

Dom finns fortfarande att få tag på, Driven tillverkar dom som vanligt, vi valde helt enkelt att köra Bonamici som vårt alternativ till PP i stället
Dels pga att priset är mycket bättre (ca 1500:- lägre) och dels för att dom håller till i Italien där vi kan få snabbare leveranser än från USA
Vi beställer fortfarande andra prylar från Driven dock som styr clip-on, drev m.m så vill man ha deras fotpinnar så går det att lösa

Bonamici använder sig av en liknande lösning som Lightech, jag tror det går att få till om man bara tar bort kåpan framför framdrevet
Faktum är att vi får hem ett kit till just S1000RR i dagarna som test, så jag kan prov-montera och kolla hur det funkar med sidostöd osv

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
17_zps99dc0420.jpg

Typ? Vet inte om jag gillar tanken att köra utan främre kåpan på en gathoj...men ja kanske är ondöigt nojig?

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Stämmer också! Men fotpinnarna höll :krama
Ramen verkar vara väldigt förlåtande! Mitt intryck är att fasta fotpinnar räddar hojen mer än fällbara. Och fällbara "pedaländar" räddar växel- och broms-pedalerna (typ Attack Performance).

Japp de är grymma! Pallar till och med att skrapas lite:) Ett hål upp, sedan är det stop:D
ap.jpg
Får nog byta hoj om det ska bli några 64°:rofl

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Kan man montera ett 200/60-däck på en 2011?
Får däcksvärmarna plats?
Utväxlingen blir lite högre. Bör kanske kugga ner på motordrevet?
Räknat lite och funnit att diametern ökar med ca 2x12mm dvs 25mm. Kan det stämma?
Vad är vinsterna med ett 200/60-däck gentemot 195/55-däck?

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...