BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Bilder? Videos? Reserapport? Ni har ju haft flera timmar på er sedan uppmaningen från 2hjulkul!

Det är väl klart vi får dela lite sköna upplevelser från Almeria. Fyra dagar med kanonväder och rolig bana. Gör ett försök att lägga upp lite filmer för första gången i forumet.

Mornarna började oftast med en Spanjor som heter Esteve Rabat och som åker i Moto2 VM, han friskade på med lite egen träning innan passen satte igång.

Därefter blev det vår tur att ta banan i besittning. Det var oftast ganska luftigt mellan åkarna så man kunde jobba med att försöka hålla linjen.

Men på lördagen dök upp lite Spanjorer, så då kunde det bli lite mer trafik om man hade otur när dom dröjde med att släppa på åkare för nästa grupp. På filmklippet tänkte jag vänta lite här med att köra ut, men Filip åkte ut, så det var bara att hänga på. Vi skulle köra lite övningar med spårval tillsammans.

Last edited:

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Kul med filmer :).
Dock, fick just tung abstinens... nu känns min hojpremiär i slutet av april sååå lång bort :(.

Vad för totalbudget ska man räkna på för att kunna åka med 2015?

Det är väl klart vi får dela lite sköna upplevelser från Almeria. Fyra dagar med kanonväder och rolig bana. Gör ett försök att lägga upp filmer för första gången i forumet.

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Kul med filmer :).
Dock, fick just tung abstinens... nu känns min hojpremiär i slutet av april sååå lång bort :(.

Vad för totalbudget ska man räkna på för att kunna åka med 2015?

Grevens racing 12 995:-
Flyg Norwegian 1577:-
Hotell 300-400:-/dygn. För 400 ingick frukost och middag på kvällen med enormt buffe'utbud. Med kockar som stod och grillade och stekte mat.
Hyrbil 900:-/vecka inkl. Bränsle
Mc däck 2500-4000:-
Bromsbelägg 900-1100:-
Bränsle mc c:a 60-80 liter
Lunch 75:-/dag

I runda slängar är det väl de kostnader man kan räkna med.

Last edited:

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Självklart :D.

Ska bara överleva planerade bandagar 2014, det här ju helt galet beroendeframkallande, måste vara det mest adrenalinstinna jag någonsin har get mig inpå... Race:a ner för raken och vara först i första böj,först i första böj,först i första böj... I LIKE IT :tummenupp.

(25 sekunder klipp)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MJ3n60wjEJg#t=7
:hihi

Samma sak här, måste överleva säsongen här i Sverige först :brynad Btw, man kommer till en trailer för "hulken" via din länk.

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Samma sak här, måste överleva säsongen här i Sverige först :brynad Btw, man kommer till en trailer för "hulken" via din länk.

... En något kanske långsökt metafor för hur motorcykel racing tar över mitt liv :rolleyes:.

Even now I can feel it...
Buried some ware deep inside...
Watching me...
Waiting...
You know what scare me the most, when I can’t fight anymore, when it takes over, when I totally lose control...
I LIKE IT!

Kändes klockren igår natt :D.

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
... En något kanske långsökt metafor för hur motorcykel racing tar över mitt liv :rolleyes:.

Even now I can feel it...
Buried some ware deep inside...
Watching me...
Waiting...
You know what scare me the most, when I can’t fight anymore, when it takes over, when I totally lose control...
I LIKE IT!

Kändes klockren igår natt :D.

På tal om att låta denna hobby ta över liv... blir pappa i april o funderar stillsamt på hur det är med BB i Karlskogatrakten... Prioriteringar... :rolleyes:

Åker till suveräna Bactor imorrn för service.
Dessutom införskaffa mina första slicks o värmare
Ett steg framåt i utvecklingen hoppas jag, vill ha vår NU..! :)

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Jag förstår inte...
Varje gång jag lämnar Bactor har jag en NY lista med saker som bara MÅSTE införskaffas...
Gör jag nåt fel? :rolleyes:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Ny design inför säsong 2014 i Superbike SM.
Efter många timmar i garaget och KP-Skyltfabrik som tagit fram dekalerna så är min BMW äntligen klar!
Igår lämnade jag alltsammans hos Grevens Racing Adventures för körning i Spanien Cartagena v11.

För fler bilder gå in på https://www.facebook.com/tobias.hallengren.racing

2014-03-01 14.02.46.jpg2014-03-01 14.04.07.jpg2014-03-01 14.50.45.jpg

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Ny design inför säsong 2014 i Superbike SM.
Efter många timmar i garaget och KP-Skyltfabrik som tagit fram dekalerna så är min BMW äntligen klar!
Igår lämnade jag alltsammans hos Grevens Racing Adventures för körning i Spanien Cartagena v11.

För fler bilder gå in på https://www.facebook.com/tobias.hallengren.racing

View attachment 400607View attachment 400608View attachment 400609

Den e grym!!
Ska bli kul att följa dig :tummenupp
Trevlig körning i Spanien

S100rr

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
BMW s1000rr 2011
jag har ett akrapvoic helsystem i titanium med långa pipan(köpt hos bmw) med kn filter till. Det jag undrar är om det räcker med powercommanders egna mappar på deras sida eller om det finns mappar som är uttagna för just detta system? Isf. vart kan man få tag på det?
Frågan har säkert redan kommit upp men hitta inget i forumet:)

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
jag har ett akrapvoic helsystem i titanium med långa pipan(köpt hos bmw) med kn filter till. Det jag undrar är om det räcker med powercommanders egna mappar på deras sida eller om det finns mappar som är uttagna för just detta system? Isf. vart kan man få tag på det?
Frågan har säkert redan kommit upp men hitta inget i forumet:)

Jag har samma uppsättning på min hoj, så de mapparna kan du få av mig för PC5. Men det finns alltid en viss individspridning mellan motorer och installationer som gör att om man vill få ut maximalt. Då är det att föredra att mappa motorn i bänk där man samtidigt mäter lambda så man har koll på hur motorn går.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...