BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Så var årets första tur på Bulten avklarad :banana
+4 grader var inte det skönaste i perforerat ställ men det var så kul att det var bara att bita ihop!
Skapligt äventyrligt med kall asfalt, delar av en gran på vägen, lerkluttar och grus.

Najs! Jag tror dock jag väntar några veckor till innan bumsen får komma ut och sträcka på sig lite.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Tjena, en fråga till om chassie-uppdatering.

Ni som har bytt sving-pivoter på era hojjar, vad använde ni för verktyg på högersidan. Min 46mm krafthylsa som funkade på vänster sida fick inte plats på högersidan.

Måste man ta den med en rörtång eller funkar en tunnväggig hylsa? Eller funkar en ringnyckel?

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12

Ni som har bytt sving-pivoter på era hojjar, vad använde ni för verktyg på högersidan. Min 46mm krafthylsa som funkade på vänster sida fick inte plats på högersidan.

Måste man ta den med en rörtång eller funkar en tunnväggig hylsa? Eller funkar en ringnyckel?

Kanske är ute å cyklar, men kan detta vara nått.....
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-S1000RR-Swing-Arm-Socket-Tool-swinging-arm-swingarm-/121061626647?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1c2fd5d317

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11

Eftersom det ska dras med moment så behöver du ett special-verktyg alternativt hänga loss motorn
Alpha Racing har inga för försäljning, men vi gör egna för 299:-

Den du länkar Zacke är för att lossa/dra standard special muttern, dom som Jelleruff pratar om sitter på insidan av ramen

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Skulle behöva ett sidostöd, spelar ingen roll om kablarna är klippta/uppbrunna/whatever.

Någon som vill bli av med sin?

Kapten Krok

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Hoj
BMW S 1000 RR
...det finns dom som lever på att meka så dit lämnar du det som tex Bactor på någon bandag dagen innan eller efter första dagen om det är en tvådagars....

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Däckfunderingar såhär på försäsongen: Mina sportsmart kommer nog behöva bytas inom en snar framtid när man väl tagit ut hojen, funderar då på att ersätta dessa med Pirelli Supercorsa SP. Hur är livslängden på dessa? Jag är nöjd med Dunlop, men vore ju skoj att testa något nytt/"värre?". Funderar antingen på Supercorsa eller Sportsmart 2? Hojen kommer gå gata och ett par SMC dagar i medel/snabbt tempo samt BMW dagarna med Cashback såklart!

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Har liknande funderingar. Sitter ett par halvslitna Michelin pilot 2ct på och jag funderar på att byta till ett par sportsmarts när de här är slut. Är det något du kan rekommendera?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Har liknande funderingar. Sitter ett par halvslitna Michelin pilot 2ct på och jag funderar på att byta till ett par sportsmarts när de här är slut. Är det något du kan rekommendera?

Jag är nöjd med mina Sportsmart, dom dög fint för det jag utsatte dom för förra året, dvs ett par bandagar i medel tempo och kanske 3-400 mil gata (-isch). Kan inte uttala mig om våtgrepp då jag bara är en solskensåkare.

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Honda cbr 1000 08
Är det någon som kan svara på hur "brytaren" på stödet sitter fast, har för mig att den bara satt fast med typ en låsring, som jag råkade skicka i omloppsbana och inte. hittade igen.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Thanks!

Antar det var ursäkten jag behövde för att beställa luftfilter och tvättkit också.
Hittar dock inte verktyget i e-butiken, är det bara å skriva i manuellt vid beställning?

Fjädern till växellänkaget antar jag att man måste öppna upp motorkåpor för att kunna byta?
Det kan jag spara till någon bandag då......

Eftersom det ska dras med moment så behöver du ett special-verktyg alternativt hänga loss motorn
Alpha Racing har inga för försäljning, men vi gör egna för 299:-

Den du länkar Zacke är för att lossa/dra standard special muttern, dom som Jelleruff pratar om sitter på insidan av ramen

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
:tummenupp

Fast jag gillar å skruva....
Om det är torrt, varmt, utan rostiga bultar, behagliga arbetsställningar...... å gott om tid.....
Är kontorsråtta så lite skruva eller snickra in i mellan boostar ego å manlighet!

Sen ska ju hojjen va track ready till första helgen i april då det ska lastas till Slovakiaring!

...det finns dom som lever på att meka så dit lämnar du det som tex Bactor på någon bandag dagen innan eller efter första dagen om det är en tvådagars....

Last edited:

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Thanks!

Antar det var ursäkten jag behövde för att beställa luftfilter och tvättkit också.
Hittar dock inte verktyget i e-butiken, är det bara å skriva i manuellt vid beställning?

Fjädern till växellänkaget antar jag att man måste öppna upp motorkåpor för att kunna byta?
Det kan jag spara till någon bandag då......

Korrekt, vi har inte lagt upp dom på shoppen av någon anledning....
Om du ska beställa annat så skriv bara det i meddelande fältet så skickar jag med en sån

För att byta fjädern behöver du bla mothållsverktyg för kopplingen och ett par inverterade torx hylsor för jobbet
Den sitter bakom kopplingskorgen så hela kopplingen måste väck innan man kommer åt

Vi kan göra det på kvällar efter bandagar, räkna då ca 1-2 timmar arbete och 1200:- monterat och klart!
Skulle tätningen vara dålig så man måste byta den kostar den ytterligare 199:-, det kan man aldrig säga innan tyvärr...

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Just ja om någon är sugen på att testa Pirelli och ska köra Mantorp med Actionpics så kör vi 10% på Pirelli Suoercorsa SP och Pirelli Diablo Rosso II under dom 2 dagarna

Förbokning går bra, även köp på plats

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Jag tänkte skaffa lite "grepp" i tanken och har kikat lite på stompgrip. Vad använder ni till era cyklar och varför?

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Tjena,

jag kör med snake skin då Stomp Grip är ganska styggt mot skinnstället.
Innan jag köpte Snake Skin körde jag med 2 remsor svart silvertape/byggtape, funkade egentligen ganska bra det med.

Jag tänkte skaffa lite "grepp" i tanken och har kikat lite på stompgrip. Vad använder ni till era cyklar och varför?

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Har kollat på snakeskin också. Har bara hittat den i svart men det funkar nog det också. Nästa på listan är ett gäng kraschpuckar. Vilka ställen finns att placera dom och vart finns dom att köpa?

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Andrén köp Stompgrip!
Pratat med många som är missnöjda med Snakeskin då de inte har lika bra grepp och lossnar enklare.
Att Stompgrip käkar skinnställ är inget jag har märkt, har kört med det i många år.
Finns också en anledning till att flera stora team använder just Stompgrip.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Andrén köp Stompgrip!
Pratat med många som är missnöjda med Snakeskin då de inte har lika bra grepp och lossnar enklare.
Att Stompgrip käkar skinnställ är inget jag har märkt, har kört med det i många år.
Finns också en anledning till att flera stora team använder just Stompgrip.

Det blev en beställning av ofärgade stompgrip igår. Då är det bara kraschpuckar jag söker. Det sitter ju två på redan men sen har jag sett att vissa har nåt på hjulbultarna också. Jag har aldrig pysslat med detta innan vilka ska man ha för att skydda hojjen?

kommer även bli ett snabbgashanddtag. känns nästan som man får ta omtag bara för att vrida rullen i botten:)

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...