Amen vafan! Jag kanske "glömde" dom?! Jag har redan en mamma, behöver inte två till!
Skratta inte!
Förra hösten gick jag och köpte PP Tuning rearsets för att komma åt raceväxlat.
Väl nere i garaget och dags att montera inför säsongen...
..monterar av sidokåpan på vänster sida, börjar måtta lite lite löst..
..kollar bruksanvisningen..
..måttar lite igen..
Kollar R&G Racings manual för deras rearsets och inser att väl monterad kommer man inte få på stödet igen..
Inte hade jag fattat att stödet inte går att montera igen. Kanske självklart för er som kör i full racekostym
Finns det några vettiga alternativ för att köra raceväxlat?
Någon som är sugen på beggat rearsets från PP Tuning eller kan tänka sig att byta med normalväxlad dito?
Jag tycker du skall be Kapten Tok, åh förlåt, jag menade naturligtvis Krok - att lägga ut en bild på sin S1000RR så får vi se hur den ser ut…
Amen vafan! Jag kanske "glömde" dom?! Jag har redan en mamma, behöver inte två till!
...en bild säger mer än tusen ord
Går allt som det ska imorgon så får jag faktiskt skriva här "på riktigt". Nu håller vi tummarna att hojen är så fin som jag hoppas och att den känns så bra som alla säger.
Snackade precis med IF ang märkesförsäkring och fick lite villkor per telefon. Självrisk stöld 4000:- samt vagnskada 12000:-. Baserat på detta signade jag upp mig över telefon. Kikade sedan på hemsidan och såg att villkoren för -14 ändrats ganska dramatiskt; stöld 15000:- och vagnskada 25000:-. Ska bli intressant att se vad det står i försäkringsbrevet....hatar verkligen försäkringsbolag.
- Du skulle spelat-in samtalet. De vilkor och uppgifter du får där, är de som gäller i ditt fall.Snackade precis med IF ang märkesförsäkring och fick lite villkor per telefon. Självrisk stöld 4000:- samt vagnskada 12000:-. Baserat på detta signade jag upp mig över telefon. Kikade sedan på hemsidan och såg att villkoren för -14 ändrats ganska dramatiskt; stöld 15000:- och vagnskada 25000:-. Ska bli intressant att se vad det står i försäkringsbrevet....hatar verkligen försäkringsbolag.
Jag gjorde precis likadant, S1000RR tillhör Sport Plus, 15 resp 25.. Bytte till Folksam..
Hur ser premien/vilkor ut hos folksam?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |