Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
B
....Men det känns ju aldrig som om man kan vara helt säker på vad som gäller om man verkligen skulle klota på en bandag,
1. även under SMC.. Nån annan har säkert mer info?
2. Utöver det har jag en olycksfallsförsäkring hos Trygg Hansa, som inte har några begränsningar inom extremsport.
1. Jag rekommenderar att man runt SMC delen trevligt hänvisar handläggaren till texten på SMC:s hemsida och ber denna kolla upp internt, och sedan ringa tillbaka
Det är faktisk så at det för en handläggare totalt är väldig mycket att ha koll på - och inte alla jobbar intensivt med dessa "special frågor" - självfallet väljer man då inte ta en risk och kanske ge fel information. IF täcker nytt för i år kaskoskador på SMC Steg 1234.
2. Jag har haft TryggHansa personförsäkringen sedan 2008 - eftersom den då täckte Extremsport, ex. bankörning och RR licensträning. Jag hade kontakt med TryggHansa under vintern och fick upplyst att detta skydd togs bort året efter - vilket betyder att jag har inte har haft detta skydd i flera - som var anledningen att jag köpte försäkringen..
Mitt tips är att kolla noggrant - se över att att ha det på skrift eller i ett mail..
Lycka till..