Lite ot men rätt kul, känner ni igen sången ni som kört Monza?
http://youtu.be/PR6S74IVHWs
http://youtu.be/PR6S74IVHWs
Sen gjorde jag som Sandman rekommenderade, slängde Pirelli åt helvete och köpte Dunlop igen. Kolla på bilderna och se skillnaden.
View attachment 409271
View attachment 409272
Kr106 fram och KR108 bak som gällerVilket Dunlop däck kör du med?
Märkte när jag var ute och körde idag med motorcykeln så "tickar" den från motorn en hel del vid konstant körning vid runt 3-4.000 rpm. Gasar jag förbi det så försvinner det. Normalt?
Sedan undrar jag med kedjan när man skall smörja den? Hur gör ni?
Kollar inte dem detta på Service så allt är ok? I instruktionsboken står det varje 8 mil.. Min hoj körs inte många mil / säsong och aldrig på blött underlag
/daniel
Jag har löst det med TCn, så den funkar, nu skall jag bara få ABS och quickshifter att funka, får sova på saken..
Men när allt väl funkar så är den världens bästa hoj. Kommer fan aldrig sälja min S1000RR, skall begravas med den
Jag håller på bli tokig
Hur f.. får man av laptimer på hojen?????
Tycker jag har gjort efter konstens regler men så fort jag börjar rulla så startar tidtagningen...
Jag vill inte ha den på när jag kör på gata.
hjälp mottages tacksamt..
Skulle vara kul att veta vilket däck/slicks samt fjädring alla kör med här.
Själv kör jag Dunlop KR106(2) fram, KR108 (5) bak samt K-tech.
Manualen sidan 75, http://mybikemanuals.com/?wpfb_dl=774 . I korthet så är det knappen för att välja tripmätare du ska trycka på
Passar på att slänga ut en fråga till nu när man har semester och det är visset väder..
Jag undrar om det är fler än jag som upplever att när man trycker in kopplingen och lägger i nästa växel under körning känner man ett konstigt "drag" i kopplingshandtaget på hojen. Inte alltid och inte på alla växlar. Har testat en annan bmw och det var samma upplevelse i på den.
Andra hojar jag haft har ej haft detta fenomen. Polarn sa samma sak om sin BMW.
- Nja, det känner jag inte igen men däremot ett knäpp i kopplingsgreppet när man växlar. Beror förmodligen på slipperfunktionen i kopplingen. Samma fenomen fanns på Ducati Multistrada.
- Nej, det är lugnt.Precis det jag menar...inte drag, utan som ett knäpp. Det är alltså inget konstigt?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|