- Nej, det är lugnt.
Några har det, andra vet inte vad vi talar om.
hahaha!!
- Nej, det är lugnt.
Några har det, andra vet inte vad vi talar om.
Vilket Dunlop däck kör du med?
För er som undrar hur det gått med mitt styrfladder, så försvann detta direkt när jag fick på ett rätt drivpaket
No prob, längre! Men det är ju fasen vad den vill lätta på framhjulet på 3:an i de farterna, hehe...
Har inte hunnit att justera upp gaffelbenen till rätt nivå, än. Blir kanske lite bättre då.
Monterade ett Zero Gravity (högsta modellen) i går. Riktigt skönt att slippa en massa luft på hjälmen.
En helt annan sak: min mc har ett Akra helsystem men inget PCV. Inte bra, eller hur?
Ska köpa ett sådant snarast. Har frågat några Dynocenter om när dom har tid och mappa, isf.
Men inte före september. På PC-hemsidan finns det inget map som jag har nytta av. Finns det någon här som har en map från en Dynobänkning som man kan få prova? Eller man kan/får inte göra så?
Effektökningen behövs ju eg inte. Men man vill köra safe
Mvh
Skulle vara kul att veta vilket däck/slicks samt fjädring alla kör med här.
Själv kör jag Dunlop KR106(2) fram, KR108 (5) bak samt K-tech.
-Jag vill ha 17' och mulet och inget regn.Kan konstatera att väderprognoserna bara blir bättre och bättre. Efter ett idogt uppdaterande inför det stundande begivenheterna på Gelleråsen nu på måndag och tisdag ser det ut som det blir soligt och varmt. Jag tar med mig en dunk med resorb
Ringde nyss IF för att kolla vad som gäller angående försäkring inför BMW S1000RR bandagarna.
Fick prata med en Jesper och jag förklarade att jag hade tänkt åka bana på måndag/tisdag.
Det är inte träning för tävling eller tävling sa jag.
Fick svaret att då jag har BMW märkesförsäkring så täcker de upp för det så det är bara att köra.
Blev rätt förvånad och frågade om det gäller även om det inte är SMC som arrangerar?
Ja det är bara att köra sa han.
Är det någon annan som har fått liknande uppgifter från dem?
Jag hade förstått det som att det bara SMC bandagarna som var täckt av försäkringen.
Ring igen och be de maila det till dig! för jag har en känsla av att du kommer få helt annat svar om du ringer och anmäler en skada som är orsakad på bana.Ringde nyss IF för att kolla vad som gäller angående försäkring inför BMW S1000RR bandagarna.
Fick prata med en Jesper och jag förklarade att jag hade tänkt åka bana på måndag/tisdag.
Det är inte träning för tävling eller tävling sa jag.
Fick svaret att då jag har BMW märkesförsäkring så täcker de upp för det så det är bara att köra.
Blev rätt förvånad och frågade om det gäller även om det inte är SMC som arrangerar?
Ja det är bara att köra sa han.
Är det någon annan som har fått liknande uppgifter från dem?
Jag hade förstått det som att det bara SMC bandagarna som var täckt av försäkringen.
M8 x 1.25 (=std M8).
Notera att bobbiner ska vara såpass smala på svängsidan att de rymmer till det frästa ytan utan att de vrids sned.
(t.ex. billiga Biltemas bobbiner bör svarvas lite just där för att de ska passa.)
Läs försäkringsbrevet noga, det är vad som gäller o jag vågar sätta en slant på att du inte får ersättning om du har sönder hojen på bana. "Vanliga" försäkringsanställda har inte speciellt bra koll på hojar, du måste prata ( eller helst få skriftligt) från deras "mc-avdelning".
Skulle vara kul att veta vilket däck/slicks samt fjädring alla kör med här.
Själv kör jag Dunlop KR106(2) fram, KR108 (5) bak samt K-tech.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|