BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR

ErlandS

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
BMW S1000RR-16
Undrar oxå om försäkring. Skaffa precis en 2015:a och ringde runt för att hitta försäkring. Det fanns i princip inga andra alternativ förutom märkes försäkringen från If.
Antingen var priset hutlöst eller så sa man att man inte annat än halvförsäkrade en RR?

/Erland.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Är det där verkligen M sport färgerna för 2011 ? Ser ut som på 2010 men jag kan ha fel.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
2010 och 2011 är väl färgerna likadana, däremot sitter d gummiklackar på svingen på 11:an å inte 10:an. Annars är d väl inte så mycket som skiljer?
Du tänker på hälskydden på svingen? De finns på 2010 också.

Det Är ju svårt att bedöma en hoj utifrån ett par bilder men den ser ju fin ut. Kolla om de har gjort alla recalls sen är det väl klämma och känna på plats som gäller.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Du tänker på hälskydden på svingen? De finns på 2010 också.

Det Är ju svårt att bedöma en hoj utifrån ett par bilder men den ser ju fin ut. Kolla om de har gjort alla recalls sen är det väl klämma och känna på plats som gäller.
skumt, polarn har inte det på sin 10:a, inga 10:eek:r man googlar fram på nätet heller. Alla recalls är gjorda, hojen kommer varudeklareras innan jag kommer å gluttar på den. Jag har påtalat för dom att jag åker inte massa jävla mil för att komma fram till nån sophög, men dom lovar att den är fin. Men det visar väl sig:)
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Undrar oxå om försäkring. Skaffa precis en 2015:a och ringde runt för att hitta försäkring. Det fanns i princip inga andra alternativ förutom märkes försäkringen från If.
Antingen var priset hutlöst eller så sa man att man inte annat än halvförsäkrade en RR?

/Erland.

Grattis till en grym hoj. Enda som var vettiga för mig var Länsförsäkringar, dock så behöver du minst fixa hemförsäkring hos dem för att få helförsäkra.

Jag flyttade alla mina försäkringar och skaffade lön & sparkonto hos dem. Så jag vart guldkund. Fick ett pris på MC-smart på 23k/år hel/hel men valde deras Basförsäkring för 43k/år istället. Hojen kostar typ 123kr/dag när den är påställd och 400kr/mån när den är avställd.

Vad vart det för färg?

Med vänlig hälsning /Try
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Grattis till en grym hoj. Enda som var vettiga för mig var Länsförsäkringar, dock så behöver du minst fixa hemförsäkring hos dem för att få helförsäkra.

Jag flyttade alla mina försäkringar och skaffade lön & sparkonto hos dem. Så jag vart guldkund. Fick ett pris på MC-smart på 23k/år hel/hel men valde deras Basförsäkring för 43k/år istället. Hojen kostar typ 123kr/dag när den är påställd och 400kr/mån när den är avställd.

Vad vart det för färg?

Med vänlig hälsning /Try
Är fan inte gratis inte. Nää jag tjöper mig en äldre, inte för att jag inte har råd d, utan för jag är för snål:D
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Är fan inte gratis inte. Nää jag tjöper mig en äldre, inte för att jag inte har råd d, utan för jag är för snål:D

Skönt att du har kommit till insikt om att BMW är det enda rätta :) Vi får ta några repor på Bulten sen när du har hämtat din nya älskarinna *s*
 

ErlandS

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
BMW S1000RR-16
Grattis till en grym hoj. Enda som var vettiga för mig var Länsförsäkringar, dock så behöver du minst fixa hemförsäkring hos dem för att få helförsäkra.

Jag flyttade alla mina försäkringar och skaffade lön & sparkonto hos dem. Så jag vart guldkund. Fick ett pris på MC-smart på 23k/år hel/hel men valde deras Basförsäkring för 43k/år istället. Hojen kostar typ 123kr/dag när den är påställd och 400kr/mån när den är avställd.

Vad vart det för färg?

Med vänlig hälsning /Try

Blå, vit & röd!
 

Bifogat

  • image-d5cd96f33aa47b6b7df161d6c69e2373bacce1be4f8b80601619e4e577c0be57-V.jpg
    image-d5cd96f33aa47b6b7df161d6c69e2373bacce1be4f8b80601619e4e577c0be57-V.jpg
    245.8 KB · Visningar: 118

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Någon som vet om alla hade samma standardutrustning, som typ dtc etc, eller fanns det tillval 2011?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Blå, vit & röd!

Det känns inte ok att du valde samma färg som mig :huvet:huvet Nä skojar bara, den är riktigt fin!
Har det blivit något godis till den än? Jag köpte R&G krashpuckar, HP kopplings, bromshandtag och Techbike skylthållare.

/Try
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top