Hej på er!
I veckan gick jag o blev bmw ägare för första gången, en s1000rr -11 kom jag hem med ,
Riktigt kul pryl måste jag säga!
Jag undrar vad för motorolja man bör använda i den ? jag känner att jag vill göra lite tätare byten än vad serviceintervallen säger.
View attachment 420343
Yes OKQ8 stämmer.
Tack! ska bli skönt när tail tidyn o sliponet dyker upp så kommer den nog att se lite trevligare ut
Okej toppen, då slipper jag fundera mer på det, hur ofta brukar ni byta olja i era? har på tidigare hojar kört max 500mil på varje oljebyte bör jag byta oftare i denna ?
Mappning hos RG Engineering i Falkenberg klar!
Men.... Har en fundering...
BMWn har ju 8 spridare. Fyra upptill och fyra nedtill... Vad jag läst, sett & hört så mappar man först och främst dom övre 4 spridarna med en PCV.
Men Rickard på RG kopplade Powercommandern på dom nedre fyra spridarna och mappade hojen efter det..
Jag försöker inte klaga eller liknande. Supernöjd med resultatet!! Hojen är t.o.m mer underbar än innan!
Jag är bara lite förvånad över att olika tuners gör så olika?
Vi kopplar PC-V på nedre spridarna på samtliga S1000RR vi gjort
Sedan finns det boxar som man kopplar på alla 8
Tack då vet jag!
Finns det någon mening med att köpa en till PCV och koppla på även dom övre?
Fått det förklarat för mig att bakdäcket blir tok varmt och spinner allt för mycket samt att det blir rätt mycket gummi att torka upp efteråt. Så med gatdäck menas ett hårt däck, t.ex. det Continental Sport Attack som jag tror kom med är för mjukt.
- Men,....ett gatdäck tål väl inte höga temperaturer?
Dom smälter väl när de kommer upp 70-80 grader?
Det var originalsulan; Continental Sport Attack, som jag tänkte använda.
Men det är inte lämpligt då, alltså?
Det är inte ett lämplig däck. Det gick dock för mig och använda Continental Sport Attack till en mappning men det var tydligen på gränsen, spinner för mycket efter ett tag och det blev till att moppa golv och tvätta hoj efteråt. Bästa är nog att försöka hitta ett annat hårdare däck.
Att komma med full tank är också ett bra tips .
D va fan inte dåligt själv handlade jag en ny s1000r -15 istl för en RR , kommer kosta 7650kr hel/hel hos svedeaDå var hojen reggad & klar
Blev positivt överraskad över försäkringspremien oxå 10473:- hel/hel via TH.
Billigare än en "märkesförsäkring" och jäkligt mycket lägre självrisk
D va fan inte dåligt själv handlade jag en ny s1000r -15 istl för en RR , kommer kosta 7650kr hel/hel hos svedea
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |