BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
SM deltävling 2 - Linköpings Motorstadion

Den 27-28 Juni så går SM deltävling 2 av stapeln på Linköpings Motorstadion. Kolla in nedan länk för mer info om tider och annat.

Se nu till att masa er iväg och heja på era märkeskollegor. Undertecknad kommer försöka försvara och förbättra sin 6;e plats i totaltabellen.

http://sviestadloppet.se/

JMG_4350_f.jpg
 
Är det någon av er som är HP4:a ägare som har fått någon uppdatering på ABS och DDC vid service vid senaste besöket?
 
Nåon här som har en Öhlins styrdämpare till salu?
eller kan man göra nåt åt orginalet? Får en del wobbel när jag ligger på lite.
 
Last edited:
Den 27-28 Juni så går SM deltävling 2 av stapeln på Linköpings Motorstadion. Kolla in nedan länk för mer info om tider och annat.

Se nu till att masa er iväg och heja på era märkeskollegor. Undertecknad kommer försöka försvara och förbättra sin 6;e plats i totaltabellen.

http://sviestadloppet.se/

View attachment 420946

Får väl lov att dela med mig av resultaten trots att det blev en bedrövlig tillställning för min egen del. På denna länk kan ni hitta alla tider och resultat från SM deltävling 2.
 
Hej på er.

min s1000rr har börjat bråka med mig o jag tänkte att eran gemensamma expertis kanske kan hjälpa mig :)
Jag var ute o körde en bit i fredags (ca:10timmar) tiden går ju fort när man har kul :yoparty och två gången under dagen så dog hojen helt oprovocerat, som att man skulle ha vridit av nyckeln ungefär, inget hostande eller tappat effekt innan den bara stendog, när jag skulle starta den igen så lös instrumentpanel som den ska men startmotorn gick inte, ca:20 sekunder senare startade hojen o gick precis som vanligt igen i ungefär en kvart innan det hände igen, andra gången så tog det lite längre tid innan den ville starta men efter att den gick igång så gick den återigen bra och fungerade resten av dagen, till saken hör att tändkontakten som jag har förstått är ett ganska vanligt problem är bytt för två månader sedan hos probike, jag vore väldigt tacksam för tips då det inte känns så kul att vara ute o åka med en hoj som man inte kan lita på.. Hoppas att ni har överseende med stavfel, grammatiska misstag och utebliven styckesindelning :3freak

Mvh
Paul
 
Hej på er.

min s1000rr har börjat bråka med mig o jag tänkte att eran gemensamma expertis kanske kan hjälpa mig :)
Jag var ute o körde en bit i fredags (ca:10timmar) tiden går ju fort när man har kul :yoparty och två gången under dagen så dog hojen helt oprovocerat, som att man skulle ha vridit av nyckeln ungefär, inget hostande eller tappat effekt innan den bara stendog, när jag skulle starta den igen så lös instrumentpanel som den ska men startmotorn gick inte, ca:20 sekunder senare startade hojen o gick precis som vanligt igen i ungefär en kvart innan det hände igen, andra gången så tog det lite längre tid innan den ville starta men efter att den gick igång så gick den återigen bra och fungerade resten av dagen, till saken hör att tändkontakten som jag har förstått är ett ganska vanligt problem är bytt för två månader sedan hos probike, jag vore väldigt tacksam för tips då det inte känns så kul att vara ute o åka med en hoj som man inte kan lita på.. Hoppas att ni har överseende med stavfel, grammatiska misstag och utebliven styckesindelning :3freak

Mvh
Paul

Låter väldigt likt hur min hoj betedde sig när det blev fel på dödarknappen på höger sida. Det visade sig att det blev nått knepigt glapp i dödarkretsen i själva knappsatsen. Så ECU;n tror att dödarknappen är intryckt. Då blir hojen förstås svårstartad.
Började på samma sätt för mig. Hände lite slumpmässigt nån gång, men självläkte. Till slut gav den upp helt.
 
Hej på er.

min s1000rr har börjat bråka med mig o jag tänkte att eran gemensamma expertis kanske kan hjälpa mig :)
Jag var ute o körde en bit i fredags (ca:10timmar) tiden går ju fort när man har kul :yoparty och två gången under dagen så dog hojen helt oprovocerat, som att man skulle ha vridit av nyckeln ungefär, inget hostande eller tappat effekt innan den bara stendog, när jag skulle starta den igen så lös instrumentpanel som den ska men startmotorn gick inte, ca:20 sekunder senare startade hojen o gick precis som vanligt igen i ungefär en kvart innan det hände igen, andra gången så tog det lite längre tid innan den ville starta men efter att den gick igång så gick den återigen bra och fungerade resten av dagen, till saken hör att tändkontakten som jag har förstått är ett ganska vanligt problem är bytt för två månader sedan hos probike, jag vore väldigt tacksam för tips då det inte känns så kul att vara ute o åka med en hoj som man inte kan lita på.. Hoppas att ni har överseende med stavfel, grammatiska misstag och utebliven styckesindelning :3freak

Mvh
Paul

Åkte på att byta min knappsats oxå men har du nyligen bytt den så låter det ju inte så troligt.
OM det nu inte är så att verkstaden satte dit en bättre beg.. :huvet

BMW har en ny uppdaterad variant med art nr: 613 18 54 61 76

Köpte min härifrån.

http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/bmw-spare-parts?itemid=61318546176
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top