Men, men.. Det är ju en hel månad kvar till dess! Så länge kan ingen sansad människa vänta på att få köra en Italiensk GP-bana!

Hallå i tråden, någon som har tips på vad som kan spöka med en -11 som inte startar? Slår på tändningen utan felmeddelande men inget händer när jag trycker in start knappen...![]()
Hallå i tråden, någon som har tips på vad som kan spöka med en -11 som inte startar? Slår på tändningen utan felmeddelande men inget händer när jag trycker in start knappen...![]()
knappsatsen på styralvan. Classic!
Hallå i tråden, någon som har tips på vad som kan spöka med en -11 som inte startar? Slår på tändningen utan felmeddelande men inget händer när jag trycker in start knappen...![]()
Kommer du åt att se om kamnockar och vippor verkar vara repiga?Tja. Började göra 30000km service......?
Kommer du åt att se om kamnockar och vippor verkar vara repiga?
Tack för svaret.Kammarna var fin-fina .....!
Repiga(?!) .. tyder på sk*t i oljan... (Exempelvis, du inte haft växellådsstrul med mycket metall som lossnat, och magnetproppen + oljefiltern som inte lyckats fånga allt..)Tack för svaret.
Bakgrunden till frågan är ju att jag har repiga kamnockar o vippor på en fullservad -11 vid 3000 mil och ska få den bedömd hos Probike om ett par veckor så det är bra att veta.
Den är fullservad på verkstad och BMW S1000RR har haft problem med kamaxeln på -10 och -11or.Repiga(?!) .. tyder på sk*t i oljan... (Exempelvis, du inte haft växellådsstrul med mycket metall som lossnat, och magnetproppen + oljefiltern som inte lyckats fånga allt..)
OfFan - visste inte att motorn också haft sådana problem.. jag har haft tur, alltså.. eller helt enkelt kört så snällt att kammarna/vipporna "orkad" med oljorna jag använt.Den är fullservad på verkstad och BMW S1000RR har haft problem med kamaxeln på -10 och -11or.
Har sett åtminstone 6-7st på blocket med bytta motorer samt har 2-3 exempel bland folk här I Sthlm med motorbyte på S1000RR.
Har för mig tillochmed testcykeln som MCN eller vilken tidning det nu var testade råkade ut för kamaxelras.
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |