BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Edit:
Den som kommer dit på sin S1000RR, bjuder jag på en köttbit!
Edit 2.0:
J@vlar de här kan bli dyrt :)

Synd att jag inte har hämtat ut min från Bavaria än ;( Stefan vaktar den åt mig sålänge :)
Kanske lika bra eftersom salt är inte så välkommet på min nya pärla.
Och inte kan jag komma på min FZ1-N eftersom det är körförbud på den. Får väl åka med Sverker Larsson då.

Syns imorgon boyz! Jag är där till 17:30 förhoppningsvis.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det skall bli typ +1 grad vid 19.00 i morgon ( i dag kanske det heter så här dags...), så jag betalar nog min köttbit själv.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Tack för ikväll boyz, det här får vi göra om. Med vänlig hälsning, Tobbe85
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack detsamma! Sitter fortfarande på bussen, lätt åksjuk, och hackar mig igenom trådarna på SH i Iphonen.

Fashinerande vad man lovar varandra efter ett par pilsner! Nu får vi alla lyckönska Tobbe85 o Micke@ i deras Rookie 1000 karriär 2012!

Dröm sött!
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Tack detsamma! Sitter fortfarande på bussen, lätt åksjuk, och hackar mig igenom trådarna på SH i Iphonen.

Fashinerande vad man lovar varandra efter ett par pilsner! Nu får vi alla lyckönska Tobbe85 o Micke@ i deras Rookie 1000 karriär 2012!

Dröm sött!

Rookie 1000 var väl att ta i, men att piska dig på någon bana när du kör slicks och däckvärmare och jag kör orginal skulle vara ballt. Men man kan ju drömma vidare. Eller vad säger du Micke® ?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Rookie 1000 var väl att ta i, men att piska dig på någon bana när du kör slicks och däckvärmare och jag kör orginal skulle vara ballt. Men man kan ju drömma vidare. Eller vad säger du Micke® ?

De e rätta takter! Märker du att du i stort sett är på banan redan, fast det fortfarande är januari! :D
Det här kommer bli en kanonsäsong! :tummenupp
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
De e rätta takter! Märker du att du i stort sett är på banan redan, fast det fortfarande är januari! :D
Det här kommer bli en kanonsäsong! :tummenupp

Det tror jag med, får se hur många Bandagar man följer med på, drömde om racekåpor och extra fälgar i natt. Vi som kör sporthoj är fan inte riktigt kloka, jag hade pratat i sömnen inatt, och min sambo frågade vad jag drömde. Hon fick bara svaret att det var en mardröm och att jag inte kom ihåg något av den. Hur ska detta sluta?

/Try fd Tobbe85
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
- Vad kostade frakten för dessa förträffliga motorskydd? Från England brukar det ju vara ganska mycket pengar.

Det var ju det vanliga förfarandet. Man bestämmer sig -Eh £180 är det värt!
klickar på "checkout" OCH vips, så ska man inte bara betala £23 för att dom ska ro över grejerna till civilisationen. Man tvingas att köpa en VAT för £40. Som dom dessutom glömde leverera! Men man slipper i alla fall att köpa en kort och avlång hund.

//Micke
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det var ju det vanliga förfarandet. Man bestämmer sig -Eh £180 är det värt!
klickar på "checkout" OCH vips, så ska man inte bara betala £23 för att dom ska ro över grejerna till civilisationen. Man tvingas att köpa en VAT för £40. Som dom dessutom glömde leverera! Men man slipper i alla fall att köpa en kort och avlång hund.

//Micke

Man måste läsa det finstilta tyvärr.... Kort o lång hund? :va
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
BMW S1000RR i Moto GP

BMW S1000RR in MotoGP: It’s a long road

Electronics may be one of the major limiting factors for production-based machines in MotoGP, says Colin Edwards, who will be riding a CRT Suter BMW in 2012...


The 2012 BMW S1000RR is pretty much one of the most advanced high-performance superbikes in the world – on the street, its 193 horsepower provides ample encouragement for the production of wild, adrenaline-fuelled rushes of sheer acceleration and speed. Weighing in at 206 kilos and fitted with advanced electronics – Race ABS and Dynamic Traction Control – the S1000RR is a motorcycle enthusiasts’ wet dream, the stuff that lurid fantasies are made of.

A stock S1000RR certainly offers far more flat-out performance than what most people can ever use on the street. And yet, for those who might have wondered at some point, it still isn’t, apparently, anywhere near a proper MotoGP bike. In 2012, claiming rule teams (CRT) will run bikes with highly-tuned production-based engines and bespoke chassis, in MotoGP. And Colin Edwards, who will be riding one such S1000RR-engined Forward Racing Suter-BMW machine next year, and who recently tested the bike in Jerez, says the bike will need major, significant improvements in order to be competitive in MotoGP.

Edwards’ best lap time on the Suter BMW bike was 1:42.6, which compares rather poorly with the 1:39.895 which he did earlier this year at Jerez, on his 800cc Yamaha YZR-M1, during qualifying for the Spanish GP. ‘Electronics are the biggest area we need to work on. Right now, I’m just not able to ride with any confidence. This is an area where the factories have got a huge advantage and I know coming recently off the Yamaha how long it took them to reach the stage where they are now,’ said Edwards. ‘Effectively, we are years behind. Looking at the times right now, it looks like it will be two championships. We hope we can close that gap for sure,’ he added.

While the S1000RR’s electronics may be deemed ‘advanced’ for the street, they aren’t, understandably, up to task of being used in MotoGP. Hence, the Suter BMW machine will be fitted with a brand-new electronics package, which Edwards hopes will smoothen the bike’s power delivery and make it easier to ride at the limit. ‘The bike reminds me a lot of 2003 when I went to Aprilia – it’s got a screamer engine and lots of torque. It was one of the first bikes with ride-by-wire and all the electronics, so it reminds me a lot of that. But I know what I need, I know what I am looking for, I know how to make the bike go faster. When I started on the Aprilia in 2003, it wasn’t the greatest bike in the world and we made a lot of progress with that in a short amount of time. That’s what we’ve got to repeat with this bike,’ says Edwards.


Hela artikeln på dessa ursprungliga plats.
 
Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top