BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Undrar hur dom ska få ut 50 hästar ytterligare, för det lär behövas om de ska häng med på rakorna.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Dom kanske kan få den att varva 19 000 rpm. Då blir det nog mer mos i grejerna. Men de kanske gör en BigBanger oxå.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Ska bli kul att se hur det går. Blir lite roligare att se på Moto GP tävlingarna nästa säsong: Alexander Lundh i Moto 2 och Edwards på BMW i Moto GP!

Alexander Lundh ska bli skitkul, hoppas vi.

Beträffande MotoGP så gissar jag att det blir 2 race i 1. Fabrikshojar i första gruppen och CRT-hojar i den andra, i vilt slagsmål om att komma i fatt den sista fabrikaren.:yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Alexander Lundh ska bli skitkul, hoppas vi.

Beträffande MotoGP så gissar jag att det blir 2 race i 1. Fabrikshojar i första gruppen och CRT-hojar i den andra, i vilt slagsmål om att komma i fatt den sista fabrikaren.:yoparty

Men det kan ju faktiskt bli kul! Grym prestige att hinna ikapp sista MotoGP hojen med fabriksstöd! Gillar BMWs underdog-situation; ingen gnäller om de inte ligger på topp (inte i början av säsongen i alla fall) och jubel om de placerar sig bra.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Men det kan ju faktiskt bli kul! Grym prestige att hinna ikapp sista MotoGP hojen med fabriksstöd! Gillar BMWs underdog-situation; ingen gnäller om de inte ligger på topp (inte i början av säsongen i alla fall) och jubel om de placerar sig bra.
-Ja, det kan till och med bli så, att andra gruppen blir roligast.

Får Colin Edwards ordning på BMW:n så är han inte att leka med.:)

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag satt med min ajjfåån på muggen idag och slösurfade på lite olika forum via tapatalk, och hittade en tråd i ett s1000RR forum från UK/USA. Där påstod TS att det fanns ett kit där man kunde gå in i hojens ECU och ta bort wheeliecontroll när du kör i raceläget tex men ha kvar DTC osv. Fanns två sätt, antingen så köper man en Race ECU, eller så går man till BMW verkstaden och får hojens ECU upplåst, men att man då får skriva på ett papper om att inga garantier gäller. Verkar vara ett system som är intressant. Men då med en race-ecu dock :)

/Try

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag satt med min ajjfåån på muggen idag och slösurfade på lite olika forum via tapatalk, och hittade en tråd i ett s1000RR forum från UK/USA. Där påstod TS att det fanns ett kit där man kunde gå in i hojens ECU och ta bort wheeliecontroll när du kör i raceläget tex men ha kvar DTC osv. Fanns två sätt, antingen så köper man en Race ECU, eller så går man till BMW verkstaden och får hojens ECU upplåst, men att man då får skriva på ett papper om att inga garantier gäller. Verkar vara ett system som är intressant. Men då med en race-ecu dock :)

/Try

Du kan wheela i 5 sekunder och i upp till 23 graders lutning utan att slå av några funktioner i Slickläge - längre får du inte hålla på, då blir du omkörd! :D

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
...+ att sitta 00.35 en tisdag natt och drömma sig bort mot våren via ett forum angående S1000 RR då måste man börja söka hjälp, eller helt enkelt bara ställa på knarren och ge sig ut... :)

Du har helt rätt Sandman :) Fast problemet är att Stefan vaktar min Bimmer och FZ1:an är det körförbud på, och inte har jag lust att åka och besikta den nu iallafall.

Jag kommer nog drömma vidare i 2 månader till innan jag hämtar ut den nya. Trist att våren verkar vara så långt bort.

Du kan wheela i 5 sekunder och i upp till 23 graders lutning utan att slå av några funktioner i Slickläge - längre får du inte hålla på, då blir du omkörd!
Man måste ju ha lite roligt ibland Peter :)

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
- Man kan få hemorrojder om man surfar på dass.

Äsch, det är en risk jag tar. På dass så stör inte min 2 åriga dotter mig med att hon vill ha datorn eller att jag ska byta blöjor på hennes dockor, och min sambo ställer inte massa frågor om heminredning osv. Lugn och ro, en liten flykt i vardagen.

/Try

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Kan man sätta PIRELLI DRAGON SUPERCORSA på våra maskiner? Dom finns inte med i rekomendationerna på mynetmoto. Det är ju gott fäste i dem.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
De görs väl inte längre? Vad är det för datum på dem?
- Jodå, det går att köpa på www.mynetmoto.com . Det har jag gjort många gånger. Hörde för ett par år sedan att de inte tillverkas längre, men de fanns visst, så sent som för ett knappt år sedan och de var inte gamla. Då, skall tilläggas.
Annars funderar jag på "DIABLO SUPERCORSA SP"........men skulle "Dragon Supercorsa" funka?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- Jodå, det går att köpa på www.mynetmoto.com . Det har jag gjort många gånger. Hörde för ett par år sedan att de inte tillverkas längre, men de fanns visst, så sent som för ett knappt år sedan och de var inte gamla. Då, skall tilläggas.
Annars funderar jag på "DIABLO SUPERCORSA SP"........men skulle "Dragon Supercorsa" funka?

Ska du köpa nya däck tycker jag i alla fall att du skall ha färska däck, dvs tillverkade senaste året. Jag letade lite på trådar efter ditt inlägg och vad jag förstod så ersattes däcket redan 2006 av nyare modell. Det händer mycket med däcken tekniskt sett mellan åren 2006 och till nu...

Sen går det naturligtvis att sätta Dragon på hojen om du tar rätt dimensioner, men jag tycker också du skall fråga dig vad du skall ha däcket till?
Till o från jobbet? Bara solskensturer o bandagar? osv.

Vet inte vad du får betala för Dragondäcken, men även om det skiljer ex antal hundralappar så leta efter senaste tekniken. Du får ut mycket av moderna däck om du väljer rätt.

Så, nu ska jag va tyst. En liten stund i alla fall... ;-)

Edit; Så, nu orkar jag inte vara tyst längre! Mina däcksval idag, om jag skulle kitta en hoj;

1. Till o från jobbet o inspirerad körning på gata: Pilot Road 3 / Dunlop Roadsmart
2. Inspirerad körning gata och bandagar; Power Pilot 2ct / Dunlop sportsmart
3. Lugn körning gata soliga varma dagar och hård körning bandagar; Dunlop D211 GP Racer / Metzler K3 Interact.

Finns naturligtvis fler bra däck och "gråzoner" mellan de tre "klasserna", men dessa känner jag mig säker med.

Last edited:

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Hmmm... Jag är lite svag för Pirelli. Har kört på dem de senaste 10 åren. Åsså vill jag ha nått bra på Mugello i påsk. :)

Jag brukar inte få ihop så många landsvägsmil på året, 100 kanske. Det blir inte så många banmil heller, för den delen. 3-5 bandagar kanske.

Metzler har väl nära samarbete med Pirelli, va´?

Det är tamejfan en djungel, det här med däck.:confused:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Pirelli och Metzeler är så gott som samma däck.
Iaf om man jämför SuperCorsa och Racetek.

Jag hade satsat på 2CT då dem är riktigt prisvärda och bra mycket billigare än Dunlop.
Jag har dock hört väldigt mycket bra från Dunlop Roadsmart då dem verkar ha grym livslängd.

Ett bevis att man kan köra fort med gatdäck även på bana...
Dem testar ett 2CT däck på Colin Edwards MOTOGP hoj! :p
http://www.youtube.com/watch?v=alYYU4mTc-g

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
-Hmmm... Jag är lite svag för Pirelli. Har kört på dem de senaste 10 åren. Åsså vill jag ha nått bra på Mugello i påsk. :)

Jag brukar inte få ihop så många landsvägsmil på året, 100 kanske. Det blir inte så många banmil heller, för den delen. 3-5 bandagar kanske.

Metzler har väl nära samarbete med Pirelli, va´?

Det är tamejfan en djungel, det här med däck.:confused:

Ha, ha - jag håller med dig! Men Pirelli är kanondäck och ska du dessutom fokusera på banåkningen så tycker jag verkligen du kan satsa på Pirelli.
De har lite sämre våtegenskaper än andra däck, men är grymma på bana. Mugello, där kommer definitivt Pirelli trivas men köp det bästa för bana då.

Metzler ligger under Pirelli och Metzler K3 Interact kan jag definitivt rekommendera - bland de bästa gatgodkända däck för bana som finns i dag.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring