BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Montera ?? Du vet att jag är "materialare" så jag liksom likt en ekorre bara samlar på mig grejor under en lång period(dvs vintern i det här fallet) och sen när andan faller på så sitter allt där helt plötsligt :)

Har tittat på det och det ser inte ut att vara några som helst problem och jag hoppas att jag har rätt......

Låter som det får bli "hobbykväll" snart :) //M

:D ja du har rätt, frångick visst konceptet med Sverige o Tyskland, sorry. Gör om o gör rätt :D

Har du monterat på din bakdämpare än? Läste på S1000rr forum i usa att man måste lossa tankfäste o bakram o lyfta upp bakramen lite för att få bort orginaldämparen.

View attachment 353581

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Fin hoj, har nu under några månader gått och funderat på att byta min hoj mot något lite sportigare. Var nyligen på mc mässan och föll för just s1000rr pladaskt.
Det jag undrar är hur det är med försäkring på just denna hoj?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ha ha
Du är alldeles för lång för att göra en Marjasin! Ni med grön text -Damn you, goddamn you all to hell.
//Charlton Heston

Ha, ha - jag trodde ju faktiskt att du hade skrivit fel liksom.... ;-)
Nej, jag gör avbön, ska inte hända igen, kunde inte låta bli, jag skrattade för mig själv i flera minuter... Min son däremot talade barskt om för mig att en moderator inte får göra så. Klok pojke.

Vi får göra upp det där om rätt färg i ett neutralt forum, inte här på SH där jag har "makten" ;-)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ha, ha - jag trodde ju faktiskt att du hade skrivit fel liksom.... ;-)
Nej, jag gör avbön, ska inte hända igen, kunde inte låta bli, jag skrattade för mig själv i flera minuter... Min son däremot talade barskt om för mig att en moderator inte får göra så. Klok pojke.

Vi får göra upp det där om rätt färg i ett neutralt forum, inte här på SH där jag har "makten" ;-)
:D Du har måhända vunnit detta slag, men kriget kan enbart vinnas av en rättrogen!
//Ägd

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fin hoj, har nu under några månader gått och funderat på att byta min hoj mot något lite sportigare. Var nyligen på mc mässan och föll för just s1000rr pladaskt.
Det jag undrar är hur det är med försäkring på just denna hoj?

Dags att vara lite seriös; kul att du gillar BMW:n. Köper du en kommer du inte att ångra dig, den är grym. När det gäller försäkring så är det en av de billigare sporthojarna, om du jämför med andra nya hojar, att försäkra iom att IF har en märkesförsäkring som även gäller S1000RR (än så länge, håll tummarna så de inte tar bort den snart.)
Jag bor 4 mil utanför Stockholm och betalar ca 9000:- för helförsäkring helår. Då kan jag inte ställa av den på vintern, men jag kan försäkra ned den till halvförsäkring och betalar ca 500 kr/ månad.

Sen är jag ju i och för sig rätt gammal.... ;-)
Beror naturligtvis på var du bor o hur gammal du är, men ring o kolla med IF så får du se.

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Dags att vara lite seriös; kul att du gillar BMW:n. Köper du en kommer du inte att ångra dig, den är grym. När det gäller försäkring så är det en av de billigare sporthojarna, om du jämför med andra nya hojar, att försäkra iom att IF har en märkesförsäkring som även gäller S1000RR (än så länge, håll tummarna så de inte tar bort den snart.)
Jag bor 4 mil utanför Stockholm och betalar ca 9000:- för helförsäkring helår. Då kan jag inte ställa av den på vintern, men jag kan försäkra ned den till halvförsäkring och betalar ca 500 kr/ månad.

Beror naturligtvis på var du bor o hur gammal du är, men ring o kolla med IF så får du se.

Jag är 30+ och bor i Helsingborg. 9000 kr låter drööömigt för en sådan hoj. Ska ringa dem imorgon och se vad dem säger.

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Jag är 30+ och bor i Helsingborg. 9000 kr låter drööömigt för en sådan hoj. Ska ringa dem imorgon och se vad dem säger.

Hahaahhaa gjorde en "Beräkna pris med modellbeteckning" via IF:s hemsida och fick en premie på 24012 kr :p
Gör det någon skillnad att ringa dem?

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition

Möjligtvis off-topic men vet du om det fungerar för alla IFs märkesförsäkringar? Det gör ju en jävla skillnad i premie.
Vad jag förstod på dem så är ju den här "helårsförsäkringen" slagen i sten. :/

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Möjligtvis off-topic men vet du om det fungerar för alla IFs märkesförsäkringar? Det gör ju en jävla skillnad i premie.
Vad jag förstod på dem så är ju den här "helårsförsäkringen" slagen i sten. :/

Känner inte till andra än just S1000RR, men kan tänka mig att det är hyfsade priser på just BMW-hojar över lag iom att de har en märkesförsäkring för just BMW.
Sen är det säkert så att du måste försäkra helår och helförsäkring. Vet inte om jag bara hade tur som fick en försäkring som går att dra ned till halvförsäkring, försäkringstjejen lät förvånad själv när jag ringde i höstas. Men ring vetja!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hahaahhaa gjorde en "Beräkna pris med modellbeteckning" via IF:s hemsida och fick en premie på 24012 kr :p
Gör det någon skillnad att ringa dem?

Ring och kolla. Det kanske är så att Helsingborg räknas som zon A eller motsvarande och att du är en 30+:are och inte en 40+:are som jag... Men det låter lite för mycket i skillnad...

Edit: låna ett regnummer på en S1000RR och kolla på Nikonians länk.

Screen Shot 2012-02-07 at 08.27.11.png

Fick drygt 10 000 kr när jag la in mitt personnummer, är född 65, men har svårt att tro att det skall spela roll om du fyllt 35 eller mer...

Last edited:

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Ringde och kollade med dem och det stämmer, får pröjsa ca 24000 för hel/hel. Hon sa att premien går ner efter att jag fyllt 35 till 16 000 , är ju bara 33...:(.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag fick också 24000:- i försäkring på min hoj nu? För 2 mån sen kosta den "bara" 20700kr/år. Hoppas dem inte höjer försäkringen mer till nästa år. :(

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
-Jag har införskaffat sådana motorskydd och undrar lite försiktigt om skruvarna ska dras med nått exakt moment.
Hörde eller läste nånstans att så var fallet.
Kan någon bringa klarhet i detta?
Bra val!
GBr;s bultar är i rf, alltså inte som original som är tillverkade i någon lättmetallslegering(ord?) som sträcks vid rätt moment. Med detta sagt, så föreskriver GBr 10Nm! vill minnas att det kändes ganska mycket (tror jag stannade vid 9Nm).
IMG_0093.jpgIMG_0094.jpgIMG_0095.jpg
Tog bilderna med telefonen men det kanske går att urskilja vad det står.

Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Vad får ni pynta för alla tre skydden samt vad kostar frakten?
Hade velat byta ut mina kolfiberskydd då dessa är mycket bättre.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj

Det var ju det vanliga förfarandet. Man bestämmer sig -Eh £180 är det värt!
klickar på "checkout" OCH vips, så ska man inte bara betala £23 för att dom ska ro över grejerna till civilisationen. Man tvingas att köpa en VAT för £40. Som dom dessutom glömde leverera! Men man slipper i alla fall att köpa en kort och avlång hund.

//Micke

Kanske lite ofint att citera sig själv..:)
Jag köpte kitet som innehåller motorskydd, hajfena, och bobbiner.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Jag betalade 2300:-, till mitt lokala postutlämningsställe, från Greven. För alla tre skydden, då.

Tack Micke!! :tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Om exakt två månader sitter jag hemma o kollar på GoPro-filmerna från körningen på Mugello! :)
Hur ser eran kalender ut? :hihi

_DDK7402.jpg

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...