BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Jag har filmat bakåt en gång. Det blev jävvvlitt bra faktiskt. Kameran satt nära avgasningsrörets mynning (CBR1000rr) och micken var endast måttligt påverkad av vindbrus. Det blev en spännande film med fin motorsång.:)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Har lite funderingar på orginaldäcken som sitter på hojen, tror det är Conti Race Attack. Funkar de däcken eller är det svårt att få upp tempen i dem? Vill ju inte byta däcken direkt när jag hämtar ut den.
- Nja, på min satt det Conti Sport Attack. Det är säkert alldeles utmärkta däck för sportig körning på landsväg. Nu är det väl så, att sportdäck för allmänna vägar har sitt bästa grepp vid måttlig uppvärmning. Ger man sig ut på en räserbana med sådana så kommer man att, i sista tredjedelen av passet, känna att de blivit hala, och det är pga överhettning.

Därför kommer jag att på Mugello, köra på originaldäcken första dagen, för att lära mig banan, och inför andra dagen byta till mina nya Pirelli Diablo Supercorsa SP.:yoparty

Jag gjorde likadant, i princip, på Aragon förra året. Det var en fantastisk skillnad jag upplevde när jag krängt på nya Dragon Supercorsa.:yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- Nja, på min satt det Conti Sport Attack. Det är säkert alldeles utmärkta däck för sportig körning på landsväg. Nu är det väl så, att sportdäck för allmänna vägar har sitt bästa grepp vid måttlig uppvärmning. Ger man sig ut på en räserbana med sådana så kommer man att, i sista tredjedelen av passet, känna att de blivit hala, och det är pga överhettning.

Därför kommer jag att på Mugello, köra på originaldäcken första dagen, för att lära mig banan, och inför andra dagen byta till mina nya Pirelli Diablo Supercorsa SP.:yoparty

Jag gjorde likadant, i princip, på Aragon förra året. Det var en fantastisk skillnad jag upplevde när jag krängt på nya Dragon Supercorsa.:yoparty

Du har rätt, jag hade också SPORT Atack på min i början. Men TRY, du kommer långt på det däcket. Du behöver inte byta däck för att du skall ut på en bandag eller så. Det går att köra fort på däcket, lovar.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Bullseye !!!! *applåderar*

Jag tillhör den lilla klicken hojåkare som inte äger någon kamera:) (har förbannat bra minne istället:D). Min högst personliga åsikt är att filmer från tanken med instrumenten i förgrunden är tämligen tråkiga att titta på. Enda syftet med sådana filmer är ju för att få reda på hastigheter på olika banpartier för att se förbättringar. Men det har man ju logger till eller hur:yoparty (men inte jag:gråta).
Jag tycker de bästa bilderna åstadkoms när kameran monteras lågt på sidan av hojen med däck/gaffel i förgrunden. Gärna i kombination med ytterligare en kamera monterad högt på nosen :)va) av hojen, riktad mot föraren. Sen lite edit på det så är ett bra hojklipp ett faktum:fakta
Enkelt va:D
Btw så finns det väl redigerings program gör en "artificiell" gyrocam genom att man sätter ett default läge för bildplanet i början på filmen.

Edit: Och. Där gick starten för smiley VM :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Tack för igår, nu vet vi hur man gör :) Lärdomen av detta med att byta studsen är väl att det både är roligare/trevligare och va två när man gör det :tummenupp och att man kanske måste titta på grejerna innan man har en plan som tex travers och grejer :D bara för att den gamla japanen hade det så... :tungan Jag tror jag klarade mig från fartkamerorna på väg från dig igår iaf... //M

Har du bytt än? Får man loss orginaldämparen bak utan att lossa bakram o tank?

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15

Då är det säkert Sport Attack som sitter på. Minnet är ju inte det bästa alla gånger. Låter riktigt bra iallafall, har ingen erfarenhet ang de däcket.

Våren är ju här nu, bara gruset och saltet försvinner så blir det nog ett samtal till Stefan på Bavaria så han kan fixa klart allt med min hoj. *Längtar*

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
View attachment 355511
Nu är det nära :yoparty
Några förslag på dekaler :confused:

Härligt! :tummenupp

Leta dekaler på Ebay, skriv S1000RR så kommer du hitta massor. Kolla noga måtten på dem bara, är man inte noga kan man få pyttesmå...
Alpha Racing har lite dekaler också, om du vill klistra "S1000RR" mm så har de såna märken.

Peter

PS. Jag har lokaliserat ditt tanklock :tummenupp Du bör ha det i morgon eller senast tisdag. DS.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Ingen gratis reklam här inte:brynad ska få lite färg på gumman och undrar vad ni tycker. Hon är fin i vitt men lite färg skulle inte skada. Alpharacing dekalerna var ju dyrare än lacket :huvet

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Tack Peter. Väntar på att lille bror ska få tummen ur och skicka min styrdämpare från USA. Sen är det nog färdig köpt för i år (tror jag) frugan har sagt ifrån :tuttar

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tack för igår, nu vet vi hur man gör :) Lärdomen av detta med att byta studsen är väl att det både är roligare/trevligare och va två när man gör det :tummenupp och att man kanske måste titta på grejerna innan man har en plan som tex travers och grejer :D bara för att den gamla japanen hade det så... :tungan Jag tror jag klarade mig från fartkamerorna på väg från dig igår iaf... //M

Stort tack för hjälpen! Som du sa, det är både enklare o roligare att vara två med det jobbet. Hör av dig när det är dags att byta på din!

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ja, håller i ankaret bra långt in i böjen! Plus att man tydligt ser huvud, överkropp, underkropp placering på hojen i ingång, mitt i och utgången av böjen. Men sen kan det ju gå väl fort även för proffsen!, eller var det blicken?
Jag gillar sådana filmer:yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Mest imponerande tycker jag den sena bromsningen är. Han bromsar ju under hårt nedlägg m knäskrap. Inte riktigt som man lärde sig i körskolan... :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring