BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
:crash
Jag har glömt en distans ett par gånger:rodnar... men då går det inte "lite trögt".... det sitter fast....:död

....hmmmm.......men jag blir lite orolig.
Jag har aldrig haft av hjulet så jag vet inte hur det ser ut, men man får fanimej ransaka sig själv å övertyga sig om att man gjort rätt.:rodnar

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Du har satt på ett större drev bak väll?
Det är inte så att kedjan nu är för spänd?:va
Åk inte en meter på cykeln innan det är juserat till rätt slack om så nu är fallet!
Var mycket noggran med att hjulet forfarande är rakt när du justerat slacket.
Använd gärna skjutmått å kolla så du justerar exakt lika mycket på båda sidor.:tummenupp

Dragit hjulaxeln med rätt moment?

Kan man ha sönder dom där dingsena i gummi?:confused:
Du får troligen en helt sats sådana med skruvar (färgade om man vill) på internationella ebay för samma pengar som för en hos en MC-handlare.:yoparty

Jag släppte efter rätt mycket på kedjespänningen tyckte jag men jag kanske får kolla det igen också. Jag tycker det brukar låta när man spänt kedjan för mycket.

Det vore väl fan om jag lyckats sätta distanserna fel, det är ju bara en på varje sida, den tjocka på drevsidan och den tunna på bromssidan. Jag tycker också det borde låta mer då.

Det är ju inte så att hjulet sitter fast, det går bara lite trögare än vad jag är van.

Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag behöver era kloka råd!

Är den blåa färgen på BMW bilen densamma som på WSBK hojen?
Vad tror ni?
Tacksam för snabba svar, behöver beställa färgen idag! :)
Ge gärna andra förslag om ni har en annan blå som är mer lik.
Målet är att få samma färg som det är på World Superbike BMW:n 2012 på länken längst ner.

Bilen - http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=180173
Hojen - http://www.sportrider.com/wallpapers/146_1202_2012_bmw_world_superbike_team_wallpapers/photo_03.html

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag behöver era kloka råd!

Är den blåa färgen på BMW bilen densamma som på WSBK hojen?
Vad tror ni?
Tacksam för snabba svar, behöver beställa färgen idag! :)
Ge gärna andra förslag om ni har en annan blå som är mer lik.
Målet är att få samma färg som det är på World Superbike BMW:n 2012 på länken längst ner.

Bilen - http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=180173
Hojen - http://www.sportrider.com/wallpapers/146_1202_2012_bmw_world_superbike_team_wallpapers/photo_03.html

Ser ju väldigt likt ut, men är det inte de genuina "M-färgerna" du är ute efter? I så all måste ju var o varannan återförsäljare av både bil o mc ha färgkoden. Eller något forum ute i vida världen. Prova något av de amerikanska forumen för s1000rr på första sidan i tråden, de brukar vara grymt snabba att svara och du kan säkert hitta färgkoderna i någon tråd där.

Lycka till.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Codes for the motorsport colors.

Alpine white 3 U300
Manufacturer: BMW MOTORCYCLES
Code: 955
Color name: MATT WHITE ALUMINIUM III
Vorlagennr. : S4794 Vorlagennr. : 747 058
Version:
Colour change:
Quality: STANDOX basecoat
Paint system: double-layered
Paint surface: BRILLIANT
PB:
VS: 4 Default Date: 17/10/2004
Formula Date: 09/11/2004
Revision:
Formelnr. : 3381339

lupine-blue-25 World Cup mett
Code: M25
Color name: BLUE LUPIN
Vorlagennr. : Q7846 Vorlagennr. : 884 732
Version:
Colour change:
Quality: Standohyd BaseCoat
PB:
VS: 5 Default Date: 13/07/2009
Formula Date: 13/07/2009
Revision:
Formelnr. : 5499906

magma-red YM 03
Code: M03
Color name: Magmarot
Vorlagennr. : Q8147 Vorlagennr. : 871 122
Version:
Colour change:
Quality: STANDOX Basecoat
PB:
VS: General Date: 20/11/2008
Formula Date: 20/11/2008
Revision:
Formelnr. : 5035163

Hittade detta på s1000rr forumet hoppas det hjälper.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Någon som monterat en GB racing hajfena? Har haft min liggandes en stund men tänkte att nu är det dax!

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Någon som använder Go Pro kamera på sin hoj?
Jag ska köpa en men vet inte vilken, kameran är densamma på dem som jag väljer mellan men fästena är olika.
Är osäker på vart jag ska montera den, men helst så man ser instrumentbrädan och vägen. :)

GoPro HD Hero2 Outdoor Edition
GoPro HD Hero2 Motorsports Edition

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Någon som använder Go Pro kamera på sin hoj?
Jag ska köpa en men vet inte vilken, kameran är densamma på dem som jag väljer mellan men fästena är olika.
Är osäker på vart jag ska montera den, men helst så man ser instrumentbrädan och vägen. :)

GoPro HD Hero2 Outdoor Edition
GoPro HD Hero2 Motorsports Edition

Leta upp en bättre begagnad oavsett modell och sedan kan du komplettera med nya fästen. Det du använder mest ( i alla fall jag) är div klisterfästen på hojen eller hjälmen (de blir jäkligt snyggt filmat) och den ledade lilla armen. Thats it! Hero 2 är naturligtvis bäst, men även den förra generationen är riktigt bra. Det är bara om du skall filma i skymning/ mörker som jag tycker du måste ha den nya.

Nuff said.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Japp,
satoracehooks.jpg
:tummenupp

Hej Bullen... när man återmonterar tanken, ska den lilla flänsen på tanken vila/pressa på plastchassit som ECU vilar i? sitter ju ett par gummikuddar på den.
Eller ska ECU;s plastchassi föras in i tankens fläns? (alltså hamna lite högre upp)
Tacksam för svar.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Japp,
View attachment 355141
:tummenupp

Hej Bullen... när man återmonterar tanken, ska den lilla flänsen på tanken vila/pressa på plastchassit som ECU vilar i? sitter ju ett par gummikuddar på den.
Eller ska ECU;s plastchassi föras in i tankens fläns? (alltså hamna lite högre upp)
Tacksam för svar.

"Hej Bullen" ?! Du e en sjuk människa....:D

Sato racing, snyggt!

Edit: om du menar allvar med att du monterat bort tanken och inte får dit den igen så kan jag kolla. Men börjar man meningen med "Hej Bullen" så får man räkna med en viss skepsis...

sportbike

Guest
Hej,
Finns det någon som vet vad som händer på norra sidan av 08 land gällande BMW?? Hoppas på att Dinmc ska börja sälja och serva BMW. Har haft med de att göra i några år och har alltid varit nöjd.
Känns ju idiotiskt att behöva åka till AVA från norra sidan av stan. Någon som har inside info?

Utan att avslöja alltför mycket så är processen igång och det letas lämplig lokal.
Kan även rekommendera Mc Proffsen i Hägersten, auktoriserade på BMW.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Utan att avslöja alltför mycket så är processen igång och det letas lämplig lokal.
Kan även rekommendera Mc Proffsen i Hägersten, auktoriserade på BMW.

Jag pratade med dem för någon månad sen ang, första servicen på min nya tysk, och det skulle kosta runt 1700pix för 100 mila-servicen. Även om de var fullbokade skulle de kunna klämma in en sådan liten service med kort varsel. Verkar vara ett riktigt bra ställe med känsla för service.

Så om jag hämtar ut hojen i slutet på mars, bör jag väl boka första servicen efter 3-4 dar? Kan ju inte ta så lång tid att köra in den.

mvh /Try

sportbike

Guest
Jag pratade med dem för någon månad sen ang, första servicen på min nya tysk, och det skulle kosta runt 1700pix för 100 mila-servicen. Även om de var fullbokade skulle de kunna klämma in en sådan liten service med kort varsel. Verkar vara ett riktigt bra ställe med känsla för service.

Så om jag hämtar ut hojen i slutet på mars, bör jag väl boka första servicen efter 3-4 dar? Kan ju inte ta så lång tid att köra in den.

mvh /Try
Med tanke på det tryck dom har under säsong tycker jag du ska boka service redan nu, bums!

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
"Hej Bullen" ?! Du e en sjuk människa....:D

Sato racing, snyggt!

Edit: om du menar allvar med att du monterat bort tanken och inte får dit den igen så kan jag kolla. Men börjar man meningen med "Hej Bullen" så får man räkna med en viss skepsis...

Japp, thats me:D

Det är lungt, bytte luftfilter och mindes inte hur ECU satt på tank sidan. Surfade fram lite bilder på hur den borde sitta. Men det som gjorde det förvirrande var att om man monterar som på den bilden så "svävar" ECU ovan luftburken, men på bild två syntes tydliga skavmärken på ECU;s undersida:va
Min svävar nu:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Japp, thats me:DDet är lungt, bytte luftfilter och mindes inte hur ECU satt på tank sidan. Surfade fram lite bilder på hur den borde sitta. Men det som gjorde det förvirrande var att om man monterar som på den bilden så "svävar" ECU ovan luftburken, men på bild två syntes tydliga skavmärken på ECU;s undersida:vaMin svävar nu:)

Du ska ta bilder o lägga upp här på sajten så vi andra kan lära av dina misstag! :7peta

Edit: jag trodde du hade svävat klart med din hoj.... :hihi

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke