Hej igen
Jag har lite den filosofin att full race-prepp inte är det bästa för alla. ..............
...............Mycket svamlande och personliga åsikter igen.... sorry...
Inget svamlande alls - tycker du träffar huvudet på spiken riktigt bra!
Håller med dig fullt ut - det viktigaste är att det blir åka av och att du inte strandar pga ekonomi, tidsbrist eller strul med hojen bara för att du givit dig på att trimma mm.
Själv åker jag med hojen på gatan fortfarande, så det viktigaste har varit att skydda hojen om jag skulle gå omkull på banan.
Så kåpor, kraschpuckar mm är viktigt för mig, och sen kommer däck och fjädring. Hojen i sig själv, som du skriver, är redo för race och du kan utan problem hävda dig i många serier med hojen original. (När det gäller motorkraft).
Dr Zätare - om du verkligen saknar mellanregister så kan en PC5 och en mappning göra skillnad. Sen är resten kul grejer. Men jag håller med om att styrdämpare, snabbgas, högre ruta och snakeskins på tanken är bra investeringar.
Sen Julle vet jag inte hur jag gör med tävlandet. Vore kul att göra någon enstaka race, precis som jag gjorde i BoTT. Kom väl i stort sett sist, i alla fall bland dem som höll sig på hjulen, men känslan att vara med (starten var grym - vilket ljud!) skulle jag vilja uppleva igen.
Så sent som i går diskuterade jag en start i R1000 på A-torp i slutet av april. Om allt går bra med hojen på Mugello och jag får till alla inställningar så har jag ju faktist värmt upp rätt bra. Men har inte bestämt mig än.