BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Fint:tummenupp
Inte alls avundsjuk. (ironi)
Hade jag haft din plånbok så hade jag kunnat stå på den istället för en pall när jag bytte batteri i brandvarnaren:D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fint:tummenupp
Inte alls avundsjuk. (ironi)
Hade jag haft din plånbok så hade jag kunnat stå på den istället för en pall när jag bytte batteri i brandvarnaren:D

:D :D :D

- jag har en annan version; om du hade grävt en sån djup grop i ekonomin som jag gjort så hade det varit närmare att åka bandagar på Philip Island än på Gelleråsen...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
:) kanon, men saknas det inte något ??

Nja, du kanske menar det som ligger i den lilla svarta säcken, där bara bara vredet för den hydraliska förspänningen hänger ut i en röd slang? Sen fattas det typ en hel motorcykel men det var nog inte det du menade... :D

Klappade ihop gaffeln direkt o släppte ned den stackars cykeln från taket, så den slapp hänga där som en gammal taklampa...

I morgon blir det till att rycka bort orginaldämparn bak!

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Åfan, är förspänningens justering hydralisk. Det var ballt, trodde att var någon typ av kugg försedd vajer.

Edit: @Peter. Fegis!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....japp det var det jag menade, vill ju ha koll på dig så du inte ballar ur för det där därbak..*hur det nu tolkas i denna tråd* :)

Nja, du kanske menar det som ligger i den lilla svarta säcken, där bara bara vredet för den hydraliska förspänningen hänger ut i en röd slang? Sen fattas det typ en hel motorcykel men det var nog inte det du menade... :D

Klappade ihop gaffeln direkt o släppte ned den stackars cykeln från taket, så den slapp hänga där som en gammal taklampa...

I morgon blir det till att rycka bort orginaldämparn bak!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Godmorgon ! Näe jag har inte bytt ännu, tänker ta rubbet nu snart och byta studsen och sätta dit styrdämparen mm men fram gjorde jag klart på senhösten... Angående bak så tänker jag göra samma som jag gjorde på sukiyakin dvs ta en travers och antingen om det finns en "hake" i bakramen som det fanns på sukkan så fäster jag traversen/kroken där och höjer bara tills det inte är något tryck och sen lättar bulten och tar bort den och höjer lite till så jag kan vinkla ut dämparen och så i med den nya... Eventuellt får jag lyfta i "skjutspinnarna" om det inte finns någon bra hake i ramen..., hade varit annorlunda om jag haft "fasta pinnar" vilket jag misstänker att "Mr Bling " har :) !

Vågade inte ringa dig nu om det är så att du sussar men slå mig en signal på mobilen när du vaknar eller ser detta idag lördag .... //M

Har du bytt än? Får man loss orginaldämparen bak utan att lossa bakram o tank?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har någon av er använt en gopro på er bimmer? I så fall, vart fäste ni den för att få bästa bilden och vilket fäste använde ni? Bästa vore ju om man kan se instrumenten också, inte bara vägen.

Jag kollade bakhjulet idag och det verkar så enkelt som att jag drog muttern lite för hårt.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Har lite funderingar på orginaldäcken som sitter på hojen, tror det är Conti Race Attack. Funkar de däcken eller är det svårt att få upp tempen i dem? Vill ju inte byta däcken direkt när jag hämtar ut den.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har någon av er använt en gopro på er bimmer? I så fall, vart fäste ni den för att få bästa bilden och vilket fäste använde ni? Bästa vore ju om man kan se instrumenten också, inte bara vägen.

Jag kollade bakhjulet idag och det verkar så enkelt som att jag drog muttern lite för hårt.

Jag använder de små klisterfästena. En framtill på toppkåpan vid sidan om luftintaget, och en ovanpå bakkutsen, så jag kan filma bakåt eller mitt eget arbete i sitsen.
Använder en eller ett par "leder" mellan fästet och kameran.
Funderar på att sätta ett på tank-kåpan framför tanklocket för att få med instrumenten, men det blir ingen vidare bild att filma genom rutan...

Zacke har monerat ett fäste på sidan av hjälmen, det blir riktigt bra film där du slipper luta på huvudet fram o tillbaka när du tittar på filmen sen.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har lite funderingar på orginaldäcken som sitter på hojen, tror det är Conti Race Attack. Funkar de däcken eller är det svårt att få upp tempen i dem? Vill ju inte byta däcken direkt när jag hämtar ut den.

De är riktigt bra däck. För gata är räcker de hela vägen oavsett hur du kör, på banan vet jag att Swedie gjort klart respektabla tider, längt snabbare än jag kört med slicks.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
...SNIPP...
Jag tillhör den lilla klicken hojåkare som inte äger någon kamera:) (har förbannat bra minne istället:D). Min högst personliga åsikt är att filmer från tanken med instrumenten i förgrunden är tämligen tråkiga att titta på. Enda syftet med sådana filmer är ju för att få reda på hastigheter på olika banpartier för att se förbättringar. Men det har man ju logger till eller hur:yoparty (men inte jag:gråta).
Jag tycker de bästa bilderna åstadkoms när kameran monteras lågt på sidan av hojen med däck/gaffel i förgrunden. Gärna i kombination med ytterligare en kamera monterad högt på nosen :)va) av hojen, riktad mot föraren. Sen lite edit på det så är ett bra hojklipp ett faktum:fakta
Enkelt va:D
Btw så finns det väl redigerings program gör en "artificiell" gyrocam genom att man sätter ett default läge för bildplanet i början på filmen.

Edit: Och. Där gick starten för smiley VM :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring