BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag hoppas också verkligen att så blir fallet men tyvärr verkar lördagen rätt regnsäker.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....jaha så "farbror" har bestämt sig att bli rookie :) GRATTIS till att DU står på startlinjen, jag kan stå med en bmw flagga och vaja på kullen där :banana !! Angående er resa nu, känner inte du dig lite krasslig så du måste stanna hemma och "någon annan" tar din plats.... jag har lugnt på jobbet btw *bara av en ren händelse...*// A.Vundsjuk

Ducka o lubba räcker inte min vän. Man mot man, på gridden, valfri bana o dag i Småland 4:e helgen i april, valfritt "vapen"! Din usling!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...om jag säger så här, när den mentala spärren har släppt och du lägger ner knät med regndäck på så är det tur att öronen sitter där dom sitter så det bromsar upp leendet du har just då... några tiondelar innan så har du ett helt annat ansiktsuttryck som passar i någon skräckfilm ha ha :yoparty:yoparty//M

Det räcker ju med att låna fälgarna och däcken :)

Helt allvarligt så skulle det vara kul att testa riktiga regndäck och se hur bra fäste man har med de.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...om jag säger så här, när den mentala spärren har släppt och du lägger ner knät med regndäck på så är det tur att öronen sitter där dom sitter så det bromsar upp leendet du har just då... några tiondelar innan så har du ett helt annat ansiktsuttryck som passar i någon skräckfilm ha ha :yoparty:yoparty//M

Zacke sa samma sak! Jag har heller aldrig kört på regndäck förut, de har bara stått där i garaget. Men är det någon gång det skall ske så är det väl på Mugello... :D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sluta nu - du kollar på fel sajt! :)

http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Italy/Mugello-Circuit.aspx?sday=3

Vädret blir bara bättre o bättre på denna sajt- Nu är det endast lite sämre väder på söndagen, och det hinner försvinna tills vi kommer! På söndag är det RAAACEEEE!!!!! :banana

Jag väljer att tro på din site, den har mycket bättre väder.

Hur slits regndäck? På andra, mindre tillförlitliga, vädertjänster verkar det vara mest regn men lite uppehåll här och där. Dödar man regndäck om man kör de ett par pass på torr asfalt?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...japp, ett pass i högt tempo kan sabba ordentligt om det är vädigt torrt plus att det blir spännande för att du flyter runt på alla ledder med så mjukt gummi..., inte att rekommendera ! /M

Jag väljer att tro på din site, den har mycket bättre väder.

Hur slits regndäck? På andra, mindre tillförlitliga, vädertjänster verkar det vara mest regn men lite uppehåll här och där. Dödar man regndäck om man kör de ett par pass på torr asfalt?

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
F@n, JAG har pirr i magen. Och jag ska ju ingenstans:huvet, bu huu. Snackade med killen "up stairs" och ni kommer få en grymt fin race-helg på Catalunya...
Ajustde, de var ju Mugello.. Nä, där ska det spöregna:D

-Låser överlåset:D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
F@n, JAG har pirr i magen. Och jag ska ju ingenstans:huvet, bu huu. Snackade med killen "up stairs" och ni kommer få en grymt fin race-helg på Catalunya...
Ajustde, de var ju Mugello.. Nä, där ska det spöregna:D

-Låser överlåset:D

Skoja inte, jag har packat varenda regnpryl jag har!

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
jag vet att det blir tjat men det verkat som någon här har koll på vad som är på g i norra Stockholm gällande BMW verkstad. Snart är det dags för service och det känns sjukt att jag ska behöva åka 6 mil enkel väg för att göra servisen. Vad händer blir det någon verkstad på norra sidan i år eller om ett par år :huvet??

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Hej tänkte höra om det är någon vet om Akrapovic helsystem, som är till en 2010a om det passar på en 2012a. Då jag går i mina tankar på att köpa en ny s1000rr. Det är väl inte så stor skillnad på 2010 och 2012an.
Tack för svaren på förhand.:tummenupp

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Acrasystemet borde passa på motorn, sen hur fästena ser ut i övrigt vet jag inte

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Okej tack för ditt svar. :tummenupp

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Undrar om ni vet något bra sätt att få ut telemetry främst varvtal ur hojen. Har fixat dashware som tillsammans med min contour kamera kan ge telemetry på filmen.
Vet att det finns en app som heter rev och tillsammans med detta http://www.plxkiwi.com/kiwiwifi/hardware.html kan få ut det mesta ur en bil med data kontakt. Men finns det motsvarande för vår hoj??

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Kan man få höra allt om Mugello-resan nu? Hur var banan? Hur var vädret? Hur snabba va ni? Stämningen? Arrangemanget? ALLT?

Nirre1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Hoj
s1000rr
Något som vet om det är samma passagerar säte på alla års modeller? Det måste det väl vara?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kan man få höra allt om Mugello-resan nu? Hur var banan? Hur var vädret? Hur snabba va ni? Stämningen? Arrangemanget? ALLT?

Jag ger min egen högst personliga syn på det i väntan på de andra. Jag körde i egen regi från base camp i München så jag vet inte hur arrangemanget var med Fiver. Allt jag vet är att Fiver-boxen var den överlägset trevligaste stället att hänga med en kopp kaffe i handen och snacka däckstryck, skurna framaxlar och andra väsentligheter medan det regnade eller mellan passen.

Hur banan var? Vad är väl en bal på slottet? :) Jag har inte kört så många olika banor tidigare men jag tyckte den var helt fantastisk! Kuperad, varierande kurvkombinationer och en raka som är helveteslång och inte rak! :banana

Vädret var tyvärr inte vad det borde varit. Det var uppehåll hela fredag men på lördagen regnade det till tidig eftermiddag och tog sedan lång tid att torka upp. Det hela kompenserades dock av att de öppnade depån och det blev fri åkning. Jag var ute rätt tidigt och hann med nästan 1.5 timmars sträckkörning med endast ett avbrott för att tanka. Och det på Mugello!! Det är det överlägset roligaste jag gjort på en hoj! På söndagen regnade det hela dagen så vi åkte hemåt tidigare istället.

Jag var snabbare än jag trodde och satte 2.15.3 som bäst men för att sätta det i perspektiv så var väl snabbaste varvet bland alla deltagare runt 2 min blankt. Vore det inte för den där svenskreggade svart/vita Blejden så hade jag haft chans att vara snabbast med regplåt men han körde fan om mig överallt och hela tiden!

Hojen bekräftade återigen att den är ett MONSTER! Den hånade mig in i kurvorna, mitt i kurvorna och ut ur kurvorna och verkade hela tiden road över med mina låga hastigheter. Men jag måste säga att jag hade aldrig kunnat föreställa mig innan jag provade att en hoj med sådan prestanda kan vara så snäll. Den ruskar på sig ibland och ålar sig lite emellanåt men på det stora hela är den ju väldigt förlåtande. Bettet kanske kommer när man pressar den hårdare än jag förmår.

Nu har jag dock rätt ordentliga vibrationer i styret när jag bromsar i höga hastigheter men som försvinner när jag kommer ned runt 170. Jag har köpt bromsrengöring och hoppas innerligt att det bara är smuts och inte en skev skiva.

Jag har också ett rejält sug efter att skaffa däckvärmare. Jag är feg och behöver två lugna varv i början av varje pass innan jag litar på att däcken är varma och jag har insett att med värmare tjänar jag ju nästan in ett helt pass per dag genom att inte värma däck i två varv per pass. Mycket mer rolig åkning! Hur mycket behöver man lägga ut på ett par värmare för att få något som inte slutar i ljusan låga redan första säsongen? Räcker runt 3 000 som de billigaste verkar ligga runt eller ska man ta i mer?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Undrar om ni vet något bra sätt att få ut telemetry främst varvtal ur hojen. Har fixat dashware som tillsammans med min contour kamera kan ge telemetry på filmen.
Vet att det finns en app som heter rev och tillsammans med detta http://www.plxkiwi.com/kiwiwifi/hardware.html kan få ut det mesta ur en bil med data kontakt. Men finns det motsvarande för vår hoj??

Jag fuskar och filmar genom rutan så jag får med varvräknaren, hastighet och växel. Fattigmanstelemetri! :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring