BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125

Tack för en bra sammanfattning! Uppskattat!

Ska du köpa värmare ska du kolla följande trådar:
Däckvärmare-noob-fråga
och
Däckvärmare-modell-bättre-vilka
där jag gjorde ett långt inlägg....
Däckvärmare-modell-bättre-vilka#post5432514
Du som bor i Tyskland borde väll kolla på Tyskarnas Preis-Leistung-favoriter TTSL och HSR.

För min del slutade det med IRC från Grevens.......tyvärr.
Det visade sig att Italienarna är opålitliga som vanligt och inte klarar å leverera
(Tur man inte åker Aprilia även om de är råa......).
Tänkte va ute i god tid denna gången men det hjälpte inte.
Har nu gått ett antal månader sedan beställning och inte ens preliminär-datum för leverans finns.
Tur det inte var köp av mina första värmare eller att jag inte sålt min gamla då hade premiären på Anderstorp frusit inne....

!!OBS! Alltså inte Grevens fel utan IRC's leveranser från Italien!!

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag beställde också IRC Pro tror jag dem heter med digitala mätare.
Trättnade på den långa leveranstiden och tog dem utan mätare som är av samma modell fast hälften så dyra nästan.

Var det någon körde på Anderstorp igår föresten?

Däckvärmare-noob-fråga
och
Du som bor i Tyskland borde väll kolla på Tyskarnas Preis-Leistung-favoriter TTSL och HSR.

Det visade sig att Italienarna är opålitliga som vanligt och inte klarar å leverera
Har nu gått ett antal månader sedan beställning och inte ens preliminär-datum för leverans finns.
Tur det inte var köp av mina första värmare eller att jag inte sålt min gamla då hade premiären på Anderstorp frusit inne....

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Jag beställde också IRC Pro tror jag dem heter med digitala mätare.
Trättnade på den långa leveranstiden och tog dem utan mätare som är av samma modell fast hälften så dyra nästan.

Var det någon körde på Anderstorp igår föresten?

OK, ja jag vill fortfarande ha möjlighet att ställa temperaturen så jag vill ha den dyrare varianten.
Har redan ett par Pro-Heat med fixed temp så vill ha ett komplement.
Funderar därför på att beställa Thermal Technology från italien eller Spanien istället.
De går att ställa från 0 till 100 grader men kostar ca. 5000:-
Annars kan det bli TTSL......

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Däckvärmare-noob-fråga
och

Kul att det uppskattades. Jag är övertygad om att Peter kommer med sin syn på saken snart också.

Tusen tack för många tips om bra läsning, det blir till att läsa mer noggrant hemma ikväll.

En sak: hur mycket ska man värma Metzeler K3:eek:rna som sitter på våra hojar? Jag gillar däcket och det är praktiskt eftersom det funkar hyggligt på gata också. Men det är ju ett gatdäck så man kanske inte ska grilla det till 80 grader? Jag kanske behöver ställbara värmare trots allt då...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vad f*n har hänt med tråden? Vart är alla? Den enda ursäkten som godtas är att ni är ute och kör!

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Körde 23 mil igår ;) i morgon ryker varvtalsspärren. Och självklart ska det regna i morgon.... Men på söndag ska det bli bra väder

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Welcome to planet power! Morgon alltså... :yoparty

Oj vilket monster man har. Fick iofs ta det lite lugnt pga all väta på vägen hem. Men passade på att dra ur ettans växel på Långholmsgatan i vilket fall, "Gud så omogen man är" :tummenupp

Nu väntar man bara på bättre väder så man kan leka av sig lite och blåsa ur allt sot som ligger kvar efter inkörningsperioden.

Mvh /Try

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....har du tittat ut genom fönstret dom sista veckorna här i svedala ? :rolleyes::fakta Suget är väl sisådär :( Jag gick ut i garaget och tog av täcket på "moppen" för det är snart dags att åka till mantorp men när jag frös även i garaget så fick täcket åka på igen men någon dag ska jag väl lufta den innan i alla fall :)//S.Olskensåkare (Nuförtiden...)

Vad f*n har hänt med tråden? Vart är alla? Den enda ursäkten som godtas är att ni är ute och kör!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....ettan på långholmsgatan i vätan..... :smasha:dummer Undrar varför premierna går upp och vi blir hatade :va..... Har vi inte talat om det här med bana :gnissla :fakta

//G.Ammal :hej

P.S Drar man ur den på ettan så ca 145 km/h....:krama

Oj vilket monster man har. Fick iofs ta det lite lugnt pga all väta på vägen hem. Men passade på att dra ur ettans växel på Långholmsgatan i vilket fall, "Gud så omogen man är" :tummenupp

Nu väntar man bara på bättre väder så man kan leka av sig lite och blåsa ur allt sot som ligger kvar efter inkörningsperioden.

Mvh /Try

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
....ettan på långholmsgatan i vätan..... :smasha:dummer Undrar varför premierna går upp och vi blir hatade :va..... Har vi inte talat om det här med bana :gnissla :fakta

//G.Ammal :hej

P.S Drar man ur den på ettan så ca 145 km/h....:krama

Ja, ville egentligen växla och ta det lugnt, men ville ju även se så mecken har gjort sitt jobb :)
Sen var det inte så blött, hade precis börjat dugga inne i stan. Men jag är sugen på läget "slick" och lite mera gasa, men det lär ju få vänta :huvet

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej på er!

Vill bara berätta att jag är välbehållen efter Mugello och hojen e lika hel den! Eftersom det ringt 3 personer på kort tid och frågat om jag mår bra eftersom jag inte varit inne här sedan jag åkte, så kände jag att det var läge att säga hej! :D

Ska naturligtvis berätta om Mugello men har haft mycket på jobbet o hemma efter att jag kommit hem så det har inte blivit tid riktigt.

Cliffhanger: - Vad hände straxt efter denna offensiva attack?

Omkörning på g!.jpg

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej på er!

Vill bara berätta att jag är välbehållen efter Mugello och hojen e lika hel den! Eftersom det ringt 3 personer på kort tid och frågat om jag mår bra eftersom jag inte varit inne här sedan jag åkte, så kände jag att det var läge att säga hej! :D

Ska naturligtvis berätta om Mugello men har haft mycket på jobbet o hemma efter att jag kommit hem så det har inte blivit tid riktigt.

View attachment 358607

Härligt att du är tillbaka och välbehållen! Nu är det bara att blicka framåt till säsongen drar igång ordentligt här hemma. Hoppas på lite filmklipp från Mugello, Ser ju att Gopro´n var monterad :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej på er!

View attachment 358607

Förhoppningsvis kör du om! Vad jag kan dra mig till minnes så var inte Agustorna supersnabba. Mysko att jag inte kommer ihåg att jag såg dig på banan en gång, bara i depån :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Förhoppningsvis kör du om! Vad jag kan dra mig till minnes så var inte Agustorna supersnabba. Mysko att jag inte kommer ihåg att jag såg dig på banan en gång, bara i depån :)

Ha, ha - ja det blev en omkörning för omväxlings skull. Annars blev man ju rätt omkörd också kan jag säga...
Du såg väl inte mig för att du blåste väl bara förbi din rackare! Du kör betydligt fortare än du gör väsen av :tummenupp

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Till er som är nyblivna ägare av 2012;erna

Tydligen finns det kompisar på andra sidan pölen, som har haft oturen att skruvarna som håller vevstakarna till vevaxeln skruvar ur sig:gnissla. För vissa av dem har det föregåtts av ett ökande missljud innan det tråkiga händer.
BMW Nordamerika har nu beslutat att tillsvidare införa ett säljstop samt kalla in maskinerna som nått kund. De har dock inte avslöjat än varför de gör detta och huruvida det har något att göra med de rapporterade rasen.
Säljarna har inte fått några instruktioner om att levererade hojar inte får/bör brukas:va.

Hade jag haft en 2012 skulle jag lyssna med min säljare ifall den svenska importören känner till "problemet" och ifall återkallningen i NA är för något som även påverkar svenska hojar.

Inga roliga nyheter, och jag hoppas att "problemen" är begränsade till over there :-(

Edit: Hittar än så länge ingen info ang någon återkallning på amerikanska, federala siter rörande consumer affairs. Inte heller på Rapex.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tydligen finns det kompisar på andra sidan pölen, som har haft oturen att skruvarna som håller vevstakarna till vevaxeln skruvar ur sig:gnissla. För vissa av dem har det föregåtts av ett ökande missljud innan det tråkiga händer.
BMW Nordamerika har nu beslutat att tillsvidare införa ett säljstop samt kalla in maskinerna som nått kund. De har dock inte avslöjat än varför de gör detta och huruvida det har något att göra med de rapporterade rasen.
Säljarna har inte fått några instruktioner om att levererade hojar inte får/bör brukas:va.

Hade jag haft en 2012 skulle jag lyssna med min säljare ifall den svenska importören känner till "problemet" och ifall återkallningen i NA är för något som även påverkar svenska hojar.

Inga roliga nyheter, och jag hoppas att "problemen" är begränsade till over there :-(

Edit: Hittar än så länge ingen info ang någon återkallning på amerikanska, federala siter rörande consumer affairs. Inte heller på Rapex.

Låter ju skumt, jag trodde motorn var mekaniskt oförändrad till 2012 och det extra trycket i mellanregistret kom från ECU:n? De måste ha ändrat något i tillverkningsprocessen då?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ha, ha - ja det blev en omkörning för omväxlings skull. Annars blev man ju rätt omkörd också kan jag säga...
Du såg väl inte mig för att du blåste väl bara förbi din rackare! Du kör betydligt fortare än du gör väsen av :tummenupp

Jag blev typ omkörd av exakt samma hojar varje pass, en av de där orange sukkorna, en viss vit s1000rr, den vit/svarta Blejden med svensk reggplåt och några till :)

Jag tror aldrig jag körde om dig? Har du något på hojen som man kan känna igen bakifrån! Typ klistermärken eller något? Då ska jag hålla utkik på filmerna från dag ett.

Jag fick till ett bra flyt på Mugello :rodnar:rodnar

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Håller med! På våra hojar är vevstaken skapad i ett stycke, för att sedan borras ur för skruvar. Och därefter bruten itu för att skapa ett överfall till vevaxeln. Har ej sett detta live, men så skall det tydligen vara. Det är kanske något i detta som man ändrat i 2012;an av kostnads skäl.
Men detta är enbart en spekulation (som så mycket annat på nätet)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!