det lutar nu mot att plocka utt ett akrapovic race helsystem för 12 000, nytt! tack för alla svar!
en annan fråga gällande denna hoj, vad är det för större skillnader mellan sportläget och raceläget?
Tack för svar och ett bra tips, men funkar detta inte att ta ut på bana? Tänkte väl köra ett par rundor på SMC om inte annat.
Vad finns det mer för helsystem? Hur har ni andra gjort?
Detta kan kanske svara lite på din fråga;
GRYMT, tack för svar Peter Pan. Då gäller det alltså att stänga av DTC helt (eller byta till slick-läge) om man vill kunna göra wheelies överhuvudtaget med andra ord.
Den riktigt trixia frågan är om det går att stänga av wheele-skyddet och ändå ha kvar traction controll...
Noterade att du tänkt köra på SMC dagar. Jag blev svartflaggad för buller med originalsystemet på Kinnekulle Ring.
Den riktigt trixia frågan är om det går att stänga av wheele-skyddet och ändå ha kvar traction controll...
Eventuellt med BMW race ecu;n. där man kan justera en mängd olika parametrar som är förinställda på våra maskiner.
//Micke
jag satt på ett akrapovic helsystem short race jag kan säga att det får ett racefit att höras mesigt!! har aldrig hört något liknande på en rad 4 det är så sjukt rått ! folk kommer fram och frågar och säger samma sak hahah! jag fick ut 202 på hjulet det är en enorm skillnad i mellanregistret men som sagt har ni aldrig hört det så har ni missar något haha! dom bänkade en ny blade dagen före med helsystem o rubbet 21 hk mindre på hjulet det är en stor skillnad!
iofs, om man kör med slick-läget så har man möjlighet att wheela upp till 5 sekunder, och fortfarande har man traction control igång. det bör ju vara den inställningen som är bäst om man vill wheela lite.
stänger man av traction control helt bör ju detta vara mindre säkert.
Är man ute efter att bara wheela, och göra det ordentligt och länge, så får du stänga av allt eftersom Slick-läget endast tillåter 23 graders lutning på hojen (och 5 sekunders wheele för den delen ). Däremot om du bara vill kunna hålla den uppe en stund under gaspådrag ja då är ju Slick-läget helt ok.
Fast i slickläget tillåts visst bakhjulsspinn och det finns ingen abs bak om jag förstått det hela rätt?
Fast i slickläget tillåts visst bakhjulsspinn och det finns ingen abs bak om jag förstått det hela rätt?
Vars sitter kodningskontakten för att aktivera slick-läget?
Nån som kan rekomendera nå bra däck för sportigare gatåkning?
Mja, ska man vara riktigt tydlig så är det väl så att ja den tillåter mest hjulspinn i slickläge men ABS funkar både fram och bak om du använder frambromsen (den bromsar då även bak) men om du använder fotbromsen för bakhjulet så kommer inte ABS att gå in på bakhjulet för att hindra din powerslide...
Vars sitter kodningskontakten för att aktivera slick-läget?
Nån som kan rekomendera nå bra däck för sportigare gatåkning?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |