Behöver akut hjälp med installation av mina racekåpor från Polidom. De passar kanon och jag har inte behövt dra många gånger med slippapper. Allt gick relativt smidigt att montera, ända fram till magkåpan (sista kåpan som jag skulle monter naturligtvis). Då tar sidostödet i så det är omöjligt att montera magkåpan
.
Snälla säg att man inte behöver montera bort sidostödet för att få på magkåpan.
Om man behöver göra det vad händer med elektroniken? kan jag starta hojen utan sidostöd??
Tyvärr kan jag inte uppfylla din önskan med att säga att det går. Stödet får inte plats utan du behöver ta bort det eller ta upp en öppning för stödet i båten/magkåpan.
Om du bara ska åka bandagar och inte tävla tycker jag du tar upp ett hål för stödet. Det är mycket praktiskt att kunna ställa ifrån sig hojen på ett enkelt sätt istället för att alltid vingla upp hojen på depåstöd.
Ska du tävla så måste båten uppfylla kraven för att fånga upp x antal liter olja/kylvätska och då tror jag det blir svårt att ta upp ett så stort hål, men det KAN gå, kolla först. (Kan ju ha två båtar, en med hål för stöd o en hel som du använder vid race o utan stöd)
Om du tar bort stödet så finns det ett par alternativ.
1.
Montera bort stödet helt, inklusive kabeln som löper utmed framdrevskåpan och upp under tanken. Pilligt att få bort kontakten som sitter uppe under vänster sida på tanken men med lite tålamod fungerar det.
Du kommer nu få ett felmeddelande, men det går att köra. Montera bort stödet när det är uppfällt för säkerhets skull.
Du kan ta bort felmeddelandet genom att antingen montera en därför avsedd plugg i kontakten under tanken (kan köpas genom Alpha racing, länk på första sidan i tråden) eller låta återförsäljare programmera bort att den visar felmeddelande.
2.
Montera bort själva stödet men låt sladden sitta kvar. Viktigt då är att kontaktorn i stödets ända står vriden så att hojen tror stödet är uppfällt, annars kan du inte lägga i en växel utan att den dör. Fäst kabeln på lämpligt sätt men var noga med att den dels sitter ordentligt och att den rörliga delen i kontaktorn inte rör på sig så att du mitt under värsta nedlägget får "stöd utfällt" för då dör motorn.
PM om du behöver mer hjälp.
P