BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Är du säker på att de kommer köra 2012? Papunen trodde jag inte var säker på vad som händer 2012...
Och Petjo byte till BMW alltså!?

Blev genast osäker på Papunen också, vågar inte lova något.
Andreas och Petjo vet jag ska köra BMW.
Petjo bygger en 2011 just nu :)

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Säljer ett par bromsskivor fram, enbart använda på regnfälgar som gått otroligt lite.
Som nya!
PM vid intresse!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Blev genast osäker på Papunen också, vågar inte lova något.
Andreas och Petjo vet jag ska köra BMW.
Petjo bygger en 2011 just nu :)

Kul att Petjo byter till beemeer, trodde han var fast i Ducatiträsket, men det blev för mycket meckande kanske... :hihi

Edit; han körde Honda denna säsong, eller hur? Ligger typ ett år efter.... DS.

Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Kul att Petjo byter till beemeer, trodde han var fast i Ducatiträsket, men det blev för mycket meckande kanske... :hihi

Edit; han körde Honda denna säsong, eller hur? Ligger typ ett år efter.... DS.

Körman Ducati måste man tycka om att mecka. :)
Det stämmer, han körde en Castrol Honda detta året.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Kom igen nu - bara ETT race!? Snälla? Övertygad om att Hilding hakar på, Conny som kör BoTT vet jag vill köra lite Rookie och Sören tvingar vi! :D Så vi blir ett litet gäng gubbar (sköra som ett kexpaket allihop).
Vad säger du?

Rookie 1000, tvingar, gäng gubbar - vad händer:va. Jag ställer upp på essingeleden i rusning, men tävla på bana, verkar ju läskigt:D

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag väger väl ungefär som du men gick o bytte fjädrar fram till 10,5 Nm/mm eftersom gaffeln bottnade framför allt inför Ejes på Gälleråsen.

det spelar ingen roll vad du gör så kommer det bottna för dig i ejes ändå ;)

tänkte kolla om det är någon som funderar på att åka på BMW race camp dagarna i Almeria i februari?
greven kan tänka sig att åka ner 2 dagar tidigare på dom 2 dagarna om det är några som ska med (dom är sammanhängande med hans egna dagar på almeria, så man kan köra 8 dagar i sträck om man har lust!)

sen undrar jag om någon behöver OEM bromsbelägg, har en uppsättning helt nya för 500 spänn

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
det spelar ingen roll vad du gör så kommer det bottna för dig i ejes ändå ;)

tänkte kolla om det är någon som funderar på att åka på BMW race camp dagarna i Almeria i februari?
greven kan tänka sig att åka ner 2 dagar tidigare på dom 2 dagarna om det är några som ska med (dom är sammanhängande med hans egna dagar på almeria, så man kan köra 8 dagar i sträck om man har lust!)

sen undrar jag om någon behöver OEM bromsbelägg, har en uppsättning helt nya för 500 spänn

Du har ett sms.

Peter

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Nu var det dåligt fart i tråden :( så här kommer min fråga som Peter fick via PM.
Hur får jag bort skydden på svingen ( plastskydden för att inte repa svingen)?
Det känns som de är limmade är de det? eller är det bara våld som krävs ?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nu var det dåligt fart i tråden :( så här kommer min fråga som Peter fick via PM.
Hur får jag bort skydden på svingen ( plastskydden för att inte repa svingen)?
Det känns som de är limmade är de det? eller är det bara våld som krävs ?

Och här kommer mitt svar, klippt ur "skickat-korgen", som gick som PM till dig! ;-)

[h=2]Sv: Magkåpa bild[/h]
Jag skulle prova att värma dem med hårtork eller försiktigt med en värmepistol i ena änden av plastskyddet o pilla lite. Sen lär du väl få torka bort lim med förtunning eller motsvarande. Jepp, tror att de är limmade. P

quote_icon.png
Ursprungligen postat av capoeira-R1
Kanon du kan MMS det på 070-XXXXXXXX.
Tusen tack för hjälpen. Kan passa på att fråga om du vet hur jag får bort plast skydden som finns på svingen? är de limmade ?

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Soryyy Peter ville få lite fart på tråden :(.
Är det någon som vet om man får köra en raceklädd (ingen lyse eller regplåt)hoj till och från bana utan att böta en massa om man blir stoppad på vägen?
Nu pratar jag om typ max ett par mil och inte Stockholm Gottland :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Soryyy Peter ville få lite fart på tråden :(.Är det någon som vet om man får köra en raceklädd (ingen lyse eller regplåt)hoj till och från bana utan att böta en massa om man blir stoppad på vägen?Nu pratar jag om typ max ett par mil och inte Stockholm Gottland :)

Ingen fara - trodde inte mitt pm gick fram bara! :krama

När det gäller din färd till o från banan utan lyse o plåt så blir du stoppad om de ser dig och de kommer att kosta om de inte är på väldigt bra humör.
Om jag skall vara lite moralkärring så är jag mest rädd för att du inte syns där du kommer farande och blir påkörd av utsvängande bil eller motsvarande. Sen kan nog folk bli lacka, både "civilister" o de som roddar banan om du kör fram o tillbaka så, eftersom banåkarna kan få dåligt rykte....

Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Vill ju inte göra någon sur men det tar emot att lasta hojen på släp när jag har fem kilometer till banan :)
hade för mig att crossåkare fick ta sig fram och tillbaka till tävlingsbanor så det borde vara samma för sporthojar eller ?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vill ju inte göra någon sur men det tar emot att lasta hojen på släp när jag har fem kilometer till banan :)
hade för mig att crossåkare fick ta sig fram och tillbaka till tävlingsbanor så det borde vara samma för sporthojar eller ?

Förstår, skulle nog känna lika dant om jag hade lyxen av att ha en bana så nära!

Nix, crossåkare får inte heller åka på väg. Däremot tror jag enduroförare får åka kortare sträckor eller "specialsträckor" mellan delar av tävlingar om de har regat/ skylt, lyse o vissa andra saker uppfyllda.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fattade ett ovanligt moget beslut och behåller hojen nästa säsong också. Alla sparade pengar spenderas på bandagar och delar istället :)

Har anmält mig till en helg på Hockenheim och påskhelgen på Mugello (samtidigt som Fiver men via tyska arrangören pga transport). Förhoppningsvis dyker datumen på Motorradskörningar upp snart också.

Hur som, har funderingar på att skaffa en laptimer men har ingen aning om vad jag ska ha. Det verkar ju smidigt med en med GPS så man slipper stöka med transponder eller mottagare eller vad det nu heter. Har ni några tips på vad jag ska ska ha för en? Jag är en långsam amatör och ingen racer, det är bara för skojs skull...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fattade ett ovanligt moget beslut och behåller hojen nästa säsong också. Alla sparade pengar spenderas på bandagar och delar istället :)

Har anmält mig till en helg på Hockenheim och påskhelgen på Mugello (samtidigt som Fiver men via tyska arrangören pga transport). Förhoppningsvis dyker datumen på Motorradskörningar upp snart också.

Hur som, har funderingar på att skaffa en laptimer men har ingen aning om vad jag ska ha. Det verkar ju smidigt med en med GPS så man slipper stöka med transponder eller mottagare eller vad det nu heter. Har ni några tips på vad jag ska ska ha för en? Jag är en långsam amatör och ingen racer, det är bara för skojs skull...

Hej på dig! Kul att höra ifrån dig! Och att du kommer med till Mugello - härligt!

Vet inte så mycket om bra laptimer, har själv funderat på att skaffa BMWs egen. Men då blir det ju en enhet som du sätter typ på staketet någonstans om jag fattat rätt.
Har provat programmet "Harrys laptimer" till min Iphone vilket många lovordar, men det verkar som jag behöver en extern givare till gps:en för det funkar inte helt ok.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring