BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag skruvade isär allt igen o sedan ihop med det igen o nu funkar det bra med rätt moment.
Troligen fick jag inte ABS bussningen helt i botten första gången.
Fick dessutom känna på vad Bactor skrev om gaffelns förmåga att "öppna" sig i V form med det depåstöd jag använde.
Hade en hel del problem med att få i axeln.
Mitt andra depåstöd funkar ju inte då bromsslangarna sitter för hålet.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
En betydligt snabbare förare bromsade ut sig och jag gjorde vad jag kunde för att köra ifrån honom. Tyckte jag var ganska själv och ohotad på banan men bilderna visade annat... :tungan Han körde om lite för enkelt uppe i stadiumområdet innan det går ned mot målrakan men jag lyckades slipstreama honom och vi bröt mållinjen samtidigt vilket jag fick på film. Ska försöka lägga upp den filmen...
Ha ha! känner igen det där:D
Kollade resultatlistan, och du spöade faktiskt killen med 3 tusendelar! eller 20cm i 240km/t:yoparty

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vet inte vilken bromsvätska du kör med men jag kör Motuls RGF600 (eller nåt liknande heter den) och den skall vara klar och ljus när du tittar på den. Den bör bytas varje år eftersom den kan binda fukt och mista sina viktiga egenskaper. Har du inte kört mer än tre gånger och den ser fin ut är det nog ingen panik.

Är det någon idé att fylla på från flaskan jag köpte och öppnade ifjol eller måste man helt enkelt köpa en ny flaska varje år?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Smyger in en tanke här, eftersom det var två år sen jag provkörde en "Stuserr" (min nya förkortning på S1000RR)
så har det hänt grejer.
Tre av mina gamla kollegor har slutat på Ava och börjat hos en annan återförsäljare av BMW, vilket innebär att hela situationen kom i en annan dager, det vill säga, nu finns det inga hinder att tjöpa en Stuserr längre.

Till nästa säsong ska jag försöka lösa garagefrågan och dyligt, men nu har jag en liten liten plan i alla fall.
Känns rätt :)

A man with a plan :)

Blir det en flång ny eller beggad? Vanlig eller HP4?

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Honda cbr 1000 08
DSC_0141.jpg delar en bild, av ett litet kåpprojekt, detta är bikesplast glasfiberkåpor som är lite konverterade för gatkörning, blev inte den mest spännande lackeringen men det finns ju vinyl.

Last edited:

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Hoj
Nån gammal skräphög..
Halloj!

Tänkte kolla om det finns någon som vet vart man kan få tag på lager till kopplingsarmen, dom två som sitter i vänster motorkåpa alltså. Verkar lättare sagt än gjort.
Kanske till och med är så att någon har en extra kåpa till salu?

318104.jpg

//M.

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
En betydligt snabbare förare bromsade ut sig och jag gjorde vad jag kunde för att köra ifrån honom. Tyckte jag var ganska själv och ohotad på banan men bilderna visade annat... :tungan Han körde om lite för enkelt uppe i stadiumområdet innan det går ned mot målrakan men jag lyckades slipstreama honom och vi bröt mållinjen samtidigt vilket jag fick på film. Ska försöka lägga upp den filmen...

Jag väntar "ivrigt" på filmen, alltid skoj och se lite ombord filmer. :)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Ska montera Öhlins fjädrar i framgaffeln på min S1000 -10. Kan man göra det på plats genom att öppna toppen på gaffelbenen eller måste man ta lös hela gaffelbenen för att klara av det?

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Hellö.
Tänkte höra mer er gällande lite fjädrings inställningar på 12-. Orginal dämpare/fjädrar.
Finns det några enkla bra knep att göra ändringar som ex på 10-11 där man kunde ändra exentriska brickan/distansen i övre stöddämparen bak för att få lite höjd samt sänka fronten 5-8mm i gaffelklammorna?
Då geometrin skiljer årsmodellerna åt så kanske det redan är bra på 12-
Eller det som gör hojen bättre.
// Tomas

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Hej.

Undrar hur Wheelie Control funktionen fungerar i en Bmw s1000rr?
Är det inlagt i själv körprogrammen eller är det tillval när man köper motorcykeln?

Har för mig jag läst att i något läge (körprogram) så skall den inte kunna resa sig någonting från marken överhuvudtaget.

mvh

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Lite Bimmers från Mantorp som jag fotade mellan mina egna pass:

DSC_4554.jpg DSC_4723.jpg DSC_4806.jpg DSC_4829.jpg DSC_4854.jpg DSC_4860.jpg DSC_4878.jpg DSC_4926.jpg

Jag avslutar med lite reklam också - Glöm inte att anmäla er till Cashback Racings bandagar:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ska montera Öhlins fjädrar i framgaffeln på min S1000 -10. Kan man göra det på plats genom att öppna toppen på gaffelbenen eller måste man ta lös hela gaffelbenen för att klara av det?

Hej på dig,

Vi tog loss gaffelbenen helt när vi gjorde det men det kanske går om du har BMWs verktyg för gaffelbenen. Vi hade en blandning av verktyg ink lite hemmatillverkade. Det går bra det med men gaffelbenen plockade vi loss som sagt.

Skicka mig en mailadress så kan du få aktuella sidor ur verkstadshandboken för 2010:an.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej.

Undrar hur Wheelie Control funktionen fungerar i en Bmw s1000rr?
Är det inlagt i själv körprogrammen eller är det tillval när man köper motorcykeln?

Har för mig jag läst att i något läge (körprogram) så skall den inte kunna resa sig någonting från marken överhuvudtaget.

mvh

Det är ligger i hojens elektronik från början men verkan varierar beroende på vilket körläge du använder. Du kan även slå av funktionen helt med knappar på styret.

PeBro

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2012
Hoj
S1000RR
Hej...
Vad kör ni med för depåstöd fram på era hojar? Under gaffelbenen eller styrkronan (såg att org bromsslangarna grenades mitt i hålet)?
Tänkte mig nåt praktiskt så man kan ev riva av framhjul, fixa med bromsarna mm.
// Tomas

Låter vanskligt att köra med depåstöd fram! :D
Skämt åsido, jag har ett Abba superbike stand med front lift arm, har funkat klockrent för mig men är inte lika "snabbmonterat" som de rejsrävarna i tråden har
http://youtu.be/d-ucOlKc7gc
/Peter

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Hej på dig,

Vi tog loss gaffelbenen helt när vi gjorde det men det kanske går om du har BMWs verktyg för gaffelbenen. Vi hade en blandning av verktyg ink lite hemmatillverkade. Det går bra det med men gaffelbenen plockade vi loss som sagt.

Skicka mig en mailadress så kan du få aktuella sidor ur verkstadshandboken för 2010:an.

Tack för ett bra svar! Har inga orginal BMW verktyg så blir nog att plocka lös gaffelbenen. Skicka gärna sidorna ur verkstads handboken till: jandreas.hjertman@hotmail.com ?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA