En till som blivit med BMW.
Tidigare bara kört Aprilia, men nu skaffat mig en helt ny K1300R.
Lite godis också beställt, lite kolfiber, ljuddämpare m.m.
Ska bli kul och testa något nytt.
Ses på vägarna i vår.
En till som blivit med BMW.
Tidigare bara kört Aprilia, men nu skaffat mig en helt ny K1300R.
Lite godis också beställt, lite kolfiber, ljuddämpare m.m.
Ska bli kul och testa något nytt.
Ses på vägarna i vår.
Hej
Grattis till nya hojen,
köpte min i juli förra året, det har bli 900 mil sen dess.
Kan bara säga att jag är helnöjd.
Sjukt läcker hoj.![]()
Hej,
Är det någon som kan tipsa om ett bra skivbromslås till BMW, jag har ju (som de flesta här) ABS och vill inte riskera att sabba det. Vill ju att älsklingen ska vara fastlåst...![]()
Hej
Grattis till nya hojen,
köpte min i juli förra året, det har bli 900 mil sen dess.
Kan bara säga att jag är helnöjd.
Tjena!
Beställde precis en splitter ny K1300S. Orkade inte ens vänta på att få provköra. Vad tror ni, ett vågat beslut? Nåja, vi får väl se vid Påsk (ska tydligen komma i ett ägg) då den levereras om man satsat på rätt kuse.
/Plissken
Hej,
Är det någon som kan tipsa om ett bra skivbromslås till BMW, jag har ju (som de flesta här) ABS och vill inte riskera att sabba det. Vill ju att älsklingen ska vara fastlåst...![]()
För er som just införskaffat en K1300R så kan jag rekommendera senaste motorrad - effektdiagrammet finner ni här (för det blev fel i pappersblaskan): http://www.motorrad.se/?nid=477
Mycket nöje!
Jag måste ställa frågan du jag själv funderar på en andrahoj - vilken hoj blir det oftast för dig som har både en äldre R och en nyare K modell?
Svara ärligt! ;-)
Kom det nåt ägg?
Den hojen är klockren. Har kört den en hel del.
Du kommer inte bli besviken. Snarare tvärtom.
Det är med lite splittrad glädje jag upptäcker att fler och fler börjar snegla på BMW. Gubbstämpeln får vi väl nästan säga att den nästan är borta nu va?
Trist bara att med fler BMW på vägarna så blir ens egen hoj mindre och mindre unik.
Hämtade ut min K1300S i dag!
3 timmar och 24 mil senare har jag i rent glädjerus tagit alla mina favoritvägar runt i stockholmstrakten. Först när den varnade för låg bensinnivå (tankade upp den direkt när jag hämtade ut den) så insåg jag att det kanske var dags att åka hemåt.
Vilken hoj! Sitter just nu och känner mej otroligt nöjd. Är detta en gubbhoj? skulle inte tro det...![]()
Jo, den har väldigt mycket att ge. Finns liksom inget stopp, utan den drar linjärt hela vägen. Nästan som en elmotor.
Hallå!
Någon som vet om det finns någon helkåpa eller underkåpa... eller ens en magkåpa till R1200S ?
En snabbgoogling på r 1200s+fairing gav detta: http://www.motorrad-saering.de/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=411
Finns mer att hitta säkerligen...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand