Snabbt inlägg på BMW-tråden.
Var och provkörde en R 1200 GS igår på Stora Holm (MC-live). Sicken cykel, jag är helt såld. Hur lättkörd som helst och de bästa bromsarna jag upplevt hittills. Nu ska jag börja spara......
Som sagt är det lättare/billigare att sänka 800:an än att trimma 650:n.
På 800 sitter det dessutom dubbla skivor fram, bättre fjädringskomponenter mm mm.
Som van forumryttare så får man räkna med att folk svarar på mer än man räknat med om man just i detta fallet gjort ett ganska bra utlägg innan något som inte hade med frågan att göra egentligen.
Men för att svara på något helt annat så instämmer jag med Starstriker ovan
Har du googlat fram det du vet så hittar du säkert det andra med, ta en kaffe och på't igen.
Slipper du fråga och kanske få svar du inte tycker om.
//stårsjälvpåtå
och 21" framhjul mm, som komplicerar det hela. Sänkningstipsen är yesterdays news för en gammal stöt som jag. Nämnda fjädring gör väl hela operationen knepigare eller hart när omöjlig. Snackade lite med en..........<text>
Ekerfälgar dessutom jämfört med alu på 650'n.
Är du verkligen SÅ förbannat kort då? Säker på att du verkligen inte skulle kunna vänja dig med en hög hoj (men med låga sadeln). Min tjej har vid några tillfällen kört min adv, och hon är 175. Hon skulle säkert kunna vänja sig. Är man kort får man glida över lite på ena sidan så att man får i tån.
När det väl rullar är det ju inga probs, och när man skall stå still får man tänka sig för var man parkerar. Kanske är läskigt. Vet inte. Själv har jag inte det där problemet.
Well, du skulle ju slippa en massa dyra moddar iaf.
Om jag har kört i över ett kvartssekel...Tror du verkligen jag misstar mig på min längd eller behöver undra över vad som funkar ergonomiskt eller inte? Jag frågade om vad jag behövde ha reda på och spekulationer därutöver ledde ju inte någon nämnvärd vart, eller hur?
Söker vidare på lösningar. Grusåka skall det bli om jag ska köra mer. Har lite att avyttra först bara.
Min adv -09 blir till salu i september. Du får den för 140k med extra allt
Hur var MC-live då? De ska köra här i Sthlm till helgen.......
Hehe, och jag trodde vi prata om hojar som kom för två år sedan... (650, 800)
Nu ska jag inte störa dig mer, hoppas du hittar vad du söker
//
Ajfan. Har du hunnit köra i ett kvartssekel kanske det är dax att du börjar kolla på nåt i den här stilen då:
Din och min uppfattning om vad som är lämpliga fordon för det ponerade användningsområdet verkar skilja sig en smula. Tackar ändå för kreativa förslag.
Användningsområdet är ej mer specificerat än "grus".
För grus funkar även en sån här bra:
Snabbt inlägg på BMW-tråden.
Var och provkörde en R 1200 GS igår på Stora Holm (MC-live). Sicken cykel, jag är helt såld. Hur lättkörd som helst och de bästa bromsarna jag upplevt hittills. Nu ska jag börja spara......
Din och min uppfattning om vad som är lämpliga fordon för det ponerade användningsområdet verkar skilja sig en smula. Tackar ändå för kreativa förslag.
Hade förvisso blivit impad om du gjort t ex din Asientripp på något av dina förslag. När kommer filmen?
Hej alla,har nu provkört BMW HP2 Sport under 1 timme och jag är imponerad.Massor med körglädje och med maffigt ljud.
Hojen är fruktansvärt billig med tanke på vad man får:
Nedsmetad med kolfiber,smidda magnesiumfälgar,titanavgas,
quickshifter,motogp-display,Öhlin fram och bag,Brembos värsta
hejdare.med mera.
Försäkringen är en rysare:Hel 6500 året.
Närmsta konkurent för oss tekniknördar är Ducati 1198r för
nära dubbelt pengarna.Provkör hojen om ni har möjlighet så förstår ni.
Klart billig värstinghoj.
Jag provkörde aldrig utan köpte en istället
Så jag har påbörjat inkörningen nu
Din rackare jag vill oxå ha en sån! Inkörning förresten det är 1000mil på en boxer! Först därefter får man byta ut mineraloljan mot syntetisk dito men det kanske är annorlunda på HP2 sporten...
Jag provkörde aldrig utan köpte en istället
Så jag har påbörjat inkörningen nu
Ja jevlar. Du köpte ju en ny hoj för länge sen! Jobbigt att vänta så länge va? Vad tycker du om den? Finfin va? Kränger du av 1200:an nu?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |