BMW-tråden

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Filmen hade premiär redan 2006 :tummenupp

Alltså, är det den filmen där det var folk som var inne på både sitt 3e och kanske 4e kvartssekel på hoj? Såg ingen av dem framföra en dylik tingest på de snuttar jag sett? Finnes det f ö någonstans man kan se det hela? Respekt skall tilläggas!

Gtm_Rewaco_Hs5_Trike.jpg

Såg inte heller denna flickvän någonstans. Fö tror jag inte hon håller 1.75 i mank. (Oops, eller gjorde jag nu det klassiska felet att missta älskarinnan för frun?).

Citat;

"Användningsområdet är ej mer specificerat än "grus".

Jo, det är det. Skall leta. Här är det, från inlägg #691;

"är i första hand ute efter användarvänlighet, packförmåga och allroundegenskaper"

"Skall köra landsväg och grus, inte terräng".

Var och tittade lite mer idag och torrbröt på en 1200, ej adv. R1200GS går dessvärre bort inte bara pga sadelhöjd, det finns fler aspekter på körställningen som inte passar ihop med mig, tyvärr. Hade verkligen gillat att ha kardanen. Någon 800 fanns inte inne och inget diskuterat. Jag är inte böjd att ge upp än även om ditt förslag skulle vara det mest önskningsvärda.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Om du mest är ute efter allround kan en titt på BMW r1200r vara en ide...Funkar utmärkt som pendlare, hänger utan vidare på sporthojar på krokvägar och är bekväm nog (om än lite dragig med sportrutan) att toura på. Grusvägar kan jag inte uttala mig om då jag håller mig borta från sånt, asfaltsbarn som jag är.:)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Om du mest är ute efter allround kan en titt på BMW r1200r vara en ide...Funkar utmärkt som pendlare, hänger utan vidare på sporthojar på krokvägar och är bekväm nog (om än lite dragig med sportrutan) att toura på. Grusvägar kan jag inte uttala mig om då jag håller mig borta från sånt, asfaltsbarn som jag är.:)

Har absolut tänkt prova den, det är något väldigt sympatiskt över den maskinen. Har inte ens kört någon boxer och är duktigt nyfiken. Gillade K1300R men har tänkt att det är ett rätt begränsat användningsområde kombinerat med att den triggar fel mekanismer hos mig. Inget "tjöra ihjäl sig direkt", för det har jag växt ifrån. Det är mer att det är så lätt att vänja sig vid hastighet/krut utan att man har så värst mycket roligare.

Vill verkligen ut på grus med något som lämpar sig för det...också. Detta utan att behöva ha fler hojar, är så bekväm att jag knappt orkar sköta 1 ens. Bruksmaskin, bruksskick och inget daltande.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Har absolut tänkt prova den, det är något väldigt sympatiskt över den maskinen. Har inte ens kört någon boxer och är duktigt nyfiken. Gillade K1300R men har tänkt att det är ett rätt begränsat användningsområde kombinerat med att den triggar fel mekanismer hos mig. Inget "tjöra ihjäl sig direkt", för det har jag växt ifrån. Det är mer att det är så lätt att vänja sig vid hastighet/krut utan att man har så värst mycket roligare.

Vill verkligen ut på grus med något som lämpar sig för det...också. Detta utan att behöva ha fler hojar, är så bekväm att jag knappt orkar sköta 1 ens. Bruksmaskin, bruksskick och inget daltande.

tror du kommer att gilla boxern...själv föll jag som en fura för den. Den är en lite kluven personlighet, å ena sidan otroligt snäll och lättkörd och helt utan dumheter om du behandlar den snällt men sväng lite med piskan och den byter personlighet som Dr Jekyll och morrar, skakar, går som ett vilddjur. Toppfartsmässigt rör den såklart inga R-hojar, men den skäms fan inte för sig på krokiga vägar...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

.....och slutar med en F800GS med navelsträngen om halsen. :D

800an framstår dock som betydligt mer ändamålsenlig för hans utsvävningar, hur imponerande det än är med sporttouringdäck i snögloppen i bergen eller nästan lodräta stenkrossbackar! Osentimental "inkörning", + för det. Hade varit gött om de hittat ett vettigt sätt att ge den kardan också. "Metrosexuella" snubben med duccen var ju rätt skön.

Finns många sköna trådar att förlora sig i där. Tackar för länkar.

råttis

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
HD Roadking Turbo 05
hej
jag har köpt en GSA 1150 och är helfrälst HD skall bort bromsar och motor är toppen.
För dom korta har jag en halv boxer till salu, sadelhöjd 60 cm l.något sådant, R 25 -1
inte så rapp men låg och en BMW.
Risken att åka dit för fortkörning på motorväg = 0
chansen att bli frånåkt av det mesta = stor
men den går "gött"

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Nu är hojen omlackad.

Bifogat

• IMG_0270.jpg
    IMG_0270.jpg
    249.9 KB · Visningar: 95
  • IMG_0272.jpg
    IMG_0272.jpg
    254.3 KB · Visningar: 108

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Byta sadel

Vill byta sadel till låg, dvs min standard mot din låga sadel F800 GS

//Robin

råttis

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
HD Roadking Turbo 05
Ny hoj

Gillar min 1150 GSA skarpt, förutom ett satans vindbrus man kunde ju bli tokig för mindre.
Läste igenom Adv.Riders vindrutetråd och tog ett tungt ekonomiskt beslut, det fick bli en Aeroflow "barndoor".
Europeisk representant i Frankrike så efter mycket vånda höll jag för priset med tummen och klickade på beställ.
Den kom, jag monterade(allt passade jättbra)och jag åkte.
WOWOW vilken skillnad nu sitter jag där i relativ tystnad och lyssnar på boxerns råmande.
Nu kan jag t.o.m. köpa mig en Scala rider mojick.
Firade det hela med lite Talisker

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
.....och slutar med en F800GS med navelsträngen om halsen. :D

800an framstår dock som betydligt mer ändamålsenlig för hans utsvävningar, hur imponerande det än är med sporttouringdäck i snögloppen i bergen eller nästan lodräta stenkrossbackar! Osentimental "inkörning", + för det. Hade varit gött om de hittat ett vettigt sätt att ge den kardan också. "Metrosexuella" snubben med duccen var ju rätt skön.

Finns många sköna trådar att förlora sig i där. Tackar för länkar.

Som han byter mot en BRP mot slutet i tråden!

jockeloto

Medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
Ingen:(
S1000rr quickshift

Hej, får inte i sexans växel med qs när jag varvar ut den på femman, hände 2 ggr idag, nån som har haft liknande problem eller är jag bara svag i foten, växlar jag före 13k går den i utan problem:confused:

destroyer

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
2009 BMW F800GS
F800GS motard

Ville bara dela med mej av min F800GS som har fått nya skor.

Bifogat

• CIMG0627.jpg
    CIMG0627.jpg
    249.1 KB · Visningar: 83
  • CIMG0632.jpg
    CIMG0632.jpg
    258.6 KB · Visningar: 65
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...