BMW-tråden

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tips på delar till S1000RR

Hej på er,

Jag vore tacksam för så mycket länkar som möjligt till tillbehör till S1000RR, framför allt bantillbehör typ kåpor, puckar, fotpinnar mm.

PP

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Byta däcksdimension på 1000RR ?

En hel hög Michelin slicks och en S1000RR med tractioncontroll och massa annat tekiskt som tar hänsyn till däcksdimensionen...

Vågar jag byta o köra bana med slicksen eller går alla säkringar i hojen då? :va

Peter

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
tror du kommer att gilla boxern...själv föll jag som en fura för den. Den är en lite kluven personlighet, å ena sidan otroligt snäll och lättkörd och helt utan dumheter om du behandlar den snällt men sväng lite med piskan och den byter personlighet som Dr Jekyll och morrar, skakar, går som ett vilddjur. Toppfartsmässigt rör den såklart inga R-hojar, men den skäms fan inte för sig på krokiga vägar...

Den är nu provad om än bara en pytterunda som gödde habegäret duktigt. Din beskrivning av maskinen känns grymt träffande. Bryr mig inte så mycket om toppfart, störs inte heller av dragigheten då jag hellre slipper jobbiga turbulenser runt huvudet och den verkar dessutom riktigt praktisk. Tycker packning ska sitta fast på cykeln, så lågt som möjligt, inga 60-litersryggor som brukar rekommenderas på forumet annars.. Dylika övningar klarar inte min värkbrutna lekamen. Får kanske överge grusplanerna......

Provade först F650gs och drabbades av en smärre depression, (som kurerades av R1200R-en). Satt ok och tyckte chassit var trevligt men ack så trött även utan skjuts eller packning. 19" fram var inte tillräckligt för grusen även om det mesta får skyllas på de släta däcken. Denna körde jag länge och väl, så jag är säker på att den skulle jag inte stå ut med. Man slipper ju inte ens den otidsenliga kedjan!

Tack alla för tips och välvillighet. Jag får väl skaffa en gammal XT och brutalsektionera för grusåkat.

Vill byta sadel till låg, dvs min standard mot din låga sadel F800 GS

//Robin

Hur gick det med sadeln, stor skillnad?

(Hoppas du inte tog tillmälet tidigare på allvar, det var med glimt jag använde stavningen från "den enfaldige mördaren".

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Den är nu provad om än bara en pytterunda som gödde habegäret duktigt. Din beskrivning av maskinen känns grymt träffande. Bryr mig inte så mycket om toppfart, störs inte heller av dragigheten då jag hellre slipper jobbiga turbulenser runt huvudet och den verkar dessutom riktigt praktisk. Tycker packning ska sitta fast på cykeln, så lågt som möjligt, inga 60-litersryggor som brukar rekommenderas på forumet annars.. Dylika övningar klarar inte min värkbrutna lekamen. Får kanske överge grusplanerna......

Kul att du gillade den! Vad gäller packning så är BMW:s orginalväskor ett bra val, min var utrustad med sidoväskor när jag köpte den. Mycket smidig konstruktion, rymliga, lätta att plocka av och på hojen, och när väskorna är av märker man inget av den fasta del som är monterad på hojen.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Varför har jag börjat snegla mot en K1300S?

Det är säkert erat fel, allihop! :mad:

Hur är den att köra? Känner man att hojen väger ett kvarts ton?

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
2009 BMW HP2 Sport

Bara när du tappat den :rolleyes:

Jag tycker den är helt underbar att köra och upplever den som mycket smidigare än K1200S:en jag ägde.
Motorn är en dröm och chassit fungerar hur bra som helst så vikten upplever inte jag som något probs.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Verkstadshandbok till S1000RR

Vågar man hoppas på att verkstadshandboken till S1000RR har hittat ut på nätet i digital form?

En annan undran är om det lönar sig att gå med i BMW-klubben när man mest är intresserad av att mecka o rejsa med S1000RR?

P

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Varför har jag börjat snegla mot en K1300S?

Det är säkert erat fel, allihop! :mad:

På parkeringen så märks det som sagt, men så fort man får rull på den så svänger den djävligt kompetent måste jag säga. Inte alls tung och klunsig. Jag funderade på ZX14 eller Hayabusa när jag köpte min nu men båda de tyckte jag kändes mycket bängligre än min i kurvorna när jag testade. Dock har jag ESA2 på min och aldrig kört någon K1300 utan det så det hjälper säkert till.

Min skall utrustas med akra kolfiber helsystem strax och där tjänar jag säkert 40 kg eller nåt. ;)

Grym hoj dock, många sporthojsnissar som blivit förvånade när de ser tre givi/bmw-packväskor försvinna i fjärran när man öser på. Quickshiftern är löjligt rolig och motorn går så det räcker till och blir över. Tjöp!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
På parkeringen så märks det som sagt, men så fort man får rull på den så svänger den djävligt kompetent måste jag säga. Inte alls tung och klunsig. Jag funderade på ZX14 eller Hayabusa när jag köpte min nu men båda de tyckte jag kändes mycket bängligre än min i kurvorna när jag testade. Dock har jag ESA2 på min och aldrig kört någon K1300 utan det så det hjälper säkert till.

Min skall utrustas med akra kolfiber helsystem strax och där tjänar jag säkert 40 kg eller nåt. ;)

Grym hoj dock, många sporthojsnissar som blivit förvånade när de ser tre givi/bmw-packväskor försvinna i fjärran när man öser på. Quickshiftern är löjligt rolig och motorn går så det räcker till och blir över. Tjöp!

Måste bara få mig en provtur, eller ett par, och sen få GS'en såld.

:rolleyes:

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Solna har en för demo så bara rulla ner :D

Kan du inte dra ett PM till mig om mer info om din 800:a + ett tele, letar efter en beg.ad sådan.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati