Varför har jag börjat snegla mot en K1300S?
Det är säkert erat fel, allihop!
Hur är den att köra? Känner man att hojen väger ett kvarts ton?
Provkör K1300R också, den svänger bättre och körställningen funkar kanon för mig iaf. Lekte en del på Gelleråsen med en R i helgen och med ESA:n i sport och ställd för full packning var den RIKTIGT bra!
Den är inte intressant alls. Jag vill ha kåpa.
Hej på er,
Jag vore tacksam för så mycket länkar som möjligt till tillbehör till S1000RR, framför allt bantillbehör typ kåpor, puckar, fotpinnar mm.
PP
Är det för övrigt något man bör tänka på med en HP2?
T.ex. enl. instruktionsboken står det att man inte bör varva mera än 5000 de första TUSEN milen! Borde vara km eller?
Inkörningen på en Boxer är 1000 mil.
..sen håller dom 90000 mil till. Det gör inte en japshoj.
Skrivfel, 100 mil skall det vara!
I alla fall på den -08'a som jag ägde! ha så skoj!
Hejsan svejsan!
Råkade se fotpinnarna på en HP2 och sedan var det kört.
Eh, så nu står jag här med den mest opraktiska boxern som har byggts, men den är så vacker.
Skulle behöva få med mig
a) Ett lås
b) Lite packning om man skulle åka till en bandag t.ex.
Någon som har några tips?
Hittat tankväska på m-tec. Någon som har erfarenhet av att handla av dom?
Är det för övrigt något man bör tänka på med en HP2?
T.ex. enl. instruktionsboken står det att man inte bör varva mera än 5000 de första TUSEN milen! Borde vara km eller?
Jag har ingen bra förklaring, kanske ABS-pumpen får bromsvätskan
att skumma eller något? De bubblorna skulle man kuna tänka sig
försvinner när man luftar systemet och att de kommer tillbaka
när man använt hojen ett tag...
Byta till stålspunna slangar är ju en klassiker på vanliga bromsystem
men hur det funkar på en ABS-hoj vet jag inte. Kanske inte gör någon
skillnad där?
Du kan vara något på spåret då samtliga modeller av F800'an jag testat haft lika dåligt bett i bromsen. Har ju tidigare haft motorcyklar med ABS men utan detta fenomen. Märkligt är det
Bromsledningar och stålspunnet är standard så tyvärr finns det ingen förbättring att göra på den fronten.
Om det är skummande bromsvätska så kanske man kan tänka sig
att det blir bättre med en annan sort eller en annan typ av bromsvätska.
Jag har googlat litet och Castrol SRF verkar vara det bästa som finns
men den är tydligen svindyr, typ 700:-/liter. Silikonbaserat lämpar sig
(enligt Wikipedia) inte till ABS-system eftersom den har en tendens till
att skumma.
Sen vet jag inte hur man ska göra om man vill byta typ av bromsvätska,
de är ju inte blandbara såvitt jag förstår. Det är ju en del pyssel om
man ska ta isär ok, huvudbromscylinder göra rent slangar mm.
Mvh,
Ingvar
Ringde och pratade med en mekaniker på BMW i Solna och det är BMW's "egen" DOT4 bromsvätska som används. Självklart är det egna etiketter på flaskorna så det är ju omöjligt att få reda på vilken tillverkare den kommer ifrån.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |