Lister
Slösare
Jag var och fiskade lite i piratbukten häromdan och lyckades meta upp dvd-versionen av verkstadshandboken till R 1200 hojarna. Fanns även cd-versionen, men den är väl utdaterad..
BMW+reprom är en bra sökterm...
Trevligt
Jag var och fiskade lite i piratbukten häromdan och lyckades meta upp dvd-versionen av verkstadshandboken till R 1200 hojarna. Fanns även cd-versionen, men den är väl utdaterad..
BMW+reprom är en bra sökterm...
"fairing"...
...tänkte inte på det!
Någon som vet om det finns några BRA broms- och växelpedaler som passar 800GS? Hur man kan montera ett par pedaler som inte är fjädrande på den här typen av hoj övergår mitt förstånd.
Touratech?
700:- för bromspedalen.
500:- för växelpedalen.
Helt sjukt vad TT tar för sina grejor.
Heh. Smakar det så kostar det. Du får väl se till att bli polare med dom
Vet inte om deras pedaler "smakar" mer än ett par till en cross/enduro som kostar en fjärdedel. Problemet är ju bara att hitta ett par som passar.
Finnes det någon som vet vad som är orsaken till skillnaderna i effektuttag mellan F650gs och t ex F800gs?
Svar på andra saker är inte jätteintressant då jag har rätt bra koll på såväl färdigheter som begränsningar ffa gällande föraren. Klämkäcka generaliseringar om hur man skall förhålla sig till ergonomiska förutsättningar mc/förare är exempel på detta. Skulle dock var glad att få ett svar på mitt spörsmål gällande effekten.
(Antar att det är samma spec på övriga varianter av motorn). Har provat F800R och var inte så imponerad, mindre effekt vill jag absolut inte nöja mig med! Kanske får bli 1200 med dyr ombyggnad iaf.
Du kommer aldrig kunna få upp 650'ns effekt till samma som 800 har utan att det kostar ohemulska pengar, om det ens alls är möjligt. Om jag inte kommer ihåg helt fel så är det bland annat andra kammar i 800'an. Svar på frågan.
Ytterligare info.
Det finns lägre sadel till 800 att köpa. Det går även rätt enkelt att sänka en motorcykel utan att det kostar apmycket flis. Dra upp gaffelbenen i kronan samt köpa/tillverka nya "dogbones" till bak.
Ett tips.. Kom inte med attityd och fråga efter saker. Det brukar bara sluta med att folk drygar tillbaks och sen skiter i att hjälpa dig.
Kammar, det var ju sorgligt. Vet du detta eller antar du? Tänkte att det är inte otänkbart att det sitter i mjukvaran för att få en något annan karaktär, läs snällare.
Isf är det ju tillbaka till 80-talets annonser till följd av en obskyr 100-hästarsgräns..."exportkammar".
Får forska vidare då jag vill veta precis vad som skiljer.
-"After switching the cams and de-tuning the electronics, the F650GS pumps out 71 hp and 55.3 ft-lbs of torque where its 800 sibling offers 85 hp and 59.7 ft-lbs of torque."
Som sagt. Andra kammar.
<text>.
Tack. Var ju inte bra ur mitt perspektiv.
Det var pga kommentaren efter mitt första inlägg som jag förtydligade frågeställningen.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |