Bo strax söder om Sthlm?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hmm... speca gärna lite varför vissa områden är sämre. Vill ju inte hamna nånstans där tjejen ska vara rädd för att jogga själv eller risk att man får bilen vandaliserad. Är säkert jäkligt lätt att generalisera men men...
 

ManWhore

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 -01 posörsvart
Jag skulle undvika östberga om det inte är på rätt sida av grusvägen vill säga.. skulle oxå undvika sätra men det är bara jag..

säger söder om söder.. nära till bulten.

Jag kan erkänna att sätracentrum inte är det mysigaste stället, men villa och radhusområdet nära mälaren är faktiskt helt ok. Det finns en gräns ;)
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
För en annan som bott i västerort hela mitt liv så är södra sidan något nytt. Sen i somras bor jag i Segeltorp och trivs mycket bra, en kvart el. något med t-banan från Fruängen in till stan. 10 km till Hornstull.

Bäst av allt är att ha ett eget garage till huset, med plats både för hojjar och jänkare!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fastlagsvägen 40, MIDSOMMARKRANSEN

Vad är fel med den här lyan och/eller läget? Fast pris är ju alltid superskumt. OK, den känns jävligt tidigt 90-tal men golv och sånt går ju att fixa. Jag kommer att sakna mitt relativt flångnya Myresjökök (som f*n) om man inte köper nybyggt... Sen är det ju inget radhus heller. Skulle också kunna ge en arm och ett ben för garage.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/287112

På mitt nuvarande jobb har vi en skyttelbuss från Karlaplan så kommer jag relativt snabbt dit med röd linje skulle det vara kanon. Kör 7 km till jobbet idag, hela tiden inom tullarna.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vad är fel med den här lyan och/eller läget? Fast pris är ju alltid superskumt. OK, den känns jävligt tidigt 90-tal men golv och sånt går ju att fixa. Jag kommer att sakna mitt relativt flångnya Myresjökök (som f*n) om man inte köper nybyggt... Sen är det ju inget radhus heller. Skulle också kunna ge en arm och ett ben för garage.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/287112

På mitt nuvarande jobb har vi en skyttelbuss från Karlaplan så kommer jag relativt snabbt dit med röd linje skulle det vara kanon. Kör 7 km till jobbet idag, hela tiden inom tullarna.

Bott många år på Nyårsvägen som är väldigt nära där. Har inget illa att säga om "åsen" (Hägerstensåsen). Det där är ju en av de nyare husen i området där, och jag vet att dom har byggt en del garage i anslutning till dom husen, så du borde kunna få garage. Priset verkar väl ganska normalt, sedan ska vi betänka det ekonomiska läget och att det inte alls är lika "lättsålt" längre. Mao, kanske går att få för utgångspris eller t.o.m skambud.

Angående flytta från nybygge/nytt kök känner jag igen. Hade sprojtans nytt på förra stället. Saknade mitt gamla kök, så det blev till att riva köket i nya lyan å bygga nytt... fixat :)
 

Brumme

The man with the third life
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Vårby
Hoj
VN 1600 CL -04. CB600 Hornet -98
Bor i Tumba sedan 10 år och kan bara säga att här är kanon. Nära till stan, natur, nöjen och underbara mc-vägar. Till stan och till södertälje tar det ca 18-20 minuter med pendel. När det gäller att pendla med bil så är man inte bunden till en väg utan kan välja mellan ett flertal olika rutter både norr och söder ut, bra om det blir stopp någonstans.
Kort och gott ett ställe att trivas på
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Intressant! Hur tar man sig till och från city om man ska supa sig lite och såna krejer?

Bor i Tumba sedan 10 år och kan bara säga att här är kanon. Nära till stan, natur, nöjen och underbara mc-vägar. Till stan och till södertälje tar det ca 18-20 minuter med pendel. När det gäller att pendla med bil så är man inte bunden till en väg utan kan välja mellan ett flertal olika rutter både norr och söder ut, bra om det blir stopp någonstans.
Kort och gott ett ställe att trivas på
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Intressant! Hur tar man sig till och från city om man ska supa sig lite och såna krejer?

Tyresö så klart! Här har du del i hojgarage oxå ;)

Nära naturen, tvärbanan till Älvsjö, kommunalt funkar kanon då det inte är buss strejk men då kan man ju samåka! Naturligtvis om de är på vintern... På sommaren har du 20 min till jobbet med hojen och 10 om du o Krille tävlar :yoparty :yoparty
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kan iaf tipsa om vart du inte skall flytta!

Är född och uppväxt i Södertälje och måste säga att det är så nära helvetet på jorden man kan komma. Tokhög kriminalitet och mkt annat som inte riktigt 100. Har vart på väg ifrån Södertälje nu ett par år, men har fått förhinder varje gång (läs bostadspriser närmare Stockholm).

Personligen skulle jag rekomendera Rönninge eller Tullinge. Rönninge är lite lugnare, men kostar därefter. Tullinge ligger närmare stan, men är prismässigt faktiskt lite lägre än Rönninge. På dessa platser har du säkerligen även råd med ett bra garage ;)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hehe, det lär det inte bli men tjejen bor där nu. Hon är väl rätt neutral men bor nog på OK område verkar det som. Förutom då att den där psyksjuka 39-åringen som dödade en tjej ett kvarter bort... Det var iofs en freak accident för det känns helt OK när man rastar hunden i området.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2838059.ab


Är född och uppväxt i Södertälje och måste säga att det är så nära helvetet på jorden man kan komma.

:) Det var ju det där med att ta sig till jobbet med bil helst. Slö har man blivit... Skulle nog i och för sig klura på att åka kommunalt pga biltullar. Känns lite drygt med några tior extra per dag förutom bensin.

Tyresö så klart! Här har du del i hojgarage oxå ;)

Nära naturen, tvärbanan till Älvsjö, kommunalt funkar kanon då det inte är buss strejk men då kan man ju samåka! Naturligtvis om de är på vintern... På sommaren har du 20 min till jobbet med hojen och 10 om du o Krille tävlar :yoparty :yoparty
 
Last edited:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Kan iaf tipsa om vart du inte skall flytta!

Är född och uppväxt i Södertälje och måste säga att det är så nära helvetet på jorden man kan komma. Tokhög kriminalitet och mkt annat som inte riktigt 100. Har vart på väg ifrån Södertälje nu ett par år, men har fått förhinder varje gång (läs bostadspriser närmare Stockholm).

Personligen skulle jag rekomendera Rönninge eller Tullinge. Rönninge är lite lugnare, men kostar därefter. Tullinge ligger närmare stan, men är prismässigt faktiskt lite lägre än Rönninge. På dessa platser har du säkerligen även råd med ett bra garage ;)

Bli lite mer kriminell, så känns det genast bättre
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Intressant! Hur tar man sig till och från city om man ska supa sig lite och såna krejer?
Nj har jag inte bott i Tumba själv men har jobbat där. Du har pendeltåget in till stan och det tar typ 20min har jag för mig, lika länge till södertälje :tummenupp
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Älvsjö känns inte fel, tillhör stockholms kommun. Flyttade i närheten för sådär en två år sedan efter mer än 20 år på norrsidan. Jag funderade själv på folkparksvägen då, men hittade annat.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Gillar också älvsjö om man slipper själva centrum/mässområdet och de mest trafikerade sträckorna. Folkparksvägen... Är inte det där ett gammalt sjukhus som blivit bostäder?

Säkert bra boende iaf.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Japp, det var visst nåt gammalt schabrak de byggt om. Såg väldigt fräscht ut och var en gigantisk förening med 600+ lägenheter. Ingen aning om hur många som är sålda av de som inte är inflyttningsklara dock.

Gillar också älvsjö om man slipper själva centrum/mässområdet och de mest trafikerade sträckorna. Folkparksvägen... Är inte det där ett gammalt sjukhus som blivit bostäder?

Säkert bra boende iaf.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Får man föreslå Tullinge? ...lite partisk men jäkligt trevligt område. Du har en perfekt väg för att hamna mitt på Bulten, nära södertälje oavsett om du väljer gamla vägen förbi Grödinge eller motorvägen via Salem.

Jag åker Huddingevägen till jobbet (H:by sjöstad) på 20min med bil. Vet inte vad det kan ta till ditt kneg, beror ju lite på vilken tid på dygnet.

Kolla i Rikstensområdet (Fd flygflottiljen F18 där man nu bygger för fullt) så har du riktigt nära Bulten och en massa roliga hojvägar.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Som tidigare talare föreslagit kan jag bifalla Salem/Rönninge. Kommunalt blir det ju Pöbeltåget och medelst bil, E4. Det litet trista med bil är ju köerna på morgonen som börjar tidigt i nivå med Skärholmen...

Vad gäller stökigheten i Salem/Rönninge är det inte värre än någon annanstans. (Utom en lördag i december...) Blir det radhus så vet jag att det finns flertalet föreningar där garag ingår i avgiften. Ibland utan kostnad i utbyte mot underhållsansvar och betalning av elförbrukning. :)

Det finns gång och cykelvägar runt om i hela tätortsdelen av kommunen. Så det är sällan ungarna behöver upp i trafiken. Gymet i centrum är skitfräsht och vill man ut och springa finns det gott om skog/spår.

Dessutom är det nära Tuvängen och gamla S-täljevägen för vidare färd mot järna, exvis samt skapligt nära bulten och Rosenhill. För hojturerna menar jag.

Prismässigt, då? Ja, kolla hemnet. Tycker mig förstå att man får ge sådär 1,9mille +/- för ett radhus på 5 RoK om ca 130 kvm. Friköpt då, inte brf.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top