Boende i Göteborg fort!!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Hej!

Var på arbetsintervju idag och har fått ett jobb! Jag börjar redan på måndag. Så boende i Göteborgs området skulle behövas fort! Jag har en soffa hos en polare men eget är ju det jag vill ha så snabbt som möjligt.

Vilka bostadsbolag skall jag kontakta? Vart går det att bo? I gbg området räknar jag in kungälv och sånt med.

Om det finns någon med kontakter eller ska hyra ut en lägenhet eller liknande så får man jätte gärna höra av sig till mig. Gärna på min mobil:
0768-84 65 24.

Tackar på förhand
//Erik :)
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Har varit i "branschen" ett tag men köpte till slut en lägenhet.

www.boplats.se kommer INTE ge dig en lägenhet inom kort utan se det som ett långtidsprojekt.

Ska du ha nåt fort är det kontakter eller andra-hand på blocket som gäller.
Och vad gäller andra-hand så ligg på riktigt hårt och ring så fort du ser nåt intressant.
Sätt in annons på blocket med att du söker lgh.

Lycka till :tummenupp
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hittar du nån större lägenhet att hyra i andrahand ev. via blocket eller liknande, som du kan tänka dig att dela, så vill jag gärna ha boende, omgående, jag också.
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Då jag är i norge och jobbar har jag en lägenhet som står tom i Majorna. Nu är det inte helt hundra om mitt uppdrag blir förlängt men skulle det bli så eller om jag får något annat jobb här så ska den hyras ut hela sommaren/hösten(/vintern). Om du inte har nåt bra tills dess så kanske det kan va nåt å ha i åtanke! Det är en 1,5:a på 48m2, hyran är 3300 Kr (garageplats för hoj kan eventuellt diskuteras). Men som sagt jag hör av mig så snart jag vet något om hur min situation här i norge kommer se ut, så kan vi se då om det fortfarande är intressant!
 
Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Här kan du söka boende: http://www.boplats.se/

Tror inte det går speciellt fort via den sajten men det är det bästa tipset jag har...

Har varit i "branschen" ett tag men köpte till slut en lägenhet.

www.boplats.se kommer INTE ge dig en lägenhet inom kort utan se det som ett långtidsprojekt.

Ska du ha nåt fort är det kontakter eller andra-hand på blocket som gäller.
Och vad gäller andra-hand så ligg på riktigt hårt och ring så fort du ser nåt intressant.
Sätt in annons på blocket med att du söker lgh.

Lycka till :tummenupp

När jag skulle flytta till Gbg så använde jag mig av boplats.se och det gick faktiskt ganska fort!
Har för mig att det kan gå lite fortare när man kommer utifrån + att jag hade jobb här och ingenstans att ta vägen. Har du panik med att få tag på någonstans att bo så skriv det!

Lycka till!
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
När jag skulle flytta till Gbg så använde jag mig av boplats.se och det gick faktiskt ganska fort!
Har för mig att det kan gå lite fortare när man kommer utifrån + att jag hade jobb här och ingenstans att ta vägen. Har du panik med att få tag på någonstans att bo så skriv det!

Lycka till!

För mig tog det ca 4 år, fick tjata varje dag på dom. As-snabbt:mad: Dom trodde nog inte på att jag dagspendlade från Halmstad
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
För mig tog det ca 4 år, fick tjata varje dag på dom. As-snabbt:mad: Dom trodde nog inte på att jag dagspendlade från Halmstad

kan inget mer än hålla med om att boplats är helt värdelösa.. har varit reggad där i över 4 år och fått 1 visning på ca 1500 ansökningar, och detta var i förra vecka och fick svar idag, tyvärr så gick kontraktet till en annan kund!!

måste vara mitt vackra namn med utländskt påbrå som gör det dock :yoparty, för jag kommer inte på något annat!! :confused:

ok att det är bostadskris, men det börjar bli löjligt.. detta är min erfarenhet av boplats.se
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Jag fick min lägenhet på boplats efter ca ett år. Hade jag sökt i förorterna hade det säkert gått fortare och innanför vallgraven betydligt långsammare...

Tycker att systemet med boplats är bättre än med kö. Då hade det garanterat tagit 15 år att få en lägenhet.


Till TS. Hyr i andra hand tills du hittar nåt eget! Då hinner du bilda dig en uppfattning om vart du vill bo också.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Då jag är i norge och jobbar har jag en lägenhet som står tom i Majorna. Nu är det inte helt hundra om mitt uppdrag blir förlängt men skulle det bli så eller om jag får något annat jobb här så ska den hyras ut hela sommaren/hösten(/vintern). Om du inte har nåt bra tills dess så kanske det kan va nåt å ha i åtanke! Det är en 1,5:a på 48m2, hyran är 3300 Kr (garageplats för hoj kan eventuellt diskuteras). Men som sagt jag hör av mig så snart jag vet något om hur min situation här i norge kommer se ut, så kan vi se då om det fortfarande är intressant!

Det låter faktiskt intressant! :)

Skall kolla boplats och se ifall de har något med också. :)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Det låter faktiskt intressant! :)

Skall kolla boplats och se ifall de har något med också. :)
Jag fick ett grymt tips igår... tydligen finns det nån "känd" snubbe vid Kungshöjd som ska va en hejjare på att leta fram lägenheter till folk. Dock fick jag inget nr till honom, men han ska tydligen va en lokal förmåga i Göteborg, så om någon känner till honom eller har nått nr eller adress dit, så är jag jätte tacksam :)
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Jag fick ett grymt tips igår... tydligen finns det nån "känd" snubbe vid Kungshöjd som ska va en hejjare på att leta fram lägenheter till folk. Dock fick jag inget nr till honom, men han ska tydligen va en lokal förmåga i Göteborg, så om någon känner till honom eller har nått nr eller adress dit, så är jag jätte tacksam :)

Det fanns en förmedling precis vid hörnet vid City Tattoo. Han var bra förr iallafall.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tjacka en lägenhet!

I längden är det garanterat en bra affär och sen kan du pyssla om den i egen takt o få den precis som du vill ha den.

Vad är fel med det?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Man måste ta lån... samt att man måste ha lite besparingar för att få ett lån, samt en fast månadsinkomst.

Jag har varken besparingar eller en fast månadsinkomst just nu, därför är det en omöjlighet att köpa en lägenhet.

Sen är det väl iof inte säkert att det blir en högre månadskostnad? :va
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Jag hade hållit mig undan killen som agerar förmedlare på Kungshöjd om vi nu tänker på samma. Den killen jag gick till var väldigt duktig och hade många kunder och gott rykte. Sedan försvann han i ett par år med allas stålar...det måste naturligtvis inte vara samma kille detta.
Det fanns förut också en riktig surgubbe som höll till precis bredvid tatueraren, han var enligt uppgift men så speciell att jag inte iddes ha med honom att göra.

Kort sagt: risken finns att man loosar sina stålar men den risken kanske är värd att ta?

EDIT: Killen som stack med alla pengar höll till granne med Augusts Vapen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top