bogesundsvägen igår ca 20.30 onsdag

concreate

Börjar bli varm....
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Hornet 900 & motionscykel ,KTM 520 EXC finns numera i södra sverige.
Nej jag pekar inte ut någon, Bara att jag mötte er också.... :eek:
Och det syntes på asflten att det gasats friskt...

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Wille skrev:
Oj, 250 på Bogesund är inte nån dålig hastighet det.. Jävlar annamma, ja kom någon i den hastigheten så hade nog jag oxå blivit lite skrajsen..

"kombinerade hastigheten" :fakta

s9d8as0vjk

Guest
Alla från PMC är oskyldiga ! :crash (Kör en "Ghostrider")

Måste varit några av de från SportHoj.com som var med på körningen som är skyldiga. ;)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
concreate skrev:
Och det syntes på asfalten att det gasats friskt...

Jotack, att ligga bakom någon som ritar streck med bakdäcket ut ur böjarna är hårresande. Såhär, typ: :skrämd

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Wille skrev:
Oj, 250 på Bogesund är inte nån dålig hastighet det.. Jävlar annamma, ja kom någon i den hastigheten så hade nog jag oxå blivit lite skrajsen..

Jag åkte där med min bil bara 1 minut efter R1-Street och det var för fan många som körde över sin förmåga och vinglade till när jag kom med bil. De flesta (inte alla) genade i de kurvor jag mötte de. Jag höll åt mig med bilen utan att försöka köra upp grus för att förstöra med er hojåkare och jag höll en hastighet på ca 50-60 för jag vet det är mycket mc-trafik. Jag säger bara att många kommer dö på vägen om de kör i den takten och det vill jag inte.

Många mc-förare borde ta sin bil och köra den vägen och få möte av 20 hojar så skulle kanske folk fatta vad det handlar om.

Jag har inte råd att ha hoj längre p g a försäkringspremier och jag förstår nu varför de är så höga när folk kör sådär.

Vill inte klaga för det bästa med livet är att köra hoj om man hade råd.

Ta det försiktigt och fortsätt att leva.

//CBR Mange

Last edited:

s9d8as0vjk

Guest
Mattias, har du legat EFTER någon ? Nu försa du dig allt ... ;)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mr B skrev:
Mattias, har du legat EFTER någon ? Nu försa du dig allt ... ;)

Folk hade väl tröttnat på att se min ryggtavla, så jag släppte förbi dem. Fast [kraschmannen] körde om för egen maskin, så mycket erkänner jag.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Mattias skrev:
Folk hade väl tröttnat på att se min ryggtavla, så jag släppte förbi dem. Fast [kraschmannen] körde om för egen maskin, så mycket erkänner jag.

se hömp is slöwing you down....

//Rolf

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
I cän't imöchine?! It is öf cöurse a speed hömp. Wizout it, I wöuld be evön slöwer.

//ROLF-hunter (Get your membership now! Increase the size of your manhood while you're at it! Exclusive clips inside! http://www.rolfhunter.com )

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
:notme ...heller.

Dock kan jag hålla med om att det kan kännas obehagligt om man kommer åkande i bil och får möte med en hoj som hårdkör och är lite här och där på vägen, det är inte roligt för med bil är vägen inte speciellt bred :fakta. Sen kan man alltid köra pajkastning men oavsett om det är HA, Sporthoj eller PMC som kör så kan det upplevas som obehagligt och det får dom "skydliga" stå för. Det var samtidigt många andra med och åkte igår.

Och visst, jag kan minnas flera gånger då jag åkt själv och då ingen mc-gruppering varit med och fått möte med nån som skall sätta banrekord på Bogesund och kommer i möte a lá Rossi style i din väghalva.

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
R1-street skrev:
kom körande på bogesundsvägen igår, onsdag vid 20.30, möter då ett stort gäng sporthojsåkare(är själv en!).......ca 20 st. Kör som galningar på vägen o genar över till andra sidan så bilar och andra hojåkare nästan är i diket!!!!! visade total avsaknad av respekt, både för sig själva och andra!!!!

+ att mer än hälften av er körde väldigt mycket över eran förmåga, det är inte konstigt det händer olyckor, och att försäkringarna är som dom är här i stan.....+alla skenförsäkringar!!!!!

skader ni er själva så är det rätt åt er, men när ni riskerar andras liv för eran hojåkning, då blir jag förbannad!!!!!

NI HAR INGET RÄTT ATT LEKA MED MITT LIV SOM INSATS, NÄR JAG MÖTER ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖRBANNAD SPORTHOJÅKARE

Hände mig samma sak mitt i Tyresö Centrum en kväll när jag var på väg hem från skolan. På bollmoravägen mot centrum finns en trafikljussignalerad t-korsning där vägen som kommer in från sidan är skymd och att stopplinjen för trafiksignalerna ligger ca 10 meter innan korsningen. Där stod jag med hojj och jag får grönt att köra. När jag som vanligt småhastigt påbörjar min vänstersväng, vad får jag plötsligt se? Jo 15 sporthojsåkare i grupp som hade tänkt sig köra mot rött hela djävla Tyresö, alla signaler och långt över laglig fart. Skulle jag gasat lite mer skulle jag aldrig hunnit bromsa i tid innan det helt plötsligt blev motorcykelparad in i mig i 80 km/h.

Det är respektlöst, folk som kör i grupp kör som de vill. Visst, det är kul men jag blir chockad och olyckor kan lätt hända, speciellt när man skiter i trafikljusen, fyfan asså.

Stylande motorcykelparader som påbörjas lugnt fast som sedan efter ett tags aktiv körning kommer in i tätbebyggt, och fortfarande kör alla som de vore ute på landet, det är vårdslöst. Bevisar att man inte kan anpassa och att grupptryck är något allvarligt. Jag är också människa och känner sug efter action, och jag kan också falla inför frestelsen att "haka på" en respektlös körning men någonstans måste det ju ta stopp för fan.

Ge fan i att köra respektlöst inom tätbebyggt.

/a

Norris

Freppa gillar katt,gillar katt Freppa?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cresent compakt
Hmm....jag var i tät klungan på c.a fem pers hela tiden och jag tog det ganska piano m.a.o ingen köra-i-fel-fil-och-råka-skrämma-någon-bara-för-jag inte-kan-köra!

Rock on! :rock

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Händer i Skåne åxå men inte så ofta, förra året så slog två killar på nya Rettor rekord i dumhet, jag mötte dom i en skymd kurva och bägge låg på fel sida om vägen, reflexmässigt kastade jag min blysläde över på vänster sida och hoppades att inte möta en bil, R1 galningarna stannade inte ens, det är inte ofta jag blir rädd men då blev jag det, efteråt så funderar jag vad som hade hänt om jag inte väjt för tokskallarna.

:(

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Klart att man kan förstå varför folk i bilar prejar en ibland, jag möte er mellan Väsby & Täby Kyrkby. Det va ett xxxxx liv & undan gick det, både i höger & vänster fil. Man kan gott säga att ert beteende inte skapar goodwill ibland folk. Jag kan i samanhanget berätta om en händelse på Bogesundsvägen, jag & en kompis åker den som man alltid har gjort lika med hänsyn till omgivningen. På rakan innan bron till Vaxholm, kör min kompis om en Chevy pickup. Han kör om i ca: 90 km/h, van händer jo bilen styr över i mötande fil och börjar preja min kompis. Som då är på väg att köra ut ibland vassen, men lyckas tack vare farten komma om bilen. Kommer upp till macken där han ser bilen komma som en projektil rak i mot han. Han svänger runt där bussen kör runt och bilen kör rakt över gräset med sikte att köra över honom. Klart att polaren blir rädd, men vi stannar ett tag vid macken för att lugna ner oss och fundera på om vi ska polisanmäla honom för framkallande av fara. För ett par med barn har set alltting och kom fram och undrade vad som va på gång. Efter en halvtimme dyker bilen upp igen, ut hoppar en kille runt 30-35 år. Han berättar att han bor längs vägen och är så trött på alla hojåkare som fullständigt skiter i fartbegränsningarna längs vägen, då han har barn som själva går in till Vaxholm och till ridskolan som ligger längs vägen. Han påstod även att, han har varit med om att skrapat upp ett antal personer längs vägen under de år han har bot där. Och har/får han möjlighet att köra på en hojåkare så kommer han att ta den. Lika med - se upp, rätt som det är kommer han att gå till handling. Och jag kan förstå han, efter att set er igår. För vist, det är kul att köra fort. Men VI måste också ta hänsyn till omgivningen om vi ska ha folket med oss. För hur kan ett senarie se ut om alla utom vi själva börjar att hata oss? Fler förbud? Nä tack det vill vi inte ha, allt ligger i våra händer.

Krama varandra där ute :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Om de boende runt sådana vägar börjar framkalla olyckor lär ju motorcyklister knappast ta det lugnare... Igår kom det fram en gubbe till mig och beskrev vad han skulle göra med kofoten han hade i handen om jag inte körde lugnare förbi hans hus. Han hade sett mig åka där hundratals gånger , sa han. Han hade förmodligen röntgensyn i så fall, för jag har ju nytt skinnställ, ny hjälm och annan motorcykel. Jag fräste tillbaka åt honom på ett semi-vänligt sätt, och då sa han att vi ju kunde ta det lugnare i alla fall.

Vill någon försöka stoppa mig med såna metoder är det bäst att de ser till att göra det ordentligt, för annars kommer han få sin kofot uppkörd så långt att han känner järnsmaken i munnen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0