DrT
Drömmande tänkare....
- Gick med
- 22 Oct 2004
- Hoj
- SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Jag intresserar mig för hur räntan på bolån kan komma att förändras över tiden framåt.
Främst är jag intresserad av hur man kan tänka sig att räntan på lån med längre löptid kan tänkas förändra sig under de närmsta åren.
Alltså - säg vad kan man gissa skall hända med räntan för tex ett 10 årigt bolån under de närmsta två åren framåt?
Vad tror du kommer hända med räntan och varför ?
Kommer räntan sjunka ytterligare eftersom ekonomin/inflationen inte tar fart och vårt ekonomiska system känner inte till så många fler möjligheter än att stimulera ekonomin genom låga räntor och större tillgång på nya pengar ?
Eller kommer räntan stiga till märkbart högre nivåer av någon anledning ?
Främst är jag intresserad av hur man kan tänka sig att räntan på lån med längre löptid kan tänkas förändra sig under de närmsta åren.
Alltså - säg vad kan man gissa skall hända med räntan för tex ett 10 årigt bolån under de närmsta två åren framåt?
Vad tror du kommer hända med räntan och varför ?
Kommer räntan sjunka ytterligare eftersom ekonomin/inflationen inte tar fart och vårt ekonomiska system känner inte till så många fler möjligheter än att stimulera ekonomin genom låga räntor och större tillgång på nya pengar ?
Eller kommer räntan stiga till märkbart högre nivåer av någon anledning ?