MackanNSB skrev:2476520quotehaveri
Det där var nog det värsta exemplet av quote-haveri världen någonsin skådat!
MackanNSB skrev:2476520quotehaveri
Wagge skrev:2476515
Vill man ägna sig åt en hobby som man vet är riskfylld så får man ju betala för vad det kostar, det känns ju faktiskt fel att Agda 65, eller nån stackars ensamstående förälder ska finansiera en del av min hobby, då är det ju bättre att dom som har samma hobby som mig hjälper till att finansiera de kostnader som skapas.
Mona skrev:2476476Jag vet inte hur det är i alla sporter men jag tävlar fälttävlan och betalar en höjd premie, enbart pga det, i min sjuk- och olycksfallsförsäkring. Trots att jag aldrig varit med om en olycka. Jag gissar att det finns fler "högrisksporter" som genererar en förhöjd försäkringspremie.
Nej nej, du har fattat det här helt fel. Det är andra som skall täcka sina egna kostnader fullt ut, dvs skall betala vad det kostar. Inte jag!Wagge skrev:2476515
Vill man ägna sig åt en hobby som man vet är riskfylld så får man ju betala för vad det kostar, det känns ju faktiskt fel att Agda 65, eller nån stackars ensamstående förälder ska finansiera en del av min hobby, då är det ju bättre att dom som har samma hobby som mig hjälper till att finansiera de kostnader som skapas.
Woofer skrev:2476371
Angående fastighetskatten... visst den blir slopad men det kommer slås ut på
kommunskatten. Iofs fler som kommer betala den då... men va fan. Jag som bor i hyreslägenhet vill fan inte betala till er som bor i hus m.m.
Hårding skrev:2476561Varför är det alltid så jäkla synd om Agda 65 eller den ensamstående föräldrern som aldrig vill betala för någon annan?, båda två får väl säkert en hel del bidrag eller hur...
Masen skrev:2474829Gött alla ni som röstade på alliansen.
Nu kommer premierna höjas dryga 2000 kr på en sporthoj . Börjar ångra sig???
sege skrev:2476124
Själv firade jag med en liten flaska champagne och några djungeltjut. Tjock-Göran avgick, det har jag väntat på. Bara det är värt minst 3000:-/månad i höjd försäkringskostnad.
gaylord skrev:2476594fan va skoj det är med politik!
Du tycker alltså att de som har det taskigt ställt ekonomiskt ska hjälpa till att finansiera din hobby?Hårding skrev:2476561Varför är det alltid så jäkla synd om Agda 65 eller den ensamstående föräldrern som aldrig vill betala för någon annan?, båda två får väl säkert en hel del bidrag eller hur Jag vill inte betala för Agdas nya tänder eftersom hon käkat godis hela sitt liv så hon får väl dricka sig mätt på vårdhemmet, och de där ensamstående föräldrarna skulle väl tänkt på finansieringen av sitt barn innan de började ha sex eller skilde sig...
Rask skrev:2476711
Vart finns rättvisan i att han/hon som går på bidrag eller har ett vanligt jobb skall ha samma standard som han/hon som nu mera är rik efter att ha slitit med sitt egna företag i flera år
Rask skrev:2476711Ni gnäller om att ni inte vill betala Astrids tänder men vill hon betala alla trafikolyckor? Slipper hon det så kanske hon har råd att köpa nya tänder istället.
Wagge skrev:2476515
K.L skrev:2476733Sen att många småbarnföräldrar kanske rentav får det sämre ekonomiskt av detta regeringsskifte verkar inte vara så noga.
K.L skrev:2475969I landets tio kommuner med rikaste invånarna har moderaterna fått mest röster och i dom fem med dom fattigaste invånarna har sossarna fått mest... Dom siffrorna talar ju ett tydligt språk eller...
Mr. Me skrev:2476758Ja det gör det. Dom i dom fattigare kommunerna vill att vi andra ska betala för dom. Medans de i de rika kommunerna vill behålla sina pengar som DE SJÄLVA har tjänat och kan ta ansvar för sina utgiffter och betala själva när de vill ha nåt.
Det är faktiskt ingen rättighet att ha ett dyrt intresse...zeetX skrev:2476772Det skrivs mycket om att man inte vill att andra ska subventionera "vårt" intresse att köra motorcykel (ja, köra motorcykel - i motsats till att åka) motorcykel som customåkarna sysslar med), men det är väl det som hela samhället, det nuvarande civiliserade, bygger på - att arbeta för att komma framåt som samhälle, inte en och en var för sig......
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|