granath_ skrev:2475300doh. även fast man skrev att ni inte behöva lägga ner tid på att klaga på åldern så slipper man det inte, vart är detta forum på väg.
ni kan gärna framföra era åsikter utan att vara spydiga..
om det nu så är att det är helt fel med en borgeligregering tror ni då att dom skulle sitta med makten ?
att dom sänker a-kassa stödjer jag fullt, enligt deras "vallöften" (som man aldrig ska lita på iofs) så säger dom även att dom ska sänka anställningsavgiften (finns säkert nå finare ord för det) som är just det problemet till att jag är anställd på timme nu.
att som sänker a-kassan tror jag är ett sätt att få ut folk i jobb, inte bara sitta hemma & runka balle & titta på dokusåpor.. ni förstår nog vad jag menar. idag kan du leva hemma utan att arbeta, jag & många fler är nog relativt trött på att betala andras "löner"..
om jag som du säger skulle bli arbetslös, då skulle iaf inte jag bara sitta hemma & vänta på att den "idag mkt väl fungerande" a-kassan skulle lyckas pillra fram något jobb.. det gäller väl för fan att ligga i lite själv & söka jobb..
jaja, jag vet att det kommer nu snart att jag bara är 19, oallmänbildad, dum, pantad, idiot mm.
du som skriver det då, förvänta dig inget svar så länge du inte skriver något vettigt.
....och hur mycket ar du bidragit med....du har knappt kommit ut i arbetslivet och är redan trött på att betala för andra - du har många år på dig att själv hamna i en situation där du inte har möjlighet att välja, tänk lite framåt istället och tro inte att du kommer att vara 19 resten av livet.
Eskilsson skrev:2476010Det låter som om du skriver med ironi. Men fullt alvarligt tycker jag att det mesta borde privatiseras. Så fort man byter till en privat instution märker man att det är otroligt mycket bättre. Tex tandläkare, sjukvård, bank, boende mm. Givetvis finns det undantag med taskiga privata ställen. Men dom slås snabbt ut av marknadskrafter. Men statliga instutioner finns kvar år efter år fast dom suger i kvalitet. Varför ska dom anstränga sig och vara bra. Dom får ju betalt i alla fall. Desutom drivs ofta privata företag både bättre och billigare än statliga.
hahaha......jag säger bara vinstintresse, det räcker - och var tror du att de privata läkarna och tandläkarna finansierar sina privata praktiker - inte hos landstinget väl? Vilken statliga bank eller statliga boende tänker du på?
Ja, elmarknaden fungerar jäääättebra....eller var elen dyrare förr?
Last edited: