Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Hade detta varit kommunisternas förslag hade ni skrikit:
"varför ska vi betala för överklassens sportbilar/sportmotorcyklar"

Gissar att det var Folksam som gick ut med information idag.
Folksam, LO-facken och Socialdemokraterna ligger ju med varandra så hur mycket kan man lita på dem?

Varför ska en lyx som en sportmotorcykel åt en 20åring fördelas på alla som betalar skatt?
Nej, sänk skatten för dem som jobbar enligt alliansens linje! :tummenupp

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
Suzza
X-up skrev:
2475682 Och hur är det med alla som går omkull utan att ha korrekt skyddskläder då man åker hoj? Hade alla haft det så hade sjukvårdskostnaderna vart lägre. Definitivt. Se bara på din egna "avatar" (om det nu är du?) där du stoltserar på hojen utan skyddshandskar. Så vitt jag kan se är det varken skinnställ eller all-väderställ heller. (Men jag kan ha fel). Vet inte hur många hojåkare jag mött i sommar utan just handskar, men det har vart riktigt många, de flesta på glidarhojar. Beror det på att de tror att det är säkrare på en glidare?

Kontentan av de höjda premierna blir antagligen att folk som kraschar kommer att stöldanmäla hojen i stället eller elda upp fanstyget för att få ut ersättning på halvförsäkring.

Läs och inse fakta att det faktiskt inte alls är som du säger..

http://www.bilsport-mc.com/admin/upload/20060125085907.pdf

/A
PS: Avataren är fotograferad på en varmkörning, hastigheten är max 30km/h och på en avstängd gata. Hade det hänt något i denna vansinniga hastighet och med tanke på all risk jag tog hade jag förmodligen inte suttit här idag... eller....
DS:

Dr.Bike

Guest
TukTuk skrev:
2475762 Eller i klartext: Som man bäddar får man ligga!

Kanske dags att börja skälla på kompisen för att han kör över sin förmåga?

Eller ännu bättre - börja rannsaka vår egen körning.

Det finns en anledning till att det blir dyrt för oss...

Sant!!!

Archan

Evolving...
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
-
Niklasinorr skrev:
2475723 Jag läste någonstans att även sossarna hade funderat på en liknande lösning, motivet var den skenande kostnaden för trafikskador. Jag tror inte att det hade gjort någon skillnad vem som vunnit valet, borgarna iscensätter det hela bara lite snabbare nu när dom har vind i sina segel...

Det har jag också hört. Skillnaden är att vänstern höll det för sig själva under valdebatten.

För övrigt så har vi oss själva att skylla att premien blir hög. Det är dags att ta konsekvenserna av ditt och dina sporthojskompisars åkande helt enkelt...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
korvgubbe skrev:
2475132 För en 25 årig grabb med en R1:a lär höjningen bli minst sagt kännbar.

Med all rätt.

Förresten....jag har ett vagt minne av att korvgubbe var en av de på forumet som brukade propagera starkast för vänsterfalangen, i synnerhet mot ärkerivalen Markus (eller Marky boy som han kallas i det förlovade landet i väster). Vad har hänt? Har fan gått och blivit religiös?

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
gabor2 skrev:
2475188 Den här pojken kommer att skita byxa full när de nya (stärkta ) arbetsgivarna förklarar för honom att hans anställning är över för att de behöver pengarna till en golf resa / större båt etc .Och då skulle man vara där för att förklara för honom att det är faktiskt hans eget fel för han ville ha en borgar regering som lukrade upp hans anställnings skydd och tog bort hans a-kassa höjde hans trafikförsäkring gav honom två karensdagar (feber har man inte förän 40grader)och slutligen så öppnade de för honom att kunna städa åt någon rik östermalmare för 60 kr /före skatt .
Ha ett fint liv nu, du upplyste 19 åring :tummenupp

Men skärp dig! Som det är(förhoppningsvis var) nu får ju för fan din arbetsgivare betala sjuklön om du klotar din hoj, överst i fyllan, i 300 knutar. Om din vikarie gör likadant så står han och betalar 3!! löner samtidigt som han ångrar sig som fan att han tog den ekonomiska risken att starta företag i sossesverige. Om det inte passar för dig att vara anställd och skicka din arbetsgivare på "golfresa", så säg för fan upp dig och starta eget. Sen får vi se vad du röstar på....

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
wannagofast skrev:
2475157
Marcus74 skrev:
2475153 Vilket jävla gnällande. Skärp er nu! Det är skönt att det blir förändring, något måste göras åt arbetslösheten i det här landet och sossesvinen har ju uppenbarligen inte lyckats göra något åt saken. Alla ska med? Vilket kvalificerat skitsnack!
Word!!
Bollox!:mad:

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
granath_ skrev:
2474982 för mig är det värt detta, trots att jag är 19år & ny i arbetslivet. säga vad ni vill om att jag inte vet bättre m.m. men jag står iaf för att jag är överlycklig att vi fick en blå seger.

om ni tycker det är så jävla hemskt att betala för att köra hoj så får ni väl, byta ner er eller ta den dyrare trafikförsäkringen & köra som folk så ni inte klotar ?

hur som helst :tummenupp för ny regering.

jo nu förstår jag varför arbetsgivare skriver minst 6-8 års erfarenhet, jävla gröngöling, men du kommer väl att skaffa dig livserfarenheter så småningom du också:mad:

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
GSX 1100F
Masen skrev:
2474867 Problemet med det är väl att det behövs fler Poliser... osv. =Skatt... :confused: :va

En ekvation som verkar komma att sluta i det oändliga...
Fler kör oförsäkrade och ännu fler poliser behövs :va
Alltså högre skatter som staten får ta in på mc-åkare och ännu fler kör oförsäkrade. Än en gång ökar vi antalet poliser (trafikpoliser).

Jag måste säga att jag har svårt att hitta logiken i M-resonemanget

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
You are all a load of fucking idiots if you voted for Moderaterna! (jag är för upprörd att skriva på svenska) :mad:

Been there, done that... right wing parties don't give a shit about you or me - they care only about making the rich even richer!

It's just so sad you had to vote the bastards in before you found out what a bunch of shits they are!:arsele

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Nannor skrev:
2475945 En ekvation som verkar komma att sluta i det oändliga...
Fler kör oförsäkrade och ännu fler poliser behövs :va
Alltså högre skatter som staten får ta in på mc-åkare och ännu fler kör oförsäkrade. Än en gång ökar vi antalet poliser (trafikpoliser).

Jag måste säga att jag har svårt att hitta logiken i M-resonemanget
Menar du att utav de 25k sporthojar som finns i sverige så kommer andelen oförsäkrade bli så många att det blir ett nytt samhällsproblem? Really?

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
GSX 1100F
Archan skrev:
2475895 Det har jag också hört. Skillnaden är att vänstern höll det för sig själva under valdebatten.

För övrigt så har vi oss själva att skylla att premien blir hög. Det är dags att ta konsekvenserna av ditt och dina sporthojskompisars åkande helt enkelt...

Va ä detta för skitsnack!
Ska vi bli en grupp att räkna med då det gäller ska vi framför allt försöka få ungdomar att köra hoj. Vilken idrottsförening bygger inte sitt A-lag på ungdomverksamheten??? Oavsett om de väljer att köra cruisers eller sporthojar så får ingen slå undan benen på dom på grund av höga trafikförsäkringar.
Ju fler vi är som har råd att köra hoj desto större grupp blir vi som kanske kan påverka beslutsfattare.

Anders

flugan skrev:
2475953 Menar du att utav de 25k sporthojar som finns i sverige så kommer andelen oförsäkrade bli så många att det blir ett nytt samhällsproblem? Really?

Givetvis inte :D
Det kallas för ironi

Lev ett gott liv med många mil bakom styret

Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
I landets tio kommuner med rikaste invånarna har moderaterna fått mest röster och i dom fem med dom fattigaste invånarna har sossarna fått mest... Dom siffrorna talar ju ett tydligt språk eller...:confused:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
K.L skrev:
2475969 I landets tio kommuner med rikaste invånarna har moderaterna fått mest röster och i dom fem med dom fattigaste invånarna har sossarna fått mest... Dom siffrorna talar ju ett tydligt språk eller...:confused:

Hur fattiga är de i de fattigastate kommunerna? Får de bistånd från SIDA i dessa kommuner? Eller är det bara så att ordet fattig och rik när man skall påtala relativa skillnader i inkomster och tillgångar är ett sätt att vinkla en beskrivning? På många ställen i Afrika är man fattig, i Sverige är en del rika. Dessutom, 90% av all yta norr om Stockholm är röd, vad säger det? Att Norrland is the shit?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Om man tänker efter så blir det ju redan som vi har det idag fast dyrare, om man bara tänker på försäkringarna.
Som det är idag så har ju tex en som är 20 år och kör en sporthoj eller sportbil eller vilket fordon som helst. Har ju höger premie än den som är 50 år och kör samma fordon. Lika så om det är tjej eller kille.
Det endå som kommer skilja är att premierna blir betydligt dyrare än vad dom är idag. Det blir som det har varit, men försäkringsbolagen kan gå med ennu störe vinster.
Så att det ska bli dyrare för dom som till hör en högre riskgrupp är väll inget nytt!
Hoppas att dessa 4 år går fort.....

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag är ganska höger av mig och tycker det är rätt att man ska betala för sig själv. Jag vill inte att pensionärer och studenter och ensamstående mammor ska hjälpa till att "subventionera" min försäkring. Men samtidigt tycker jag det ör fel att man endast låter trafikanter betala för sig själva. Rökare och folk som inte tar hand om sig kostar samhället miljarder varje år och borde därför också få en högre försäkring liksom andra högriskgrupper. Jag har ingen lust att betala sjukvården för rökare och skidåkare, kampsportare m.fl.

Jag tycker tanken att man ska betala för sig själv är god men man kan inte applicera den endast på en specifik grupp medan andra högriskgrupper fortsäter att få subvention från försäkringskassan.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
supergirl skrev:
Jag vill inte att pensionärer och studenter och ensamstående mammor ska hjälpa till att "subventionera" min försäkring.

glöm inte att färdas med fordon(inkl. mc) tillhör en samhällsfunktion, transport till/från jobbet m.m., ex. narkomaner går bra att subventionera?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM