Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
En liten undran till nån som vet: försäkringen är juh löpande per helår, så man har samma pris i ett år och sen förnyas försäkringen…
Men: om man ställer av hojjen och väljer att inte ha garageförsäkring så förlängs försäkringen ett år från och med att man ställer på den igen (fortfarande samma pris), så har det varit för mig dom sista åren i alla fall, så då borde man väl kunna göra så i fortsättningen och behålla samma premie på försäkringen - bara att ställa av en dag utan garaeförsäkring per år?

Eller funkar inte det?

Woofer

För feg för Wheelies
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Svart Fireblade 92a, haft en Aprilia AF1 Sport 90a
Det skall bli intressant och se vad som händer... alltid surt och betala mer.
Vill ju ha råd till att köra och inte bara att ha.

Sen handlar det inte om vilken hoj man kör... UTAN HUR man kör. Haft en Aprilia och nu en Blade. Kört i 16år utan några incidenter. Varför skall jag
bli straffad för att folk inte kan hålla sig till reglerna? Lika lätt att bryta dem
på en fiskebåt med ju!

Angående fastighetskatten... visst den blir slopad men det kommer slås ut på
kommunskatten. Iofs fler som kommer betala den då... men va fan. Jag som bor i hyreslägenhet vill fan inte betala till er som bor i hus m.m.

Förmögenhetskatten är lite sjuk... om jag lånar på ett hus och sen lyckats betala av det lånet och inte står i skuld längre... då blir jag straffad med skatt! Bättre om vi människor inte är skuldsatta!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Woofer skrev:
2476371
Förmögenhetskatten är lite sjuk... om jag lånar på ett hus och sen lyckats betala av det lånet och inte står i skuld längre... då blir jag straffad med skatt! Bättre om vi människor inte är skuldsatta!

Vad tycker du om fastighetsskatten då?!

Jag måste betala skatt på ett hus som banken äger. :tummenupp

Säljer jag huset efter ett år utan vinst så har jag i praktiken gått i förlust eftersom jag betalat både fastighetsskatt och ränta till banken som är de som egentligen äger huset så länge det är fullt belånat.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Woofer skrev:
2476371 Angående fastighetskatten... visst den blir slopad men det kommer slås ut på
kommunskatten. Iofs fler som kommer betala den då... men va fan. Jag som bor i hyreslägenhet vill fan inte betala till er som bor i hus m.m.
Fastighetsskatt finns på villor, bostadsrätter och hyresrätter så du kommer inte betala till dem som bor i hus.

Alla som bor i hyresrätt betalar fastighetsskatt fast de vet inte om det eftersom det är inbakat i hyran. Sänks fastighetsskatten så häller det och se till att man får sänkt hyra också.

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
det var väl den grön/röda sörjan som införde detta på prov för simpla 3,2 miljarder! :D

Freppa skrev:
2475195 - Tack gode gud för biltullar. Hoppas de höjar priset till 500:- per passage.

/Freppa - Oldschool-Moderat såklart

Woofer

För feg för Wheelies
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Svart Fireblade 92a, haft en Aprilia AF1 Sport 90a
Ah okaj, tack för förklaringen :)

Men det kommer bli en kommunal avgift istället. Så visst försvinner den termen men kostnaden blir ju kvar... eller?

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Freedom skrev:
2475613 Jag betalar gärna en högre premie för min hobby om det anses att den belastar samhället vilket den troligvis gör. Jag förväntar mig att jag i gengäld ska slippa betala för dom som hellre fiskar, jagar och åker skoter än att ta ett jobb och dessutom sitter i sina hus och har lägre elskatt för dom bor i glesbygd. Och jag förväntar mig att slippa betala för slapphögar som ligger i sina soffor i förorterna och gnäller att dom inte får nåt jobb när det mest ansträngade dom gjort i sitt liv är att ta sig ner till den kommunala inrättningen för att få stålar till sitt uppehälle.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!! :yoparty

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Maax skrev:
2476040 Det jag tycker är så jävla fantastiskt är att en snubbe som får 26% av landets röster...just det, 26%, faktiskt kan bli statsminister. :död

Majoriteten som bestämmer? skulle inte tro det.

Problemet för din del är att Moderaternas löfte om arbete till alla ungdomar innebär A: ny minimilön ( läs 60 kr/tim typ ) B: Inga rättigheter, anställningstryghet = bli kickad om bossen vaknat på fel sida eller lider av baksmälla. Ett pigjobb åt ett äckel som inte har ork/tid att städa upp sin egna skit skulle väl va nått va:tummenupp. Att vara "piga" är inget man ska se ner på enlig dom blå. :rolleyes: ( i och för sig sant...ser snarar ned på äcklen som anlitar pigor )

Försäkringar blir dyrare. Mc har redan nämts....näst i tur står privata sjukförsäkringar mm.

Den där "tusingen" extrar i månaden kan jag GARANTERA att du inte ser röken av. :tummenupp

Är ju allmänt känt att folk som röstar blått ser till sin egna lilla värld, enstaka sakfrågor.......tills dom upptäcker att dom blivit grundligt blåsta och därför röstar rött i nästa val, efter att blått ställt till med en massa jävelskap i 4 år.
( Gäller alla utom faktiska moderater = höginkomsttagare, ca 10 - 15% av Sveriges befolkning ) 10-15% som i dagsläget bestämmer över resterande 85 -90%...helt jä**a otroligt.

Och nej, jag räknar inte med resten av stödpartierna för högern, eftersom dom snällt gör vad moderaterna säger åt dom att göra.

[Rantmode off] :tungan

:tummenupp kan inte mer än hålla med

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Haha, ojjjj vad mycket bittra rödtottar det var här....:D

Kom igen 12 år har GP haft chansen att lyckas, har det gått bra?
Min ekonomi som ensamstående villaägare har bara gått rakt NER...det ska bli underbart när alliansen lyckas vända den pråmen med skit på rätt väg igen!

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Zilversurfer skrev:
2476156

Kampsport har den lägsta skadefrekvensen av alla sporter i Sverige, är det ngt som kostar är det fotboll. Skidåkare (jag formodar att du menar Extrem åkare) koster inte samhället några stora pengar. I ärlighetensnamn, kan jag inte tänka mig att Idrott öht är något stort belstningskonto för samhället.

Jag vet inte hur det är i alla sporter men jag tävlar fälttävlan och betalar en höjd premie, enbart pga det, i min sjuk- och olycksfallsförsäkring. Trots att jag aldrig varit med om en olycka. Jag gissar att det finns fler "högrisksporter" som genererar en förhöjd försäkringspremie.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
zeetX skrev:
2476187 ....och hur mycket ar du bidragit med....du har knappt kommit ut i arbetslivet och är redan trött på att betala för andra - du har många år på dig att själv hamna i en situation där du inte har möjlighet att välja, tänk lite framåt istället och tro inte att du kommer att vara 19 resten av livet.

hahaha......jag säger bara vinstintresse, det räcker - och var tror du att de privata läkarna och tandläkarna finansierar sina privata praktiker - inte hos landstinget väl? Vilken statliga bank eller statliga boende tänker du på?
Ja, elmarknaden fungerar jäääättebra....eller var elen dyrare förr?

Du har rätt i att elen är dyrare än förut. Och den kan bero på avregleringen. Eller så beror det på att sossarna stängt en del av kärnkraften. Så att vi nu har brist på el och tar fram el med dyrare (och i framtiden fårhoppningsvis miljövänligare alternativ) samt behöver importera dyr el från utlandet. Och det är sossarnas förtjänst. (Även om jag faktiskt är för att man gör åtgärder för miljön). En annan liten tumme i ögat på dig, är att dom små privata elbolagen levererar billigare el och ger bättre service. Än vad dom stora (tidigare statliga) elbolagen gör (eftersom dom inte hunnit anpassa verksamheten efter en konkuransmarknad).

Och vinstintresse är inget dåligt. Den som har stort vinstintresse får jobba hårt och tjäna mycket pengar. Och den som har mindre vinstintresse kan jobba mindre och får nöjja sig med lägre standard. Inget konstigt, bara sunt förnuft.

Jocke K skrev:
2476222 Jag vill inte betala skador som uppstår vid fotboll, friidrott etc.
Jag vill inte betala för de som äter fel och blir överviktiga.
Jag vill inte betala högre skatt för att det finns folk som väljer att röka och där med behöver sjukvård.
Jag vill inte betala högre skatt för de som skadas vid rid olyckor........

Man kan dra det hur långt som helst. Jag är i grunden för att alla ska betala sina egna kostnader, men förslaget om trafikförsäkring blir fel när man isolerar det. Ska det bli balans,så tycker jag att Fotbollsförbundet betalar vad fotbollsskadorna kostar, hästförsäkringen täcker de skador som ridning orsakar osv..

Självklart. :tummenupp
Men man måste starta någon stans. Och sporthojsförare är knappast den mest utsatta gruppen i sammhället.

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Alternativet......

Ingen som tycker att de alternativet som de RÖD/RÖD/GRÖNA pratat ihop sig
om är ännu sämre...

Avdraget för resor till och från jobbet.

ALLA skulle fått ett fast avdrag motsvarande kostnaden för ett månadskort på
SL.

Tillsammans med de 13miljarderna ytterligare i sk. GRÖN skatteväxling....vi har
ju sett hur den tidigare uppgörelsen har på verkat bensinskatt/bensinpris och
elskatter/elpriser.

Hur mycket skulle det kostat dig per år.....?

Det skulle säkert främjat jobbtillväxten......eller?

KentW

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
HönaPower skrev:
2476462 Haha, ojjjj vad mycket bittra rödtottar det var här....:D

Kom igen 12 år har GP haft chansen att lyckas, har det gått bra?
Min ekonomi som ensamstående villaägare har bara gått rakt NER...det ska bli underbart när alliansen lyckas vända den pråmen med skit på rätt väg igen!

Håller med till 100%...:tummenupp
Dax för oss små svenskar att bli lite mer självständiga och
klara oss själva...

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
HönaPower skrev:
2476462 Haha, ojjjj vad mycket bittra rödtottar det var här

jo som du märker är vi helt klart en majoritet jämfört mot de blåe, men som sagt, helt otroligt att en man som får 26% av rösterna kan bli statsminister hoppas att freddie tackar "blindtarmarna" för makten härligheten och sin egna rikedom:D

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
gaylord skrev:
2476501
HönaPower skrev:

jo som du märker är vi helt klart en majoritet jämfört mot de blåe, men som sagt, helt otroligt att en man som får 26% av rösterna kan bli statsminister hoppas att freddie tackar "blindtarmarna" för makten härligheten och sin egna rikedom:D

Ja.. stadsmenistrar har ju pengar.. även Göran P... 12,5 millar för torpet..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,457417,00.html

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Freedom skrev:
2475613 Jag betalar gärna en högre premie för min hobby om det anses att den belastar samhället vilket den troligvis gör. Jag förväntar mig att jag i gengäld ska slippa betala för dom som hellre fiskar, jagar och åker skoter än att ta ett jobb och dessutom sitter i sina hus och har lägre elskatt för dom bor i glesbygd. Och jag förväntar mig att slippa betala för slapphögar som ligger i sina soffor i förorterna och gnäller att dom inte får nåt jobb när det mest ansträngade dom gjort i sitt liv är att ta sig ner till den kommunala inrättningen för att få stålar till sitt uppehälle.
:fakta :mattias

Vill man ägna sig åt en hobby som man vet är riskfylld så får man ju betala för vad det kostar, det känns ju faktiskt fel att Agda 65, eller nån stackars ensamstående förälder ska finansiera en del av min hobby, då är det ju bättre att dom som har samma hobby som mig hjälper till att finansiera de kostnader som skapas.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
gaylord skrev:
2476501 helt otroligt att en man som får 26% av rösterna kan bli statsminister

Du menar väl:
- Det är tur att vi äntligen får en MAJORITETS-regering.

Tycker inte du att det är märkligare att sossarna haft 100% av ministerposterna trots att det är väääldigt länge sedan de ens var i egen majoritet?!

MackanNSB

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
R1´05 Superbike, R1´06 Gata
gaylord skrev:
2476501
HönaPower skrev:

jo som du märker är vi helt klart en majoritet jämfört mot de blåe, men som sagt, helt otroligt att en man som får 26% av rösterna kan bli statsminister hoppas att freddie tackar "blindtarmarna" för makten härligheten och sin egna rikedom:D[/QUOT

======================

Svenska avundsjukan kallas det du verkar ha drabbats av.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...