Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Okej... så blev det dags att låsa denna tråd eller?
Alla borde väl ha hunnit gnälla av sig lite... även jag.
Roligare att snacka motorcyklar än politik.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
flugan skrev:
2477871 Vattenfall bidrar till statskassan med närmare 30miljarder genom att pressa upp elpriserna.

Edit: Inget ont om det, men vem betalade i slutändan in till statskassan?

Det gjorde vi, och staten är ju "vi" i förlängningen. Säljs det ut går dessa då 40 miljarder (för priserna lär inte sjunka om det säljs) till sjuuukt feta bonusar och fallskärmar till fetare folk än persson som dessutom säkert inte ens är svenskar. Nu kommer dessa pengar iaf tillbaka till oss genom sjukvård skola osv osv...

Kul.

Edit: Har man däremot något företag som går dåligt så sälj skiten till någon som kanske kan förvalta det bättre. SJ går väl back tex och är väl statligt vad jag vet? Men det vill väl ingen köpa...

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Stymer skrev:
2475934 Men skärp dig! Som det är(förhoppningsvis var) nu får ju för fan din arbetsgivare betala sjuklön om du klotar din hoj, överst i fyllan, i 300 knutar. Om din vikarie gör likadant så står han och betalar 3!! löner samtidigt som han ångrar sig som fan att han tog den ekonomiska risken att starta företag i sossesverige. Om det inte passar för dig att vara anställd och skicka din arbetsgivare på "golfresa", så säg för fan upp dig och starta eget. Sen får vi se vad du röstar på....

Min arbetsgivare kan ta sig i anus !Han genererar åtminstone sjudubbelt min inkomst varje timme så det går då ingen nöd på dem iallafall !Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli
borta .Och erkänn nu , de flesta företagare som råkar ut för ovanstående fenomen (för det hör till ovanligheterna att nått sådant skulle hända ) de har
antagligen köpt sönder sitt företags buffert med sin v 70 + loggan eller så har båten blivit större för femte året i rad.Så skit på er stackars företagare.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
*Jonte* skrev:
2478052

Bara inse fakta, så länge du är fullt frisk, kan jobba och tjäna pengar kommer du alltid vara störst förlorare =

Ja det låter ju väldigt fruktansvärt :rolleyes:

Vi klagar så mycket fast det finns folk som har det hundratals ggr värre av alla möjliga anledningar

I övrigt håller jag med, kan man jobba ska man jobba och det är bra om det finns jobb då så klart :)

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Hoppas försäkringsbolagen sätter en rejäl självrisk på trafikförsäkringen så att den som klotar får betala för det också. Kanske kan detta finansiera en del av höjningen.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Valet...

Vi borde ha en ny omröstning på sporthoj och se om det är samma siffror som innan valet :)
Kul att så många tycker!!!

Anderzzon skrev:
2478497 Ja det låter ju väldigt fruktansvärt :rolleyes:

Vi klagar så mycket fast det finns folk som har det hundratals ggr värre av alla möjliga anledningar

I övrigt håller jag med, kan man jobba ska man jobba och det är bra om det finns jobb då så klart :)
Håller med!

En annan sak som är ganska rolig. Många skriver att folk sitter hemma och lever på bidrag utan och göra någonting. Sedan i nästa mening så säger ni att det inte finns några jobb...:va :confused:
Låter som när rassen sa:
- Det skulle vara skönt att flytta till ett land utan invandrare :arsele :tomten :D

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
gabor2 skrev:
2478490 Min arbetsgivare kan ta sig i anus !Han genererar åtminstone sjudubbelt min inkomst varje timme så det går då ingen nöd på dem iallafall !Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli
borta .Och erkänn nu , de flesta företagare som råkar ut för ovanstående fenomen (för det hör till ovanligheterna att nått sådant skulle hända ) de har
antagligen köpt sönder sitt företags buffert med sin v 70 + loggan eller så har båten blivit större för femte året i rad.Så skit på er stackars företagare.

:yoparty Helt rätt!!

Har inte orkat läsa hela tråden, men måste fråga, (bara en teoretisk fråga, inga moralpredikningar tack) Vad får man för straff om snuten haffar en på oförsäkrad hoj?

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
JackDaniels skrev:
2478544 :yoparty Helt rätt!!

Har inte orkat läsa hela tråden, men måste fråga, (bara en teoretisk fråga, inga moralpredikningar tack) Vad får man för straff om snuten haffar en på oförsäkrad hoj?

förhoppningsvis en klapp på axeln med orden jag förstår dig !:tummenupp

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Det finns ingen som vill betala för folk som inte gör något och lever på bidrag.
Det är både högern och vänstern överrens om. Kolla hur många utredare som tillsattes under vänster styre!!!
Det fula är att Moderaterna gagnar höginkomsttagare (tar bort förmögenhetsskatten, tar bort arbetsskydd m.m)
Medans ensamma mamman som har tre barn och sjukpensionär vid 40 får sparkas på medans hon ligger ned:argpådato :argpådato :mad:

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Masen skrev:
2478586 Det finns ingen som vill betala för folk som inte gör något och lever på bidrag.
Det är både högern och vänstern överrens om. Kolla hur många utredare som tillsattes under vänster styre!!!
Det fula är att Moderaterna gagnar höginkomsttagare (tar bort förmögenhetsskatten, tar bort arbetsskydd m.m)
Medans ensamma mamman som har tre barn och sjukpensionär vid 40 får sparkas på medans hon ligger ned:argpådato :argpådato :mad:

Insikt är vad du besitter!!:tummenupp
synd bara att det inte fanns fler som är dig lik på valdagen !
Det förvånar mig att bara för att det är populärt med att vara kapitalist blå
så är man beredd att kasta ut sin egen framtida välfärd för att kunna säga
bbbbbbblllååååååt (telenors nya slagdänga )och sedan gå till sitt verkstadsjobb med kollektivavtal.:va

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Masen skrev:
2478586 Det finns ingen som vill betala för folk som inte gör något och lever på bidrag.

Du har en synnerligen snedvriden världsbild. Indoktrineringen har lyckats.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Finnishstallion skrev:
2477080 Hur trög får man vara om man tycker att det är bra att det blir dyrare att idka sin hobby. Ok om du har råd men rätt själviskt tänkt. Finns inte en chans att man får ca 4000 över från annat som alliansen sagt.

Så du kör, hel, halv, knappast trafik väl? Köp kraschkåpor å börja åk bana, vilket ändå är så bra mycket roligare än gata :tummenupp

Sälj bilen, man får prioritera! :tummenupp

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Rullefull skrev:
2477958 Bra skrivet "Supergirl"!
Har inte orkat traggla igenom hela tråden men lackar på t. ex. "Masen"´s inställning.
Är själv helt för att alla alltid står för de kostnader de åsamkar sig själv eller andra. Hur kan det vara rätt att mc kollektivet åker snålskjuts på andra grupper? Sedan om det blir en höjning lr sänkning mot nu skiter jag i, det är ändå mer "rättvist" även om det drabbar mig själv!
Och jag inser att om man ska hårdra min inställning så finns inga försäkringar, stå för det du gör är kontentan!
Jag har inte bidragit till någon höjning alls!!! Det är det som är grejen. Ni moderater vill ju absolut inte bidra till någon annan utan roffa åt er allt själv!!!
:mad: Sen i nästa andetag tycker du att jag ska betala för något jag inte bidragit till. Ska vi ta betalt för feta folk för de kostar mest. Fotbollsskador försäkringen borde höjas 100000 kr för fotbollsspelare, hockeyspelare listan kan göras oändlig. Vi har enormt låga skador här i sverige om du jämnför med andra länder. Men vi är fan inte billiga i försäkring :mad:

Skalman skrev:
2478628 Du har en synnerligen snedvriden världsbild. Indoktrineringen har lyckats.
Undra vem som är snedvriden!!!

gabor2 skrev:
2478626 Insikt är vad du besitter!!:tummenupp
synd bara att det inte fanns fler som är dig lik på valdagen !
Det förvånar mig att bara för att det är populärt med att vara kapitalist blå
så är man beredd att kasta ut sin egen framtida välfärd för att kunna säga
bbbbbbblllååååååt (telenors nya slagdänga )och sedan gå till sitt verkstadsjobb med kollektivavtal.:va
Jaa!!! Jag fattar inte heller. Verkar som folk måste få en smäll först och sen förstå och tänka efter! Vad hände med tänka efter före!
Aldrig tänka framåt. Undrar om deras föräldrar körde den Vargen kommer, Vargen kommer när de var små? Knappast. Och om dom lärde sina barn den var det nog: -Alla som tänker på andra än sig själv är kommunister...:mad:
Har en polare som är sjukpensionär 50% pga arbetsskada. Han får inget jobb pga att han inte kan sitta ned och kan bara verkstads jobb och är 58. Han har jobbat hela livet innan han skadade sig på jobbet. Han är så där lagom road över Borgana

Last edited:

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
gabor2 skrev:
2478490 Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli
borta .
Och erkänn nu , de flesta företagare som råkar ut för ovanstående fenomen (för det hör till ovanligheterna att nått sådant skulle hända ) de har
Det verkar som denna herre anspråkar på titeln som 2006 års mest värdefulla anställd.:va
Du har ju inte en aning vad det innebär att driva företag så lägg ner är du snäll:mad:Nej nu hinner jag inte sitta här mer jag måste åka och tjacka ett nytt Learjet, det gamla Learen har ju för fasiken inget oljedämpad lucköppning på askkoppen:rolleyes:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Masen skrev:
2478640Undra vem som är snedvriden!!!

Du. Du sväljer all propaganda från såssialdemokraterna med hull och hår, utan att ha den blekaste aning. Vad VET du egentligen om alliansens politik, om man bortser från det du läst eller hört från Partiet, som inte gör något annat än målar upp ett högerspöke som de skrämmer er med? Har du över huvudtaget läst någonting från alliansen, eller håller du dig till de "fakta" du får från Partiet?

Klyschorna om att moderaterna bara försöker roffa åt sig åt sig själva, att vi kommer att få minst 10 karensdagar, ingen kommer att ha råd med medicin osv är såååå gamla och förlegade. Hur vore det om en del av er försökte tänka själva ibland? För övrigt behöver man inte gå längre än till sossarnas eget högkvarter för att inse att alla sossar där måste vara moderater, med detta resonemang....

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
gabor2 skrev:
2478490 Min arbetsgivare kan ta sig i anus !Han genererar åtminstone sjudubbelt min inkomst varje timme så det går då ingen nöd på dem iallafall !Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli

För din arbetsgivare har säkert inga utgifter på dig förutom din lön. Inga lokaler som ska betalas, ingen bil som ska betalas m.m.?

Det du pratar om är TYPSIKT "arbetar"-snack! Chefen "sitter bara och vänder papper"...
Jag kan ta min far som exempel. Han driver en elfirma med ca: 20 anställda. Han börjar jobba kl. 7 på morgonen och en bra dag är han hemma vid 8 på kvällen men oftast vid 11 - 12. Hans telefon ringer KONSTANT och han har knappt tid att ta lunch. Ofta jobbar han nån dag under helgen också. Vill du byta? Men du kanske tycker att det är fel att man kan unna sig en schysst bil (som dessutom är företagets ansikte utåt, du vet dom där som betalar för att du ska ha råd att sitta på nätet och klaga) och ett dugligt hus.

Tycker du ska testa att vara egenföretagare i en vecka och se om du klagar lika mycket sen.

Men självklart, alla arbetsgivare är ju elaka. Du borde nog säga upp dig imorrn så dom slutar sitta och tjäna en massa pengar på dig! Det är ju ändå du som gör allt jobb.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
EBS skrev:
2478744 För din arbetsgivare har säkert inga utgifter på dig förutom din lön. Inga lokaler som ska betalas, ingen bil som ska betalas m.m.?

Det du pratar om är TYPSIKT "arbetar"-snack! Chefen "sitter bara och vänder papper"...
Jag kan ta min far som exempel. Han driver en elfirma med ca: 20 anställda. Han börjar jobba kl. 7 på morgonen och en bra dag är han hemma vid 8 på kvällen men oftast vid 11 - 12. Hans telefon ringer KONSTANT och han har knappt tid att ta lunch. Ofta jobbar han nån dag under helgen också. Vill du byta? Men du kanske tycker att det är fel att man kan unna sig en schysst bil (som dessutom är företagets ansikte utåt, du vet dom där som betalar för att du ska ha råd att sitta på nätet och klaga) och ett dugligt hus.

Tycker du ska testa att vara egenföretagare i en vecka och se om du klagar lika mycket sen.

Men självklart, alla arbetsgivare är ju elaka. Du borde nog säga upp dig imorrn så dom slutar sitta och tjäna en massa pengar på dig! Det är ju ändå du som gör allt jobb.

Vill inte bli osams med nån, ta inte mitt inlägg på allt för stort allvar :tummenupp ,

Men är de så jobbigt att vara egen företagare med anställda och så mycket lättare att vara anställd som många får det att låta som, varför inte lägga ner företaget då och bli anställd istället? Är ju tydligen rena semestern att vara knegare??

Klart som fan Egna företagare osv. får det att gå runt, och dessutom lever väldigt bra på det dom gör, varför skulle dom annars välja att ha det så jobbigt som ni anser att dom har??? Pengar såklart...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
JackDaniels skrev:
2478773 Vill inte bli osams med nån, ta inte mitt inlägg på allt för stort allvar :tummenupp ,

Men är de så jobbigt att vara egen företagare med anställda och så mycket lättare att vara anställd som många får det att låta som, varför inte lägga ner företaget då och bli anställd istället? Är ju tydligen rena semestern att vara knegare??

Klart som fan Egna företagare osv. får det att gå runt, och dessutom lever väldigt bra på det dom gör, varför skulle dom annars välja att ha det så jobbigt som ni anser att dom har??? Pengar såklart...
Det är inte det det handlar om, det handlar om att skapa jobb.
Jag kör eget inom bygg-branshen och jag skulle inte anställa någon, så som det är i dag och har varit. Då hyr jag hellre in folk...
Som småföretagare lönar det sig knappt att anställa.
Med nya regler och lägre avgifter så skulle nog många småföretagare våga ta klivet till att anställa.... Det skapar nog bra många jobb, samtidigt som företag kan växa och kanske bli stora en dag... Med massor av anställda...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM