flugan skrev:2477871Vattenfall bidrar till statskassan med närmare 30miljarder genom att pressa upp elpriserna.
Edit: Inget ont om det, men vem betalade i slutändan in till statskassan?
Stymer skrev:2475934Men skärp dig! Som det är(förhoppningsvis var) nu får ju för fan din arbetsgivare betala sjuklön om du klotar din hoj, överst i fyllan, i 300 knutar. Om din vikarie gör likadant så står han och betalar 3!! löner samtidigt som han ångrar sig som fan att han tog den ekonomiska risken att starta företag i sossesverige. Om det inte passar för dig att vara anställd och skicka din arbetsgivare på "golfresa", så säg för fan upp dig och starta eget. Sen får vi se vad du röstar på....
*Jonte* skrev:2478052
Bara inse fakta, så länge du är fullt frisk, kan jobba och tjäna pengar kommer du alltid vara störst förlorare =
Håller med!Anderzzon skrev:2478497Ja det låter ju väldigt fruktansvärt
Vi klagar så mycket fast det finns folk som har det hundratals ggr värre av alla möjliga anledningar
I övrigt håller jag med, kan man jobba ska man jobba och det är bra om det finns jobb då så klart
gabor2 skrev:2478490Min arbetsgivare kan ta sig i anus !Han genererar åtminstone sjudubbelt min inkomst varje timme så det går då ingen nöd på dem iallafall !Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli
borta .Och erkänn nu , de flesta företagare som råkar ut för ovanstående fenomen (för det hör till ovanligheterna att nått sådant skulle hända ) de har
antagligen köpt sönder sitt företags buffert med sin v 70 + loggan eller så har båten blivit större för femte året i rad.Så skit på er stackars företagare.
JackDaniels skrev:2478544Helt rätt!!
Har inte orkat läsa hela tråden, men måste fråga, (bara en teoretisk fråga, inga moralpredikningar tack) Vad får man för straff om snuten haffar en på oförsäkrad hoj?
Masen skrev:2478586Det finns ingen som vill betala för folk som inte gör något och lever på bidrag.
Det är både högern och vänstern överrens om. Kolla hur många utredare som tillsattes under vänster styre!!!
Det fula är att Moderaterna gagnar höginkomsttagare (tar bort förmögenhetsskatten, tar bort arbetsskydd m.m)
Medans ensamma mamman som har tre barn och sjukpensionär vid 40 får sparkas på medans hon ligger ned
Masen skrev:2478586Det finns ingen som vill betala för folk som inte gör något och lever på bidrag.
Det är både högern och vänstern överrens om. Kolla hur många utredare som tillsattes under vänster styre!!!
Det fula är att Moderaterna gagnar höginkomsttagare (tar bort förmögenhetsskatten, tar bort arbetsskydd m.m)
Medans ensamma mamman som har tre barn och sjukpensionär vid 40 får sparkas på medans hon ligger ned
Finnishstallion skrev:2477080Hur trög får man vara om man tycker att det är bra att det blir dyrare att idka sin hobby. Ok om du har råd men rätt själviskt tänkt. Finns inte en chans att man får ca 4000 över från annat som alliansen sagt.
Jag har inte bidragit till någon höjning alls!!! Det är det som är grejen. Ni moderater vill ju absolut inte bidra till någon annan utan roffa åt er allt själv!!!Rullefull skrev:2477958Bra skrivet "Supergirl"!
Har inte orkat traggla igenom hela tråden men lackar på t. ex. "Masen"´s inställning.
Är själv helt för att alla alltid står för de kostnader de åsamkar sig själv eller andra. Hur kan det vara rätt att mc kollektivet åker snålskjuts på andra grupper? Sedan om det blir en höjning lr sänkning mot nu skiter jag i, det är ändå mer "rättvist" även om det drabbar mig själv!
Och jag inser att om man ska hårdra min inställning så finns inga försäkringar, stå för det du gör är kontentan!
Undra vem som är snedvriden!!!Skalman skrev:2478628Du har en synnerligen snedvriden världsbild. Indoktrineringen har lyckats.
Jaa!!! Jag fattar inte heller. Verkar som folk måste få en smäll först och sen förstå och tänka efter! Vad hände med tänka efter före!gabor2 skrev:2478626Insikt är vad du besitter!!
synd bara att det inte fanns fler som är dig lik på valdagen !
Det förvånar mig att bara för att det är populärt med att vara kapitalist blå
så är man beredd att kasta ut sin egen framtida välfärd för att kunna säga
bbbbbbblllååååååt (telenors nya slagdänga )och sedan gå till sitt verkstadsjobb med kollektivavtal.
Det verkar som denna herre anspråkar på titeln som 2006 års mest värdefulla anställd.gabor2 skrev:2478490Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli
borta .
Och erkänn nu , de flesta företagare som råkar ut för ovanstående fenomen (för det hör till ovanligheterna att nått sådant skulle hända ) de har
antagligen köpt sönder sitt företags buffert med sin v 70 + loggan eller så har båten blivit större för femte året i rad.Så skit på er stackars företagare.
Masen skrev:2478640Undra vem som är snedvriden!!!
gabor2 skrev:2478490Min arbetsgivare kan ta sig i anus !Han genererar åtminstone sjudubbelt min inkomst varje timme så det går då ingen nöd på dem iallafall !Däremot så skall man inse att företagare ofta tar sig vatten över huvudet och växer ur kostymen för fort så att säga och då blir man känslig för att personal kan bli
borta .Och erkänn nu , de flesta företagare som råkar ut för ovanstående fenomen (för det hör till ovanligheterna att nått sådant skulle hända ) de har
EBS skrev:2478744För din arbetsgivare har säkert inga utgifter på dig förutom din lön. Inga lokaler som ska betalas, ingen bil som ska betalas m.m.?
Det du pratar om är TYPSIKT "arbetar"-snack! Chefen "sitter bara och vänder papper"...
Jag kan ta min far som exempel. Han driver en elfirma med ca: 20 anställda. Han börjar jobba kl. 7 på morgonen och en bra dag är han hemma vid 8 på kvällen men oftast vid 11 - 12. Hans telefon ringer KONSTANT och han har knappt tid att ta lunch. Ofta jobbar han nån dag under helgen också. Vill du byta? Men du kanske tycker att det är fel att man kan unna sig en schysst bil (som dessutom är företagets ansikte utåt, du vet dom där som betalar för att du ska ha råd att sitta på nätet och klaga) och ett dugligt hus.
Tycker du ska testa att vara egenföretagare i en vecka och se om du klagar lika mycket sen.
Men självklart, alla arbetsgivare är ju elaka. Du borde nog säga upp dig imorrn så dom slutar sitta och tjäna en massa pengar på dig! Det är ju ändå du som gör allt jobb.
Helt rätt! Lägg ner alla företag så kan vi alla gå hemma och stämpla istället...gabor2 skrev:2478490...Så skit på er stackars företagare.
Det är inte det det handlar om, det handlar om att skapa jobb.JackDaniels skrev:2478773Vill inte bli osams med nån, ta inte mitt inlägg på allt för stort allvar ,
Men är de så jobbigt att vara egen företagare med anställda och så mycket lättare att vara anställd som många får det att låta som, varför inte lägga ner företaget då och bli anställd istället? Är ju tydligen rena semestern att vara knegare??
Klart som fan Egna företagare osv. får det att gå runt, och dessutom lever väldigt bra på det dom gör, varför skulle dom annars välja att ha det så jobbigt som ni anser att dom har??? Pengar såklart...
Skalman skrev:2478729Du. Du sväljer all propaganda från såssialdemokraterna med hull och hår
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|