Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
newstead skrev:
2480444 Det behövs inte så mycket tid till att fundera eftersom alliansen i nuvarande form aldrig har styrt Sverige. Om du nu inte menar att dom förmodligen kommer göra det lite svårare att åka snålskjuts och leva lika gott på bidrag som genom arbete.

Av förklarliga skäl avstår jag fr att bemöta dina inlägg fortsättningsvis.
Du är förmodligen inte så gammal ännu, men du kan ju vara en trevlig påg för det :)

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Zilversurfer skrev:
2479314 Jag är nöjd när;

Anställda har mer i plånboken varje månad på samma lön.
När företagsskatten sänks
När arbetsgivaravgiften sänks
När tjänstebilsförmånen sänks
När anställda får låna tex lastbil/sommarhus etc - utan att behhöva ta upp det som en förmån.
När karrensdagarna helt tas bort ( jag vet, ej direkt alliansens motto, men man kan inte hålla med om allt)
När anställda kan få bonus, utan att 60% går i skatt.
När Sverige får €
När kvinnor & män har samma lön, för samma arbete ( ser det som en självklarhet)

Det finns hur mycket som helst, som skulle göra mig nöjd.
Helt riktigt som du säger, Socialdemokraterna har varit relativt duktiga att vända Svensk Ekonomi, det går ingen nöd på oss. Men det hade varit för jävla skönt att nångång inte behöva skatta bort 1 mili på nettovinsten varje år!! Glöm Aldrig en sak, företagets pengar är aldrig mina pengar oav vad många tror.

Utan kanske använda detta kaptital för att utveckla/expandera företaget

Mycket som jag skriver är ren utopti, men hoppas får man alltid.
Det här är dagens sanning:tummenupp :tummenupp

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Skalman skrev:
2479600 Hur många sjukpensionerade 40-åriga ensamstående 3-barnsmammor som borgarna redan börjat sparka på känner du?

Och det var bara en klyscha i raden från ditt inlägg.

Om du läst samtliga partiprogram är det märkligt att du inte är bättre påläst än vad du är, alternativt saknar du förmåga att läsa och se saker med minsta lilla objektivitet.
Utterligare luft... Orkar jag ens svara???:confused:
Du har inte kommit med ett enda argument. Dessutom känner jag 3 st. Hur många känner du som suttit hemma några år och levt gött på bidrag?
Fan kom med argument. Jag kan garantera att du aldrig läst ett partiprogram från vänstersidan!!!:mad: :arsele :arsele
Påstår du att det inte finns mammor som är sjukpensionärer vid 40 :confused:
Välkommen till verkligheten. Men visst. sparka på :argpådato

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
El Garto skrev:
2480451 Av förklarliga skäl avstår jag fr att bemöta dina inlägg fortsättningsvis.
Du är förmodligen inte så gammal ännu, men du kan ju vara en trevlig påg för det :)
Nej, jämfört med dig så är jag nog inte så gammal men jag är trots allt tillräckligt gammal för att ha fått rösta i fyra val, för att vara någorlunda insatt i vad jag röstat på i de olika valen och för att inse att du inte har något vettigt svar på det du påstod.

:pannkyss

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
El Garto skrev:
2480412 Sätt ner de punkter som du referar till ("fler saker man får räkna in när man röstar").

Fundera en stund över vilka kortsiktiga vinster du gör.

Och nu till det lilla kruxet alliansen har lite svårt med men kanske du kan klara om du anstränger dig. Fundera en liiite längre stund över hur detta påverkar dig och andra långsiktigt. Det är nu du får gnugga de små grå lite mer än du kanske är van vid :va

Har du frågor får du gärna pm:a :tummenupp

Man röstar väl så att det gynnar en själv bäst(läs inte att jag skiter i alla andra). För mig(som framtida egen företagare) så gynnar det mig betydligt mer med en borgerlig regering. Och som sverige har blivit styrt tidigare så skulle vilken regering som helst gjort en del saker bättre än de sossarna har lyckats med. Som att ge de små företagen chansen att få växa!

Och det kan inte bara vara jag som tycker detta, minst 50% av de som gick och röstade tycker ju som jag! :)

Ha det gött!

Förresten, det är väl bara ett förslag än så länge som inte har diskuterats igenom ordentligt? Sossarna satte ju igång nedladdninglagen utan att tänka på konsekvenserna. Så jag hoppas att Borgarna får diskutera fram ett bra förslag.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Lever denna tråd än?

Att ingen moderator klipper av?
Var är Swiidi?
Jag trodde man skulle undvika politik och ekonomi på fritidsrelaterade sajter.
Iaf trodde jag att SH var en opolitisk plats där man kan slippa dravlet.

Lägg ner tråden nu.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Dr.Bike skrev:
2480498 Lever denna tråd än?

Var är Swiidi?

Lägg ner tråden nu.

Håller med!
Kan vi inte bara prata om roliga saker.
Och vill ni gärna prata och diskutera, ta varandras telefonnummer!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
El Garto skrev:
2480451 Och nu till det lilla kruxet alliansen har lite svårt med men kanske du kan klara om du anstränger dig. Fundera en liiite längre stund över hur detta påverkar dig och andra långsiktigt. Det är nu du får gnugga de små grå lite mer än du kanske är van vid.
Av förklarliga skäl avstår jag fr att bemöta dina inlägg fortsättningsvis.
Jaha du El Garto. Jag har följt sossarnas historia från 50-talet och framåt.
Det gick bra en bit in på 60-talet, men sedan började det dala. De blev giriga och skulle ha mer och mer av mina pengar utan att jag fick mer förmåner för det!
Nu har det gått så j-a långt att de med världens högsta skatteuttag inte kan ge medborgarna en fungerande skola, den sjukvård många behöver, den pension som är rimlig för en människa som byggt upp Sverige, omsorg om de som är gamla, jobb åt ungdomar ...
De har de senaste 15 åren varit totalt ute och rest i jumjum-landet utan styrsel på någonting mer än sina egna förmåner.
Att du inte ville byta ut dessa tomtar är ett totalt mysterium för mig!

Om nu ålder bestämmer vem som har rätt så hade jag (om än olagligt) börjat köra både moppe och rödqvarnor när du föddes ... med din logik har du alltså fel eftersom jag har en avvikande åsikt!

Om du tänker efter ... du sitter med 2 pizzor, en som du VET smakar skit för den har du provat, och en som KANSKE smakar skit ... vilken väljer du??

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
elwe skrev:
2480517 Jaha du El Garto. Jag har följt sossarnas historia från 50-talet och framåt.
Det gick bra en bit in på 60-talet, men sedan började det dala. De blev giriga och skulle ha mer och mer av mina pengar utan att jag fick mer förmåner för det!
Nu har det gått så j-a långt att de med världens högsta skatteuttag inte kan ge medborgarna en fungerande skola, den sjukvård många behöver, den pension som är rimlig för en människa som byggt upp Sverige, omsorg om de som är gamla, jobb åt ungdomar ...
De har de senaste 15 åren varit totalt ute och rest i jumjum-landet utan styrsel på någonting mer än sina egna förmåner.
Att du inte ville byta ut dessa tomtar är ett totalt mysterium för mig!

Om nu ålder bestämmer vem som har rätt så hade jag (om än olagligt) börjat köra både moppe och rödqvarnor när du föddes ... med din logik har du alltså fel eftersom jag har en avvikande åsikt!

Om du tänker efter ... du sitter med 2 pizzor, en som du VET smakar skit för den har du provat, och en som KANSKE smakar skit ... vilken väljer du??

Tja, du har ju bekänt färg ordentligt med din signatur "Gud och djävulen etc".
Vilken demon har jag den äran att korrespondera med :D

Ps.Pajkastningen nedlagd fr min sida, ha det.Ds

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Skalman skrev:
2478940 Fakta? Det var en ÅSIKT som återgavs.

nej skalman! det var fakta:arsele och ingen åsikt:arsele

Dr.Bike skrev:

Var är Swiidi?

Lägg ner tråden nu.

börjar fakstiskt hålla med, tiden får ju utvisa vad det blir av me skiten! närmare bestämt 4 år, sen kan reinfeldt skicka sin städerska till sossarna som lär behöva en jävligt stor sopkvast:D

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
zykl0n skrev:
2475760
Gissar att det var Folksam som gick ut med information idag.
Folksam, LO-facken och Socialdemokraterna ligger ju med varandra så hur mycket kan man lita på dem?
attachment.php

Limaracing

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Anderzzon skrev:
2474930 Inte kommer det räcka med 2000 i snitt, det blir nog mer än så...

Men men vad ska man göra? Det får väl räcka mer trafikförs när det drar igång...
Fan jag har endast trafikförsäkring,bor i nordvästra dalarna och betalar för tillfället 500 i mån och tycker det är ganska dyrt ska dom höja så kommer jag ställa av alla fordon o köra oförsäkrat !

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Limaracing skrev:
2480828 Fan jag har endast trafikförsäkring,bor i nordvästra dalarna och betalar för tillfället 500 i mån och tycker det är ganska dyrt ska dom höja så kommer jag ställa av alla fordon o köra oförsäkrat !

Då hamnar du i ett ganska intressant läge när olyckan är framme.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
SWK skrev:
2480516 Håller med!
Kan vi inte bara prata om roliga saker.
Och vill ni gärna prata och diskutera, ta varandras telefonnummer!

Det är väl bara att låta bli att läsa :va

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Limaracing skrev:
2480828 Fan jag har endast trafikförsäkring,bor i nordvästra dalarna och betalar för tillfället 500 i mån och tycker det är ganska dyrt ska dom höja så kommer jag ställa av alla fordon o köra oförsäkrat !

Ja det låter som ett riktigt snille drag. :rolleyes:
Något smartare vore det kanske att byta till ett fordon du har råd med? :va
Eller ska vi ha det som idag med vänsterns system där fordonslösa låginkomsttagare betalar din försäkring för lyx moppen via skattesedeln? :näsblod

UltraMarine skrev:

Fortfarande högt men betydligt lägre än vad domedagsprofeterna skriker om från extremvänstern.
För övrigt tycker jag detta är det rättvisaste systemet man kan tänka sig.
Omfördelning från generellt skatteuttag till försäkring för dem som faktiskt äger och brukar fordon.

Äger själv både bilar och motorcyklar och jag ser inget problem i det här.
Om det skulle visa sig att jag inte har råd att äga ett fordon får jag helt enkelt sälja det.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Masen:
Luft?

Säger du att du känner 3st sjukpensionerade 3-barnsmammor som alliansen sparkar på? Intressant iakttagelse eftersom alliansen inte tillträtt ännu.

Jag känner massvis med människor som är arbetslösa eller möjligen sjukskrivna/förtidspensionerade och som lever gott. Det är helt enkelt inte värt besväret att knega. Sen finns det naturligtvis en del som inte lever så gott.

Jag har skrivit en hel del i andra trådar. Orkar inte upprepa. Vilka argument har du själv kommit med, bortsett från det kommunistiska dravlet om högerspöken, att Sverige kommer att gå under osv?

Gaylord:
Eftersom systemet ännu inte är infört kan man (läs: alla "experter") bara SPEKULERA i hur det kommer att bli. Det du refererade till var en kärring på Nordea som vädrade sin ÅSIKT om hur det kommer att bli. Fakta är när man VET SÄKERT hur det ligger till, och i det här fallet vet vi inte det förrän det är infört.
Julklappstips: en ordbok.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
zykl0n skrev:
2480868 /snip/Äger själv både bilar och motorcyklar och jag ser inget problem i det här.
Om det skulle visa sig att jag inte har råd att äga ett fordon får jag helt enkelt sälja det.

Extrem vänstern? - du skulle jubla över vilket idiotskt förslag som helst bara det kom från rätt håll...

Sälja? Tror du det kommer finnas en marknad 2008?

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
UltraMarine skrev:
2480974 Extrem vänstern? - du skulle jubla över vilket idiotskt förslag som helst bara det kom från rätt håll...

Sälja? Tror du det kommer finnas en marknad 2008?
Så snart det kommer ett idiotiskt förslag från höger så ska överväga att inte välkomna det med jubel.

Det är dock lättare att ösa skit på allt idiotiskt vänsterkartellen åstadkommit.
Jag kan i och för sig erkänna att de gjort några saker bra men huvudkursen var åt fel håll.

För det första planerar jag min ekonomi betydligt bättre än att något sådant här skulle tvinga mig till panikförsäljningar.
Köper man leksaker man har råd med för egna pengar så finns det alltid marginaler.

Vi har ju just infört marknadsekonomi i Sverige så det borde nog gå att sälja saker.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Skalman skrev:
2480881 Masen:
Luft?

Säger du att du känner 3st sjukpensionerade 3-barnsmammor som alliansen sparkar på? Intressant iakttagelse eftersom alliansen inte tillträtt ännu.

Jag känner massvis med människor som är arbetslösa eller möjligen sjukskrivna/förtidspensionerade och som lever gott. Det är helt enkelt inte värt besväret att knega. Sen finns det naturligtvis en del som inte lever så gott.

Jag har skrivit en hel del i andra trådar. Orkar inte upprepa. Vilka argument har du själv kommit med, bortsett från det kommunistiska dravlet om högerspöken, att Sverige kommer att gå under osv?

Gaylord:
Eftersom systemet ännu inte är infört kan man (läs: alla "experter") bara SPEKULERA i hur det kommer att bli. Det du refererade till var en kärring på Nordea som vädrade sin ÅSIKT om hur det kommer att bli. Fakta är när man VET SÄKERT hur det ligger till, och i det här fallet vet vi inte det förrän det är infört.
Julklappstips: en ordbok.
Du är nog en av de blåstaste människorna på forumet. Läs på lite innan du säger något. Det var försäkringsbolagen själva som gick ut och talade om försäkringarna!!!:arsele
Har aldrig skrivit att sverige kommer gå under! Lägg inga ord i min mun.
Har inte skrivit att dom har sparkat på dem. Det är när bidragen sänks som folk får det sämre som är sjuka osv! Du kan du inte påstå något annat! Återigen ett falskt påstående:fatta! :såjaponken
Om du skall bemöta mig med argument så var snäll att hänvisa till saker jag har skrivit, tack!!!:mad:
Har gärna en debatt men kom med argument och gör inte såna personliga påhopp!:argpådato
Framför allt!! Påstå inte saker som jag inte skrivit!!!:mad:

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
GSX 1100F
Dr.Bike skrev:

Var är Swiidi?

Lägg ner tråden nu.

Jag ska ner och köpa en pizza och öppna en Bishops Finger (The Nuns Delight) :) . Va ska ni andra göra

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM