Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Masen skrev:
2475026 Det är ju det som är grejen!!! :tummenupp :tuttar

Ja jag personligen har ju svårt att tro att en kille som gillar att köra hoj å sätter sina surt förvärvade slantar på hojen tycker att det är kul när försäkringen stiger... Men dom som tjänar igen det på förmögenhetsskatten gillar ju säkert detta... Den skulle väl slopas eller sänkas som jag fattat det...

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Magoo skrev:
2475045 Med tanke på alla inlägg här så var det nog bra att inte sifo gjorde en väljarundersökning bland medlemmarna här... 90% verkar ju ha röstat på den rödgröna röran..

Jag är överlycklig över att det ÄNTLIGEN blev regeringsskifte!!!! Låt vara att det blir dyrare försäkring, men de e fan en droppe i havet..

O nej, jag är inte rik......
Dom som röstade på alliansen får se konsekvenser redan nu. Hur många visste om ex detta innan valet??? :confused: Man är inte sämre än att man kan ångra sig :tuttar

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
flugan skrev:
2474941 Är det? Hurdå?

Bara för att man inte själv står för notan så försvinner inte kostnaden.

Är det tant Agda på 85år med mager pension som skall vara solidarisk genom att sponsra socialförsäkringen för trafikolyckor istället?

Nä men jag ska vara med och sponsra pukon som sträcker sig på golfbanan och tokar som pysslar med andra mer eller mindre farliga hobbys m.m,
är det rättvist:va

Hoppas nu bara folk för en gångs skull kan gå samman och visa stollarna som ligger bakom detta förslag vad vi tycker.:finger

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
K.L skrev:
2475056 Ja jag personligen har ju svårt att tro att en kille som gillar att köra hoj å sätter sina surt förvärvade slantar på hojen tycker att det är kul när försäkringen stiger... Men dom som tjänar igen det på förmögenhetsskatten gillar ju säkert detta... Den skulle väl slopas eller sänkas som jag fattat det...
Japp. Den var ju på saftiga 1,5% på förmögenhet över 1,5 miljoner. Måste ha svidigt:rolleyes:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Förhoppningsvis lägger dom mer krut på bättre vägar och med bättre vägar kan vi köra fortare och kör vi fortare tänker man inte på hur mycket man pröjsar i försäkring. Synergi är ett faktum och politik suger fett.:slicka

Tjo fadderitan ledsyn...kör så det ryker allesammans!:rock

Synd att du inte är partiledare, jag skulle rösta på dig direkt:tummenupp

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Tack för det...TOKMAA for partiledare...kanske kan bli president i en mc-klubb eller nåt!!!:D

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
och vad är nyheten .....Välkommen till IF´s Märkesförsäkring ..har upplevt fet höjningar i en socialdemokratisk regering oxo

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
wannagofast skrev:
2475054 Unika-partiet fick bara 209 röster.. Stackars Linda Rosing!! :tuttar
Synd :) Hon kanske borde ha :tuttar så hade dom nog fått några 1000 röster :tummenupp

Lomax skrev:
2475072 och vad är nyheten .....Välkommen till IF´s Märkesförsäkring ..har upplevt fet höjningar i en socialdemokratisk regering oxo
Mee too. Läs förslaget eller se inslaget (finns på sida ett)
Tänk det du betalar nu +20000

Last edited:

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Det här är klockrent förfan, nästa år kommer jag köra utan försäkring så jag kommer spara 10k istället för att få 20k mindre per år.

Dessutom får jag "1000 mer på lönen" varje månad. klockrent!

/IRONI

Ärligt talat, i år var det verkligen att rösta på pest eller kolera. Dock tror jag nog att det är bra med lite ändring i regeringen. Förändring är för det bättre sägs det. Men jag kommer aldrig acceptera att få 200% höjning av min försäkring för att "trafikskadade ska betala för sig själva".

Hyckleri är vad det handlar om. Privatisera sjukvården så är det klart sen. Men innan dess, sluta ful-höja vissa och ge gratis sjukvård till andra!

Mr. Me

var är sommarn
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ingen
Masen skrev:
2474963 Om jag ska ha en försäkring på 80000 om året... Har aldrig kraschat och aldrig tagit ut något på försäkringen... Ska jag betala för jämnåriga eller är det gubben i Ferrarin jag betalar 80000 till???
Fan kan snart anställa en privat läkare 1 v i månaden på privatsjukhus + köpa ny mc var 3 år:D

Nej, nej, inte 80´. Trygghansa har maxpremie på 15000 trafik, 30000 halv och 45000 på helförsäkring, ring dom.
Tråkiga är nog att dom kommer säkert ändra det så fort det här går igenom.:mad:

Synd, men det är smällar man får ta det här. Känns som ialla fall inte kommer sälja hojen pga. nåt sånt här, alldeles för kul o köra.

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
granath_ skrev:
2474982 för mig är det värt detta, trots att jag är 19år & ny i arbetslivet. säga vad ni vill om att jag inte vet bättre m.m. men jag står iaf för att jag är överlycklig att vi fick en blå seger.

om ni tycker det är så jävla hemskt att betala för att köra hoj så får ni väl, byta ner er eller ta den dyrare trafikförsäkringen & köra som folk så ni inte klotar ?

hur som helst :tummenupp för ny regering.
Du kan :FU :arsele

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
En effekt blir troligen att beg.priserna kommer dumpas.

Perfekt, då kan man ha 2 eller 3 st hojar i garaget .... :tummenupp

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Säg att det är en kille som måste sälja sin R1:a eller liknande fast han kört lugnt flera år... Pga stigande premie... Sen om samma kille är i fjällen och kör sin gamla snöskoter en Ockelbo 600 som han var tvungen att köpa när han sålt sin nyare värstingskoter även det pga premien... Och mitt i all snörök så dyker det upp en alliansröstande portföljnisse på skidor... Den killen lär ju hissa trotteln i taket å köra över portföljnissen för att få valuta för sin premie... (om han kommer ikapp med den antika å slöa körglädjedödande maskinen dvs):D

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Lomax skrev:
2475072 och vad är nyheten .....Välkommen till IF´s Märkesförsäkring ..har upplevt fet höjningar i en socialdemokratisk regering oxo

Håller helt och hållet med.

Kanske buset (stulna hojjar m.m.) kommer minska om borgarna får igenom detta med att det inte ska löna sig med att vara arbetslös. Att man helt enkelt inte har råd att prioritera sin "freedom" längre utan måste skaffa sig ett jobb...för tro mig..jobb finns det, om man bara söker.:) Eller?:va

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Valet är över pojkar och det är bara att satsa inför nästa om ni inte är nöjda!!!!
Gråta över spilld mjölk..tsss..

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
det är ju redan astronomiska siffror på premierna.. varför höja ännu mer? det går ju inte att ha hoj om man inte är jätterik, o då blir det nästan lite diskrimenering(stavning). Då kan det nästan tolkas som att rika människor skulle köra bättre hoj ...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM