Borgerlighetens misslyckanden

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Som chef och arbetsledare verkar ju Fredrik vara ett totalt fiasko.

Finfin damagecontrol med, vem var det i moderaterna som var ansvarig för sådant...? Som lunarkidsen säger;

lol

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
schenstrom.jpg
Reinfeldt?
0938901612810_192.jpg
Schenström?

Mona%20Sahlin.jpg
Jokern?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Moderater har alltid gjort mig lite svagt illamående med sitt ständiga gnällande om skatter. Vad gnäller de om, de verkar ju ändå inte bry sig om dem? De enda som gnäller värre än vuxna moderater torde väl vara gnällrövarnas plantskola, muf.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Moderater har alltid gjort mig lite svagt illamående med sitt ständiga gnällande om skatter. Vad gnäller de om, de verkar ju ändå inte bry sig om dem? De enda som gnäller värre än vuxna moderater torde väl vara gnällrövarnas plantskola, muf.

De lever som de lär i alla fall, något man måste ge både dem och Miljöpartiet en eloge för. :tummenupp
Att de sedan är kriminella hela bunten är egentligen bara bra. Det tar ifrån dem ett tidigare viktigt argument de använt. ;) ;) ;) <----insinuation

MC Doktorn

Guest
Det är Göran Perssons fel alltihop, alla ska med sa han och vad hände....

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Det här är ju otroligt, snart har man gått igenom varenda moderat politikers förehavanden och funnit att de allesammans är kriminella.

Hur är det möjligt?

Det moderata politikerparet Charlotte och Carl Cederschiöld har betalt sin städhjälp svart i 13 år.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=712254&rss=1399
Det här är ju strålande

- Det är något sjukt över hela systemet. Det är ett högt skattetryck som tvingar fram sådant här.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=712281

Här bedriver man häxjakt på bidragfuskare och så har man inte vett nog att följa reglerna själv. Det urholkar väl förtroendet en aning.

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Hoj
.
Här bedriver man häxjakt på bidragfuskare och så har man inte vett nog att följa reglerna själv. Det urholkar väl förtroendet en aning.

Bara en aning eftersom det är två olika saker. Är man moderat tycker man ju att det är för mycket av både skatter och bidrag i det här landet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om alla betalade skatt så kanske det totala skattetrycket skulle vara
lägre. Tänkt den tanken någon gång?

Jag har både blivit ombedd att tänka den, och gjort det, och kommit fram till att det låter bra men stämmer inte riktigt. Skatteintäkterna har ju ökat oerhört över tid men den procentuella andelen skatt minskar inte, tvärtom. Så vad jag ser finns inget som tyder på att skatterna skulle sänkas om benägenheten att betala ökade, men motbevisa mig gärna. :)

Det här är ju strålande

- Det är något sjukt över hela systemet. Det är ett högt skattetryck som tvingar fram sådant här.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=712281

:lol
Det är så dumt att det inte är sant, av två skäl:
  • Man står inte upp för det man gjort utan ursäktar sig istället
  • Man argumenterar efter att man åkt fast
Om en muffare skröt om det hela och villigt erkände det så skulle jag ha viss förståelse för det mått av civil olydnad man skulle kunna tillskriva beteendet, som det är nu är det bara dumt.

Last edited:
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...