Martin
Don't call it a comeback
Moderaterna är väl det nya arbetarpartiet?De måste ju vara kapitalistmoderater hela bunten, eftersom de tar betalt i svarta pengar....
Moderaterna är väl det nya arbetarpartiet?De måste ju vara kapitalistmoderater hela bunten, eftersom de tar betalt i svarta pengar....
Moderaterna är väl det nya arbetarpartiet?
Att däremot strunta i att betala IN skatt som man är skyldig att betala in är bara lite sådär myspysajjabajjigt.
Så det är inte ok att bidragsfuska men ok att undanhålla skatt, är det de du menar?
Det är skillnad på arbetarparti och arbetareparti! En arbetare arbetar inte. Det är ju bara att kolla på de kommunalt anställda parkräfsare, väghållningsarbetare osv, arbetstid 9-17 lunchpaus mellan 10-16
Nja...riktigt komiskt blir det först när fifflar-Mona ger sig in i debatten och beklagar sig över moralen bland moderaterna.
....
Man kan säkert jämföra de två, men likställa vet jag inte. Den som arbetat ihop pengar har ju ändå på något sätt förtjänat dom.
...
Att moderaterna, apropå t-rex jämförelse, gått om SD med råge i fråga om antal och andel kriminella partitoppar bådar dock gott för en saklig debatt 2010.
Nu har du upprepat det här ett par gånger och det blir ju bara roligare för varje gång; att inte följa reglerna är alltså okej för moderater eftersom det rör sig om någon sorts okish civil olydnad?
Nej, det jag menar är att du bör läsa på denna sida:
http://susning.nu/Ironi
Måste ju fråga eftersom många tycker att skattefusk e funkis........
Så det är inte ok att bidragsfuska men ok att undanhålla skatt, är det de du menar?
Den jämförelsen haltar väl en del då det är valfritt att ge bidrag till bössan. Skatt är inte valfritt, även om en del verkar tro det.Jag menar att det är en stor skillnad på att stjäla eller att låta bli att ge, någon som skäl en Cancer-bössa är ett svin - den som underlåter att skänka är snål.
Ja, det är skillnad.
Den jämförelsen haltar väl en del då det är valfritt att ge bidrag till bössan. Skatt är inte valfritt, även om en del verkar tro det.
Det är lugnt, alla är ju lika utanför i så fall. Du får nog acceptera att betala skatt, resten av ditt liv.Missnöjet med skatten är så klart stort då det kan jämställas med ett utanförskap, man kan helt enkelt inte påverka sin situation vad gäller hur mycket skatt man ska betala.
Det är lugnt, alla är ju lika utanför i så fall. Du får nog acceptera att betala skatt, resten av ditt liv.
Både du och jag förstår att man inte kan försvara en orätt med att alla blir drabbade, kom på något annat.
För övrigt blir inte alla drabbade.
Om alla betalar skatt så är ju det normen, det är snarare dom som inte betalar som är utanför.Både du och jag förstår att man inte kan försvara en orätt med att alla blir drabbade, kom på något annat.
För övrigt blir inte alla drabbade.
Om alla betalar skatt så är ju det normen, det är snarare dom som inte betalar som är utanför.
Jag förstår din frustration, att "tvingas" bo i ett land vars system man hatar så innerligt.
It sucks to be you?
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |